C4 C6 gearkasse

Mere
10 år 1 måned siden #1 af 2467
C4 C6 gearkasse er oprettet af 2467
Hvad er forskellen på C4 og C6 Gearkasse ??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #2 af 749
Besvaret af 749 på C4 C6 gearkasse
Ca 15 % ;-)

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden #3 af 2267
Besvaret af 2267 på C4 C6 gearkasse
.... i effekt!

C4 er en lidt ældre model
C6 er en lidt mere heavy duty

En C4 kan også klare flere Hk hvis debliver opgraderet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #4 af 921
Besvaret af 921 på C4 C6 gearkasse
Bla.. bla..
Jeg syntes Stefan skal have et ordentligt svar:

C4 blev introduceret i 1964 til Ford small block motorer. De blev udfaset i begyndelsen af 1980erne.

C6 blev introduceret i 1966 til Ford big block motorer. De blev brugt i F series trucks frem til midt 1990erne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #5 af 2467
Besvaret af 2467 på C4 C6 gearkasse
Tak for det svar, jeg ville bare lige prøve at sætte mig lidt ind i hvilken gearks jeg skal vælge til min Fastback 351c 1970. jeg har lige nu FMX 3 gear. jeg kunne godt bruge et gear mere når vi cruiser på landevejen. :)
men hvilken en skal jeg vælge og hvorfor??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #6 af 306
Besvaret af 306 på C4 C6 gearkasse
AOD, 3 gear + overgear med Look Up i Overgear dvs. der bliver trukket direkte fra motor gennem gear kassen (uden om konverter) dette er med til at forbedre økonomien, da man undgår energi tab i konverteren.

Giver beder cruise komfort, + ca 30% mere pr liter ved lande / motorvejs kørsel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden - 10 år 4 uger siden #7 af 921
Besvaret af 921 på C4 C6 gearkasse
Kører du som veteran må du ikke køre med AOD. Den blev introduceret i 1980 og kan derfor ikke komme under veteran reglerne.

Din FMX er faktisk det bedste valg for veteranbiler da effekttabet er mindst. Ønsker du lavere cruise omdrejninger så skift gearing i bagtøj.

Både C4, C6 og FMX er tretrins automatgearkasser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #8 af 749
Besvaret af 749 på C4 C6 gearkasse
Sig mig Bent ... Har du drukket ?
Fmx er den tungeste af dem og også den der tager mest effekt ! Men hvis den virker er der ingen grund til at skifte den ud ! C4-6 og fmx er alle 1-1 i udveksling i 3. Gearet så vil du køre med lavere omdrejninger så skift bagtøjsgearing ..... Det også billigere end at købe AOD .

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden - 10 år 4 uger siden #9 af 921
Besvaret af 921 på C4 C6 gearkasse

Sig mig Bent ... Har du drukket ?
Fmx er den tungeste af dem og også den der tager mest effekt ! Men hvis den virker er der ingen grund til at skifte den ud ! C4-6 og fmx er alle 1-1 i udveksling i 3. Gearet så vil du køre med lavere omdrejninger så skift bagtøjsgearing ..... Det også billigere end at købe AOD .


Ja har du ikke ;)

Nej det mindste effektab er i FMX. Men du har ret det er den tungeste. Jeg har sakset følgende:
Powerglide_____18 hp
TH-350________36 hp
TH-400________44 hp
Ford_C-6______55-60 hp
Ford_C-4______28 hp
Ford_FMX______25 hp
Chrysler_A904__25 hp
Chrysler_727___45 hp
Fra Car Craft Magazine

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #10 af 2233
Besvaret af 2233 på C4 C6 gearkasse
SHIT C6 55-60 HK :blink: :huh: :unsure: øøøøøv

Sig mig Bent ... Har du drukket ?
Fmx er den tungeste af dem og også den der tager mest effekt ! Men hvis den virker er der ingen grund til at skifte den ud ! C4-6 og fmx er alle 1-1 i udveksling i 3. Gearet så vil du køre med lavere omdrejninger så skift bagtøjsgearing ..... Det også billigere end at købe AOD .


Ja har du ikke ;)

Nej det mindste effektab er i FMX. Men du har ret det er den tungeste. Jeg har sakset følgende:
Powerglide_____18 hp
TH-350________36 hp
TH-400________44 hp
Ford_C-6______55-60 hp
Ford_C-4______28 hp
Ford_FMX______25 hp
Chrysler_A904__25 hp
Chrysler_727___45 hp
Fra Car Craft Magazine

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 uger siden #11 af 2267
Besvaret af 2267 på C4 C6 gearkasse
Yepp - er der nogen der vil bytte en C4 for en C6 :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #12 af 749
Besvaret af 749 på C4 C6 gearkasse
Foot-in-mouth.............. :-D

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #13 af 2467
Besvaret af 2467 på C4 C6 gearkasse
Se nu der...... der er sku nogen som ved noget om gearks, herligt at man bare kan spørge herinde. Tak.
min FMX kører 100 % iorden, men jeg troede faktisk at C4 ell C6 havde et gear mere, så indtil videre kører jeg videre, så må jeg lige se på bagtøj, jeg skal lige ha fundet ud af hvad der er monteret så vender jeg tilbage.
d.v.s hvis jeg skal ha et gear mere skal det være AOD som før nævnt i tideliger svar??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 uger siden #14 af 2267
Besvaret af 2267 på C4 C6 gearkasse
Ja det skal være AOD eller manuel hvis du skal have et gear mere.

Hvis du skal vide hvad gear du har, har du 3 muligheder:
1. Hvis du kan aflæse koden på din Decal i dørkarmen og dit gear vel at mærke ikke er blevet skiftet. Burde det være en small sag at finde ud af det.
2. Det bageste af bilen op på en par donkrafte og så tælle hvor mange gange akslen skal gå rundt for at at baghjulet kører en omgang.
3. På selve Differentialet bør der være nogle ID koder ingraveret, men de kan være svære at se

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #15 af 1901
Besvaret af 1901 på C4 C6 gearkasse
Hvis ikke du har spær er det kun det ene hjul der skal løftes…

Sæt et mærke på kardan og et punkt på banjohuset.

Afmærk din fælg til et fix punkt f.eks. skærmkant.

Når begge fix punkter er afsat klare og tydelige drejes hjulet i kørselsretning, 20 omgange.

Tæl hvor mange gange kardanen drejer rundt.

Divider antallet af kardan-omdrejninger med 10 og wupti… Så har du gearingen…

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen