Fra tromler til skivebremser

Mere
6 år 5 måneder siden #1 af 2712
Hej med jer,

Jeg har tænkt mig, at skifte til skivebremser foran og har kigget på et komplet sæt fra Kentucky mustang parts. til 66 289 med manuelt gear. med bremse forstærker. http://www.kentuckymustang.com/product_p/5961.htm
gad vide om der er plads til bremse forstærkeren med ekstra udveksling. vil den støde på tårnet.?
Er der nogen der har erfaringer med det. Hvad med kvaliteten kender i noget til det. Ser frem til at høre fra jer.

Mvh. Kim

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #2 af 1284
Besvaret af 1284 på Fra tromler til skivebremser
Den ligner meget den samme bremse forstærker om jeg har monteret på min, og der var ingen plads problemer

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #3 af 2712
Besvaret af 2712 på Fra tromler til skivebremser
Tak for svar Jesper,

Alletiders så er det da afklaret.

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #4 af 2712
Besvaret af 2712 på Fra tromler til skivebremser
Hvad med kvaliteten. Jeg synes prisen er iorden iforhold til andre steder. Er der nogen der kender til det. Eller skal det være fra SSBC.

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #5 af 2740
Besvaret af 2740 på Fra tromler til skivebremser
Hej Kim!!

Jeg har netop (i sidste uge) mont. skiver og calliber magen til, og kvaliteten ser ok ud. Mont. tog 1 time. Forstærker og hovedcyll. er ikke mont. endnu, men der er ok plads.

Mvh
Hardy

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #6 af 2780
Besvaret af 2780 på Fra tromler til skivebremser
Hvordan er det med bil-syn og sådan når man skifter?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #7 af 903
Besvaret af 903 på Fra tromler til skivebremser
Da bilerne kunne fåes fra ny med skivebremser,
kan bilsynet ikke være negativ, hvis man skifter.

Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #8 af 2519
Besvaret af 2519 på Fra tromler til skivebremser

Da bilerne kunne fåes fra ny med skivebremser,
kan bilsynet ikke være negativ, hvis man skifter.

Niels


Enig Niels,

Og selvom det ikke nødvendigvis giver mening, da mange uoriginale sæt ligner noget der er en Porsche værdig. så bør bremserne være tilsvarende de originale. Altså bør man undgå de store flotte bremser med 6 stemplede kalibre fx fra Wilwood, og man kan også rende i problemer med skiver på bagakslen, da Mustangerne ikke kunne leveres med det originalt.

Når det så er sagt, så kan der sikkert findes en synsmand, som vil se gennem fingre med de fleste ændringer....det bliver desværre ikke mere lovligt af.

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #9 af 1731
Besvaret af 1731 på Fra tromler til skivebremser


Og selvom det ikke nødvendigvis giver mening, da mange uoriginale sæt ligner noget der er en Porsche værdig. så bør bremserne være tilsvarende de originale. Altså bør man undgå de store flotte bremser med 6 stemplede kalibre fx fra Wilwood, og man kan også rende i problemer med skiver på bagakslen, da Mustangerne ikke kunne leveres med det originalt.

Når det så er sagt, så kan der sikkert findes en synsmand, som vil se gennem fingre med de fleste ændringer....det bliver desværre ikke mere lovligt af.

Mvh
Bernd


100% enig med Bernd
Bremser fra wilwood, SSBC osv kan man sikkert sagtens få synet på bilen, men det kunne være man mødte en synsmand der vidste bedre, og så er det sku ærgeligt at man skal pille hele skidtet af igen.
Nej gå efter noget der ligner det originale, så skal det nok gå uden problemer.

De bekymringer har jeg så ikke, da man ikke kunne få skiver på en 64½ :blink:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #10 af 903
Besvaret af 903 på Fra tromler til skivebremser
Jeg tror ikke synsmanden, ved om der kunne fåes skiver til
64½ i forhold til 65 eller 66 modeller. ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #11 af 1731
Besvaret af 1731 på Fra tromler til skivebremser

Jeg tror ikke synsmanden, ved om der kunne fåes skiver til
64½ i forhold til 65 eller 66 modeller. ;)



He he og det har du ret i Niels. Måske man skulle teste det :whistle:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #12 af 2696
Besvaret af 2696 på Fra tromler til skivebremser
Har lige fået synet min efter montering af skiver foran i stedet for tromler.
Synsmandens kommentar var. Hold da op det ser jo godt ud :)
Så tror ikke, at de har den store interesse/viden for hvornår man kunne få med eller uden skivebremser. ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #13 af 921
Besvaret af 921 på Fra tromler til skivebremser

Har lige fået synet min efter montering af skiver foran i stedet for tromler.
Synsmandens kommentar var. Hold da op det ser jo godt ud :)
Så tror ikke, at de har den store interesse/viden for hvornår man kunne få med eller uden skivebremser. ;)


Problemet er at manglende viden fra synsmanden ikke gør det mere lovligt. Altså du kan stadig løbe ind i problemer. Det er ikke synsmandens ansvar, men dit!

Der findes sæt fra SSBC der er magen til det originale. Sådan et sidder der på min 66ër.
Tjek om det er 4 stemplede kalibre, at skive diameter og tykkelse er megen til de originale, så går det ikke helt galt.
Husk at bremseforstærker ikke kunne fås samen med skiver (før 67) - ikke lovligt uden det er anført på syn.
To kredssystem ikke kunne fås før 1967 - ikke lovlig uden det er anført på syn.

Ellers er jeg fuldstændig enig i det Bernd skriver (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #14 af 2712
Besvaret af 2712 på Fra tromler til skivebremser
Nu er det bestilt og betalt. Black Friday gav 10% rabat :woohoo: :woohoo: Glæder mig til det skal på.

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #15 af 2233
Besvaret af 2233 på Fra tromler til skivebremser
Det er vigtigt man husker pris og kvalitet, er uadskillelige, og netop på bremsedelen ville jeg nol ikke prøve at spare 2-3.000,- Mønter :S

Hej med jer,

Jeg har tænkt mig, at skifte til skivebremser foran og har kigget på et komplet sæt fra Kentucky mustang parts. til 66 289 med manuelt gear. med bremse forstærker. http://www.kentuckymustang.com/product_p/5961.htm
gad vide om der er plads til bremse forstærkeren med ekstra udveksling. vil den støde på tårnet.?
Er der nogen der har erfaringer med det. Hvad med kvaliteten kender i noget til det. Ser frem til at høre fra jer.

Mvh. Kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #16 af 2880
Besvaret af 2880 på Fra tromler til skivebremser

Nu er det bestilt og betalt. Black Friday gav 10% rabat :woohoo: :woohoo: Glæder mig til det skal på.


Hvor har du købt henne ?
Pris alt i alt ?
Mon der er forskel til man / aut gear ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #17 af 2233
Besvaret af 2233 på Fra tromler til skivebremser
Ja der er forskel på manuel, og automat

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 1 dag siden #18 af 3341
Besvaret af 3341 på Fra tromler til skivebremser
Hej Kim
Købte du skivebremserne fra Kentucky. Hvis ja, virker det?
Jeg kan se at man stadig kan bestille dem.
Bh
Benny

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 20 timer siden #19 af 070
Besvaret af 070 på Fra tromler til skivebremser
Hej Kim-
Jeg har monteret skivebremser på min 66 conv aut og sat 2 kreds hovedcylinder på min 66 fastback GT four speed, som er født med skiver, men med et kreds og uden bremseforstærker. Det er korrekt at med manuel gear er der udveksling før bremseforstærkeren, men det flytter ikke hovedcylinderen frem mod tårnet. Det flytter hovedcylinderen opad, og det kan give problemer op mod tværstiveren. Jeg var nødt til at montere en speciel hovedcylinder. Jeg kan vise billeder af begge setup i morgen.
Vh
Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 7 timer siden #20 af 070
Besvaret af 070 på Fra tromler til skivebremser
Her er billeder af mine hovedcylindre. Den med plasticbeholderen er med manuel gear. Det kan være svært at se på billederne, men den med plasticbeholderen sidder højere. Den sidder højere monteret for at give plads til koblingsstængerne.
vh
Peter
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 7 timer siden #21 af 3341
Besvaret af 3341 på Fra tromler til skivebremser
Hej Peter

Jeg har også en Conv. 1966 og overvejer skiver. Mht. din booster, er det 7" eller 9".

Tak
Benny

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 6 timer siden #22 af 070
Besvaret af 070 på Fra tromler til skivebremser
Hej Benny
Begge mine er 7".

vh
Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 6 timer siden #23 af 3341
Besvaret af 3341 på Fra tromler til skivebremser
Tak Peter - Og nu vi er ved det. Hvor købte du dine skiver/booster?
Har selv fundet:  Mustang Disc Brake Kit Dual Master Cylinder Power 1964 1/2 - 1966 (kentuckymustang.com)  og  1966 Ford Mustang Legend Series Front (mpbrakes.com)
Bh.
Benny

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 3 timer siden - 1 uge 3 timer siden #24 af 2712
Besvaret af 2712 på Fra tromler til skivebremser
Hej Benny,
Jeg købte som sagt mit hos Kentucky mustang. fik dog hovedcylinder og bremse forstærker til automatgear, fik det byttet til manuel gear uden problemer, uden beregning.
monteringen gik fint ingen problemer. Der er ovenikøbet en monteringsguide med. bremseforstærkeren sidder rigtig nok højere op for at gå fri af koblingsstang.
BH. Kim
       

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 2 timer siden #25 af 3341
Besvaret af 3341 på Fra tromler til skivebremser
Tak Kim for svar. Flot motorrum :-)
Gik det fint med tolden osv? Undskyld alle spørgsmålene, men er ny i gamet men går all in på entusiasmen. Vil gøre det rigtigt i første hug.

Tak igen
Benny

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 dag 23 timer siden #26 af 2712
Besvaret af 2712 på Fra tromler til skivebremser
Hej benny,
Jeg har aldrig haft problemer med tolden ved køb af reservedele uden for EU. Du kan regne ud hvad det ca. vil koste med dette link skat.dk/skat.aspx?oId=2234815
BH. Kim

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen