C4 Vacuum modulator

10 år 3 dage siden - 10 år 3 dage siden #1 af 2696
C4 Vacuum modulator er oprettet af 2696
Ser denne Vacuum styring til min C4 rigtig ud ?
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 dage siden #2 af 2267
Besvaret af 2267 på C4 Vacuum modulator
... udover at vacum slangen ikke er sat på modulatoren?
Hvis det er juletræet du tænker på - så ser de ud som at de andre udtag er blændet af og det er jo fint nok.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 dag siden #3 af 2696
Besvaret af 2696 på C4 Vacuum modulator
Det skal lige siges, at jeg har skiftet min C4 til en anden brugt.
Slangen er sat på modulatoren !
Denne modulator har 2 studser, i forhold til den gamle, hvor der kun var 1 studs.
Den skifter egentlig ok, lige bortset fra når den skifter fra 2 til 3 gear, hvor den har lidt "betænkningstid" inden den skifter.
Men om det så skyldes noget andet ??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 dag siden #4 af 2267
Besvaret af 2267 på C4 Vacuum modulator
Sorry - det så ud som om at slangen bare sad ved siden af.
Har ikke før set en modulator med 2 vacum tilslutninger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 12 timer siden #5 af 1861
Besvaret af 1861 på C4 Vacuum modulator
Dengang min C4 havde den betænkningstid som du nævner var det et knækket bremsebånd.. Måtte hive kassen af og få den fixet - men det er jo ikke sikkert det er det samme med din.
Har også oplevet tøven i en C4 da oliestanden var for lav, så din løsning kan være alt fra en liter olie til en komplet renovering :whistle:
Jeg synes gearkasseproblemer (bortset fra oliestanden) er ude over mit garage-mekaniker-niveau, så jeg er fan af at lade en prof. Mustang-mekaniker fixe den, hurtigst muligt glemme regningen, og så hygge sig resten af sommeren. En ting er i hvertfald sikkert : din "nye" brugte C4 går ikke i orden af sig selv når den har det som du beskriver.
Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 timer siden #6 af 1861
Besvaret af 1861 på C4 Vacuum modulator
..... har du prøvet at blænde den anden studs af ? Ellers prøv at skifte til en ny (rigtig) modulator, den koster ikke mange basseører.

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #7 af 702
Besvaret af 702 på C4 Vacuum modulator
der er stor sandsynlighed for at din drivline er skiftet,det er ikke en 60´r opsætning på indsug og gearbox.. din drivline er nok fra en Foxbody periode.. 76-86 ..(de tidlige fra en ØKO tid),evt find nr på siden af din C4 og omkod den.. så ved du mere bagefter. :side:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #8 af 2322
Besvaret af 2322 på C4 Vacuum modulator
der findes to typer modulator og en og to slanger efter mit roden med modulatore på grund af at den ikke vil bruge 3 gear syntes jeg at jeg kan se at den der ses på billedet er den type der bliver holdt med en skrue og den med en slange i enden er skruet i men for mit vedkommende endte det med en split ny c4 lasse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #9 af 2696
Besvaret af 2696 på C4 Vacuum modulator
Jeg prøver i første omgang, at tjekke olien, samt blænde den ene afgang af på modulatoren.
Har rodet rundt på nettet, men kan ikke finde ud af hvad den anden studs på modulatoren skal være til !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #10 af 2322
Besvaret af 2322 på C4 Vacuum modulator
da jeg bøvlede med min c4 med den samme modulator gogglede jeg mig til diverse vacum opsætninger og jeg fandt ud af at den ene vacum port på modulator blev styret af en ventil der sad pø manifolden jeg tror jeg hentede ti modeller ned inden jeg opgav og købte en fabriks ny c4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #11 af 702
Besvaret af 702 på C4 Vacuum modulator
Kun kort... nu kan man jo google meget og spørge hist og pist før der skal opgives.. en ny C4 er jo næppe gratis.. pt har jeg ikk svaret,men evt lav et indlæg på smallblock,der er der mange kloge,desværre og nogen "rigtige" kloge ... :blush: men evt afmonter den,mål længden på det der går ind i gearkassen,sammenlign med en alm modulator (med en studs,den hvor studsen er lige(altså vandret) der sidder en skrue i bunden,den skal man kunne justere hvis det bliver nødvendigt. (y) er gevindlængden den samme som den der sidder på,er det jo bare at prøve,og vælg et vacum udtag som de forskriver i indsug,en studs uden den "fancy" 4 vejs studs,evt direkte i indsug,oftes sammen med vacum til bremseforstærker.. det er en billig fremgangsmåde og sikkert osse den rigtige. en modulator er med til at bestemme hvor langt/hårdt den skal skifte,og er der en lekage skifter den ikke til 3 gear. men start med at sammenlign din modulator med en der har een studs. så er du nået meget langt. at blænde en studs af er næppe den rigtige løsning :woohoo: tror sq ikke på at din C4 er i udu :whistle:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #12 af 2322
Besvaret af 2322 på C4 Vacuum modulator
jeg betalte 14000 kr for en ny c4 med belhaus ny converter olierør til påfylning of olie alu bunkar med aftapnings prop det var bolt på i med olie og kør jeg valgte dette trods det at jeg havde en ekstra c4 på lager men helbredet er ikke til at skifte gearkasse for tit
og nej jeg er ikke milionær jeg er førtids pensionist så der blev sparet længe før jeg bestilte den og nej jeg vil ikke finde mig en anden hobby på grund af en c4 der driller der for mit valg
med mustang hilsen lasse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #13 af 499
Besvaret af 499 på C4 Vacuum modulator
Hvordan skifter din gearkasse ned fra 3 til 2 gear f.eks rundt i et sving, det er der din modulator har mest at skulle have sagt, ved opgearing er der andre ting som tager over også. Det eneste din modulator kan gøre for dit opskift, er hvor hårdt den skal skifte op. Selve skiftet op i gear er rent mekanisk, og skal helst ske hurtigt/kontant så den ikke fedter.
At din gearkasse er længe om at skifte op kan værre fordi den fedter, hvilket kan skyldes flere ting, men det har ikke noget at gøre med din modulator hvis den ikke er utæt og ellers virker som den skal.

Hvis du har en justerbar modulator så skal du aldtid huske udgangspunktet, man må aldrig skrue mere end 4 omgange ind eller ud, så gør man mere skade end gavn og gearkassen bliver nemt for varm med de problemer det giver, (tit en stille død). Har man ikke opnået det man ville med at justere 2 omgange så er fejlen et andet sted.
En modulator skal kun justeres når man sætter den på gearkassen, derefter glem alt om den. Man justerer den efter motorens vacuum ved at køre en tur og så er den sag ude af verden, hvis man ellers har købt den rigtige modulator så den passer til motorens vacuum målt i Hg.
Folk der står og skuer på en modulator uden at have skiftet gearkasse eller modulator, eller justere uden et vacuumur, er folk der ikke ved hvad de laver. Det er så skægt at se og man ser det stadig af og til.
Held og lykke med din gearkasse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #14 af 2696
Besvaret af 2696 på C4 Vacuum modulator
Efter en lille tur i det dejlige vejr, fik jeg tjekket olien i gearkassen. Ingen fejl der.
Og selve skiftet mellem 2 og 3 gear er der også.
Så nu vil jeg prøve at justere modulatoren i ugens løb.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen