C4 C6 gearkasse
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
C4 er en lidt ældre model
C6 er en lidt mere heavy duty
En C4 kan også klare flere Hk hvis debliver opgraderet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg syntes Stefan skal have et ordentligt svar:
C4 blev introduceret i 1964 til Ford small block motorer. De blev udfaset i begyndelsen af 1980erne.
C6 blev introduceret i 1966 til Ford big block motorer. De blev brugt i F series trucks frem til midt 1990erne.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
men hvilken en skal jeg vælge og hvorfor??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Giver beder cruise komfort, + ca 30% mere pr liter ved lande / motorvejs kørsel.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Din FMX er faktisk det bedste valg for veteranbiler da effekttabet er mindst. Ønsker du lavere cruise omdrejninger så skift gearing i bagtøj.
Både C4, C6 og FMX er tretrins automatgearkasser.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fmx er den tungeste af dem og også den der tager mest effekt ! Men hvis den virker er der ingen grund til at skifte den ud ! C4-6 og fmx er alle 1-1 i udveksling i 3. Gearet så vil du køre med lavere omdrejninger så skift bagtøjsgearing ..... Det også billigere end at købe AOD .
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sig mig Bent ... Har du drukket ?
Fmx er den tungeste af dem og også den der tager mest effekt ! Men hvis den virker er der ingen grund til at skifte den ud ! C4-6 og fmx er alle 1-1 i udveksling i 3. Gearet så vil du køre med lavere omdrejninger så skift bagtøjsgearing ..... Det også billigere end at købe AOD .
Ja har du ikke
Nej det mindste effektab er i FMX. Men du har ret det er den tungeste. Jeg har sakset følgende:
Powerglide_____18 hp
TH-350________36 hp
TH-400________44 hp
Ford_C-6______55-60 hp
Ford_C-4______28 hp
Ford_FMX______25 hp
Chrysler_A904__25 hp
Chrysler_727___45 hp
Fra Car Craft Magazine
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sig mig Bent ... Har du drukket ?
Fmx er den tungeste af dem og også den der tager mest effekt ! Men hvis den virker er der ingen grund til at skifte den ud ! C4-6 og fmx er alle 1-1 i udveksling i 3. Gearet så vil du køre med lavere omdrejninger så skift bagtøjsgearing ..... Det også billigere end at købe AOD .
Ja har du ikke
Nej det mindste effektab er i FMX. Men du har ret det er den tungeste. Jeg har sakset følgende:
Powerglide_____18 hp
TH-350________36 hp
TH-400________44 hp
Ford_C-6______55-60 hp
Ford_C-4______28 hp
Ford_FMX______25 hp
Chrysler_A904__25 hp
Chrysler_727___45 hp
Fra Car Craft Magazine
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
min FMX kører 100 % iorden, men jeg troede faktisk at C4 ell C6 havde et gear mere, så indtil videre kører jeg videre, så må jeg lige se på bagtøj, jeg skal lige ha fundet ud af hvad der er monteret så vender jeg tilbage.
d.v.s hvis jeg skal ha et gear mere skal det være AOD som før nævnt i tideliger svar??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
Hvis du skal vide hvad gear du har, har du 3 muligheder:
1. Hvis du kan aflæse koden på din Decal i dørkarmen og dit gear vel at mærke ikke er blevet skiftet. Burde det være en small sag at finde ud af det.
2. Det bageste af bilen op på en par donkrafte og så tælle hvor mange gange akslen skal gå rundt for at at baghjulet kører en omgang.
3. På selve Differentialet bør der være nogle ID koder ingraveret, men de kan være svære at se
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sæt et mærke på kardan og et punkt på banjohuset.
Afmærk din fælg til et fix punkt f.eks. skærmkant.
Når begge fix punkter er afsat klare og tydelige drejes hjulet i kørselsretning, 20 omgange.
Tæl hvor mange gange kardanen drejer rundt.
Divider antallet af kardan-omdrejninger med 10 og wupti… Så har du gearingen…
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen