Projekt: 69 Sportsroof

Mere
6 år 5 måneder siden #241 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Min initial timing (dvs. tændingen i tomgang uden vakuum) er nu 17-18 grader. Bliver den meget højere kan det give problemer med at starte bilen hvis forbrændingen kæmper mod stemplet inden stemplet er i top. Det er dog ikke noget problem på min motor, men jeg vil stadig gerne have initial lidt længere ned omkring 16 grader.

Så jeg må modificere mit indhak med en hurtigsliber:



Jeg tror jeg tog ca. 0,5 mm af, som gav 2 graders yderligere advance
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #242 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Den endelige tændingskurve ender med den sorte herunder, dvs. max advance nås ved 2900 rpm, og med den udvidede 10L indhak advancere den nu akkurat 20 grader som den bør, og derfor ender initial på 16 grader. Og den begynder først at advancere efter 1000 rpm.
Færdig, alle mine krav er overholdt (y)

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #243 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Så er det bare at slutte vakuum til, og ud at prøvekøre og lytte efter tændingsbanken. jeg kunne overhovedet ikke høre noget banken/pinging. Til sidst satte jeg fordeleren helt op til 39 grader + fuld vakuum, for at være sikker på at jeg ikke overhørte det - der kunne jeg akkurat ane noget der lød som banken omkring 2000 rpm ved let acc. Så jeg stillede tilbage til 36 grader og er tilfreds.

En original vakuumklokke af den her type, kan stilles hvor mange grader den advancere med en umbrako nøgle ind gennem vakuumporten - det er pisse smart ! Ford nailede teknikken dengang, de valgte bare at stille det forkert ind :D :p



Med tændingspistolen tjekkede jeg hvordan klokken advancere ved 16 Hg i tomgang:



Jeg har stillet skruen helt ind. Dvs. i tomgang har jeg ca. 33 graders advance når vakuum er koblet på (16 initial + 17 vacuum). Og det elsker min motor :)
Det ændrer en del betingelser for karburatoren, så efterfølgende og undervejs må tomgangsblandingen og tomgangshastigheden justeres ned.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #244 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Og så har jeg selvfølgelig brugt mindst lige så meget tid på at lege med Holley karburator - og det fedt :D Men det vil jeg undlade at fortælle om, da jeg vist allerede har kørt tråden rigeligt ud i det nørdede hjørne :p

I stedet et lille billede af færdiggørelse af bagagerum !

Jeg har sparet reservehjulet væk. Men i 1969 kunne man allerede få reservehjul på flaske i en Mustang :D Stickeren kan købes, og flasken er dækpilot fra Biltema - der har fået en rød lakering:


Lydisolering af bagagerum:



Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #245 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Pop-open gas cap er lidt berygtet for at kunne svede lidt benzin, især ved acceleration. Jeg har svejst en "prejlskive" ind i fyldestudsen, som tankpistolen passer i. Det tager det værste skvulp - og med en tykkere pakning limet på, så sveder den ikke :)



Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #246 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Det vist på tide at vise det færdige resultat:




Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #247 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #248 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #249 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #250 af 2765
Besvaret af 2765 på Projekt: 69 Sportsroof
angående brandslukker... tror den er for lille i forhold til dit forsikringsselskab, hvis du ikke har andre.. _Runa forsikring kræver minimum 1l brandslukker...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #251 af 2267
Besvaret af 2267 på Projekt: 69 Sportsroof
Kæmpe respekt om det flotte projekt du har kørt igennem. Også skønt med alle de gode billeder, tips og nørderier.
Tak for du deler det :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #252 af 1359
Besvaret af 1359 på Projekt: 69 Sportsroof
Fuldstændig enig - det er edderbankemig flot arbejde og en fornøjelse at følge med i (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #253 af 611
Besvaret af 611 på Projekt: 69 Sportsroof
Det var faktisk da jeg læste mine forsikringsbetingelser at jeg blev opmærksom på at der fandtes denne 112 minislukker - så den er helt godkendt, måske ikke hos Runa, men så må Runa til at følge med tiden ;)
Og genial til veteranbilen, da den ikke ætser og derfor er totalt uskadelig for metallet - en pulverslukker er jo det rene gift for en veteranbil - altså korrosionsmæssigt !
Denne her kan slukke mere end man tror, prøv at Youtube den. Jeg har for en sikkerhedsskyld også en i handskerummet, så jeg har 2. De fylder ingenting, og det er da en kæmpe fordel ikke at skulle bolte en stor flaske op i kabinen :)

Tusind tak for de pæne ord ! Rart at høre der er nogen der læser lidt med ! (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen