351 C 4v opgradering

10 år 2 uger siden #1 af 2388
351 C 4v opgradering er oprettet af 2388
Efter at have læst diverse tråde igennem omkring dette emne er jeg desværre ikke blevet meget klogere. :unsure:

Min plan er at opgradere min motor. Ikke til en racer, men mere til en cruiser der har lidt mere end standard. Fra ny burde den jo have 300 HK, hvor mange der er tilbage efter 44 år er uvist, men sikert langt fra de 300. :( Så målet er at ende med lidt over de 300 som den ( måske ) havde fra ny, samt lidt mere bundtræk. Satser på at beholde gearkasse og bagtøj i første omgang.

Da det bliver et løbende projekt hen over sommeren, og lidt større projekt til vinter ville jeg gerne høre eksperternes mening om rækkefølge.

Jeg regner med at skifte til elektronisk tænding, ny karburator, KN filter og evt headers i første omgang. Måske indsug. Senere er planen at motoren skal åbnes og have nye toppe og knaster.

Men i hvilken rækkefølge skal det gøres for ikke at skulle indstille f.eks karburator og tænding alt for mange gange, og hvilke dele skal jeg bruge. Vil gerne bruge de dele der kræver mindst vedligehold når de først er monteret. :whistle:

De fleste tråde omkring emnet handler mest om at have en samlet plan og at delene skal passe sammen. Så ville blive meget glad hvis nogen har input til hvilke dele der vil passe sammen i sådan et projekt (y)

Det samme gælder hvis nogen har dele til at ligge, som karburator eller tænding eller lign...så sig endelig til :woohoo:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 uger siden #2 af 162
Besvaret af 162 på 351 C 4v opgradering

Efter at have læst diverse tråde igennem omkring dette emne er jeg desværre ikke blevet meget klogere. :unsure:

Min plan er at opgradere min motor. Ikke til en racer, men mere til en cruiser der har lidt mere end standard. Fra ny burde den jo have 300 HK, hvor mange der er tilbage efter 44 år er uvist, men sikert langt fra de 300. :( Så målet er at ende med lidt over de 300 som den ( måske ) havde fra ny, samt lidt mere bundtræk. Satser på at beholde gearkasse og bagtøj i første omgang.

Da det bliver et løbende projekt hen over sommeren, og lidt større projekt til vinter ville jeg gerne høre eksperternes mening om rækkefølge.

Jeg regner med at skifte til elektronisk tænding, ny karburator, KN filter og evt headers i første omgang. Måske indsug. Senere er planen at motoren skal åbnes og have nye toppe og knaster.

Men i hvilken rækkefølge skal det gøres for ikke at skulle indstille f.eks karburator og tænding alt for mange gange, og hvilke dele skal jeg bruge. Vil gerne bruge de dele der kræver mindst vedligehold når de først er monteret. :whistle:

De fleste tråde omkring emnet handler mest om at have en samlet plan og at delene skal passe sammen. Så ville blive meget glad hvis nogen har input til hvilke dele der vil passe sammen i sådan et projekt (y)

Det samme gælder hvis nogen har dele til at ligge, som karburator eller tænding eller lign...så sig endelig til :woohoo:



Jakob, du kan altid starte med fx. et Edelbrock Performer indsug, en Holley, et sæt headers og en Mallory Unilite tænding.
Alle oven nævnte dele kan du bruge senere, hvis du vil bygge yderligere på din motor.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 uger siden #3 af 1452
Besvaret af 1452 på 351 C 4v opgradering
Hej Jakob

Det er svært at sige hvad du skal gøre, det afhænger meget af standen på din motor.
Er knast f.eks. i orden eller er den slidt ned, osv.

Men giv mig et kald så tager vi en snak om det, på 26880862 hvis du kommer fra trekants området kan du også kigge forbi og få en snak.

Hilsen Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 uger siden #4 af 2388
Besvaret af 2388 på 351 C 4v opgradering
En af grundende til at jeg gerne vil gøre det i 2 etaper er netop at jeg ikke kender standen på indmaden i min motor. Så hvis det er helt skidt når den bliver skilt ad vil det jo være rart at have 4-5 måneder til få den gjort klar igen :whistle:

Er der stor forskel på MSD og Mallory ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #5 af 2243
Besvaret af 2243 på 351 C 4v opgradering
Jakob - husk også på, at før 1972 målte amerikanerene heste i SAE Gross, i modsætning til "vores" DIN heste. I 72 gik de over til SAE Net. Jeg har skrevet om dette før www.mustangklubben.dk/index.php/forum/2-...e/22351-motor#210147
Så hvis du får målt din motoreffekt på et rullefelt, skal du ikke undre dig over at din motor yder f. eks. 170 heste på baghjulene...
Transmissionslinien sluger også, især med 'tomatgear ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 uge siden #6 af 162
Besvaret af 162 på 351 C 4v opgradering

En af grundende til at jeg gerne vil gøre det i 2 etaper er netop at jeg ikke kender standen på indmaden i min motor. Så hvis det er helt skidt når den bliver skilt ad vil det jo være rart at have 4-5 måneder til få den gjort klar igen :whistle:

Er der stor forskel på MSD og Mallory ?


Nej, ikke den store...MSD laver multi spark under 3000rpm, det gør Mallory ikke - men er tilgengæld tested i 30år :biggrin:

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 uge siden #7 af 2081
Besvaret af 2081 på 351 C 4v opgradering
Har lavet en opgradering af min cleveland….tjek


www.mustangklubben.dk/index.php/forum/op...7472-flere-hk#163964

Her er en video af resultatet



There is no substitute for cubic inches'.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #8 af 2388
Besvaret af 2388 på 351 C 4v opgradering

En af grundende til at jeg gerne vil gøre det i 2 etaper er netop at jeg ikke kender standen på indmaden i min motor. Så hvis det er helt skidt når den bliver skilt ad vil det jo være rart at have 4-5 måneder til få den gjort klar igen :whistle:

Er der stor forskel på MSD og Mallory ?


Nej, ikke den store...MSD laver multi spark under 3000rpm, det gør Mallory ikke - men er tilgengæld tested i 30år :biggrin:


Men vælger de fleste ikke MSD af en årsag.....?? Eller ser det bare sejere ud :evil:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #9 af 2388
Besvaret af 2388 på 351 C 4v opgradering

Har lavet en opgradering af min cleveland….tjek


www.mustangklubben.dk/index.php/forum/op...7472-flere-hk#163964

Her er en video af resultatet



Har godt set dit projekt (y)

Det er lidt i samme stil jeg er ude efter, bare delt op så det ikke bliver for meget på en gang :blink:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen