Converter hjælp

10 år 5 dage siden #1 af 2267
Converter hjælp er oprettet af 2267
Min 73' blev leveret med en ny renoveret ombytnings 351C 2V (desværre) da der originalt lå en 351C 4V i.
Jeg har så opgraderet lidt på motoren med bl.a. ny rulleknast, headers, dual plane Performer og 600 cfm carb.
Knasten var den med mindst "duration" 260/260 (rpm range 1200 - 4500) - jeg tænkte når jeg nu alligevel har en med godt bundtræk kunne jeg ligeså godt fortsætte den vej.
Der er helt klart kommet mere skub i den - men det virker lidt som den fedter lidt i det og ikke rigtig tager fat.

I første omgang havde jeg ikke tænkt på hvilken type converter da lå i da knasten jo bare skulle have en standard converter.
Efter at have googlet lidt kan jeg jo se at en standard converter til en 351c 2V har en stall speed på 1500-1700 rpm (og det skulle passe til min knast). På en 351C 4V ligger den derimod på 2200-2400 rpm.
Efter en lille road test har jeg konstateret at brake stall speed ligger på omkring 2500 rpm og hvis jeg slipper bremsen og trykker speederen i bund ligger den sig også på omkring de 2500 rpm til den kommer godt op i hastighed.
Så noget siger mig at converter ikke blev ombyttet da man skiftede motor fra 4V til 2V.

Og her kommer spørgsmålet så - bør jeg ikke få mig en converter med lavere stall speed - omkring de 1500-1700 rpm?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 dage siden #2 af 2267
Besvaret af 2267 på Converter hjælp
Jeg spurgte TCI hvilken Converter de kunne anbefale og deres svar er en Saturday Night Special med 1600-1800 stall.

Så det lyder lidt som om at jeg bør få fat i en "standard" Converter i det omdrejnings leje.

Kunne man være så heldig at der er nogen i klubben der har en standard C6 (2V) converter med lavt stall der vil bytte med en C6 (4V) high stall? :whistle:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 dage siden #3 af 921
Besvaret af 921 på Converter hjælp
Noget må da være byttet, for din bil havde original FMX, med min beskedne viden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 dage siden #4 af 162
Besvaret af 162 på Converter hjælp

Noget må da være byttet, for din bil havde original FMX, med min beskedne viden.


Ja, alle 2v er da FMX og 4v er C6...så ingen 2v eller 4v converter til C6.

41 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 dag siden - 10 år 1 dag siden #5 af 2267
Besvaret af 2267 på Converter hjælp
Hmmm - Bilen var født med en C6 jf. decal i dørstolpen samt decal på luftfilterkassen men det er en 4V de har lagt i.
Så ikke nok med at de ligger en uoriginal motor i der er mindre kraftig men C6'eren sluger også flere af hestene :angry: :angry: .
Da de byttede 4V ud med en 2V så skulle de faktisk også have byttet C6'eren ud med en FMX for at få tingene til at passe sammen.
Eneste trøst er at et godt bundtræk som en 2V giver faktisk er ok i en cruiser.

Og så kan jeg jo ligeså godt stoppe med at lede efter en orginal low stall original Converter til en C6 og i stedet kigge efter en FMX + Converter eller købe en TCI eller lign. low stall converter til en C6.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen