Fra tromler til skivebremser
Jeg har tænkt mig, at skifte til skivebremser foran og har kigget på et komplet sæt fra Kentucky mustang parts. til 66 289 med manuelt gear. med bremse forstærker. http://www.kentuckymustang.com/product_p/5961.htm
gad vide om der er plads til bremse forstærkeren med ekstra udveksling. vil den støde på tårnet.?
Er der nogen der har erfaringer med det. Hvad med kvaliteten kender i noget til det. Ser frem til at høre fra jer.
Mvh. Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1284)
-
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Alletiders så er det da afklaret.
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2740)
-
- Gæst
-
Jeg har netop (i sidste uge) mont. skiver og calliber magen til, og kvaliteten ser ok ud. Mont. tog 1 time. Forstærker og hovedcyll. er ikke mont. endnu, men der er ok plads.
Mvh
Hardy
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
-
- Gæst
-
kan bilsynet ikke være negativ, hvis man skifter.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
-
- Gæst
-
Da bilerne kunne fåes fra ny med skivebremser,
kan bilsynet ikke være negativ, hvis man skifter.
Niels
Enig Niels,
Og selvom det ikke nødvendigvis giver mening, da mange uoriginale sæt ligner noget der er en Porsche værdig. så bør bremserne være tilsvarende de originale. Altså bør man undgå de store flotte bremser med 6 stemplede kalibre fx fra Wilwood, og man kan også rende i problemer med skiver på bagakslen, da Mustangerne ikke kunne leveres med det originalt.
Når det så er sagt, så kan der sikkert findes en synsmand, som vil se gennem fingre med de fleste ændringer....det bliver desværre ikke mere lovligt af.
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og selvom det ikke nødvendigvis giver mening, da mange uoriginale sæt ligner noget der er en Porsche værdig. så bør bremserne være tilsvarende de originale. Altså bør man undgå de store flotte bremser med 6 stemplede kalibre fx fra Wilwood, og man kan også rende i problemer med skiver på bagakslen, da Mustangerne ikke kunne leveres med det originalt.
Når det så er sagt, så kan der sikkert findes en synsmand, som vil se gennem fingre med de fleste ændringer....det bliver desværre ikke mere lovligt af.
Mvh
Bernd
100% enig med Bernd
Bremser fra wilwood, SSBC osv kan man sikkert sagtens få synet på bilen, men det kunne være man mødte en synsmand der vidste bedre, og så er det sku ærgeligt at man skal pille hele skidtet af igen.
Nej gå efter noget der ligner det originale, så skal det nok gå uden problemer.
De bekymringer har jeg så ikke, da man ikke kunne få skiver på en 64½

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
-
- Gæst
-
64½ i forhold til 65 eller 66 modeller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tror ikke synsmanden, ved om der kunne fåes skiver til
64½ i forhold til 65 eller 66 modeller.
He he og det har du ret i Niels. Måske man skulle teste det

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2696)
-
- Gæst
-
Synsmandens kommentar var. Hold da op det ser jo godt ud

Så tror ikke, at de har den store interesse/viden for hvornår man kunne få med eller uden skivebremser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har lige fået synet min efter montering af skiver foran i stedet for tromler.
Synsmandens kommentar var. Hold da op det ser jo godt ud
Så tror ikke, at de har den store interesse/viden for hvornår man kunne få med eller uden skivebremser.
Problemet er at manglende viden fra synsmanden ikke gør det mere lovligt. Altså du kan stadig løbe ind i problemer. Det er ikke synsmandens ansvar, men dit!
Der findes sæt fra SSBC der er magen til det originale. Sådan et sidder der på min 66ër.
Tjek om det er 4 stemplede kalibre, at skive diameter og tykkelse er megen til de originale, så går det ikke helt galt.
Husk at bremseforstærker ikke kunne fås samen med skiver (før 67) - ikke lovligt uden det er anført på syn.
To kredssystem ikke kunne fås før 1967 - ikke lovlig uden det er anført på syn.
Ellers er jeg fuldstændig enig i det Bernd skriver

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen


If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hej med jer,
Jeg har tænkt mig, at skifte til skivebremser foran og har kigget på et komplet sæt fra Kentucky mustang parts. til 66 289 med manuelt gear. med bremse forstærker. http://www.kentuckymustang.com/product_p/5961.htm
gad vide om der er plads til bremse forstærkeren med ekstra udveksling. vil den støde på tårnet.?
Er der nogen der har erfaringer med det. Hvad med kvaliteten kender i noget til det. Ser frem til at høre fra jer.
Mvh. Kim
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2880)
-
- Gæst
-
Nu er det bestilt og betalt. Black Friday gav 10% rabat
![]()
Glæder mig til det skal på.
Hvor har du købt henne ?
Pris alt i alt ?
Mon der er forskel til man / aut gear ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Købte du skivebremserne fra Kentucky. Hvis ja, virker det?
Jeg kan se at man stadig kan bestille dem.
Bh
Benny
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har monteret skivebremser på min 66 conv aut og sat 2 kreds hovedcylinder på min 66 fastback GT four speed, som er født med skiver, men med et kreds og uden bremseforstærker. Det er korrekt at med manuel gear er der udveksling før bremseforstærkeren, men det flytter ikke hovedcylinderen frem mod tårnet. Det flytter hovedcylinderen opad, og det kan give problemer op mod tværstiveren. Jeg var nødt til at montere en speciel hovedcylinder. Jeg kan vise billeder af begge setup i morgen.
Vh
Peter
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bilag:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har også en Conv. 1966 og overvejer skiver. Mht. din booster, er det 7" eller 9".
Tak
Benny
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Begge mine er 7".
vh
Peter
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har selv fundet: Mustang Disc Brake Kit Dual Master Cylinder Power 1964 1/2 - 1966 (kentuckymustang.com) og 1966 Ford Mustang Legend Series Front (mpbrakes.com)
Bh.
Benny
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg købte som sagt mit hos Kentucky mustang. fik dog hovedcylinder og bremse forstærker til automatgear, fik det byttet til manuel gear uden problemer, uden beregning.
monteringen gik fint ingen problemer. Der er ovenikøbet en monteringsguide med. bremseforstærkeren sidder rigtig nok højere op for at gå fri af koblingsstang.
BH. Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Bilag:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Gik det fint med tolden osv? Undskyld alle spørgsmålene, men er ny i gamet men går all in på entusiasmen. Vil gøre det rigtigt i første hug.
Tak igen
Benny
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har aldrig haft problemer med tolden ved køb af reservedele uden for EU. Du kan regne ud hvad det ca. vil koste med dette link skat.dk/skat.aspx?oId=2234815
BH. Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen