Ny toppakning

10 år 11 måneder siden #1 af Carsten Lindberg
Ny toppakning er oprettet af Carsten Lindberg
Hejsa

Helt ny i klubben , men har allerede haft utrolig meget glæde af alle de 'tråde', som er startet fra MCDs 'tidernes morgen'... Tak for det.

Og så til min spørge runde:

1. Jeg har skiftet toppakningerne på min mustang m en 289 motor, og kan forstå at boltene skal efterspændes efter motoren har været kørt varm, men jeg kan ikke finde noget info om denne efterspænding skal ske imens motoren er varm eller kold ? Nogle som kan gi mig et par tips om det ?

2. Justering af ventiler. Her er jeg simpelthen rigtig meget i tvivl. Der var linket til en utube film, som var meget flot præsenteret. Diskussionen gik herefter på om den skulle efterspændes en halv eller 3/4 omgang. Har også hørt at de med fordel kan justeres med motoren kørende. Har i lidt mere input om ventil justering.

Tusinde tak for jeres svar. Jeg glæder mig til at komme ud og trille, og møde jer

mvh Carsten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #2 af Niels Ole Østergaard
Besvaret af Niels Ole Østergaard på Ny toppakning
Vedr. ventiler. Hvis du har hydrauliske løftere, skal du justere stødstænger
så du ikke kan dreje dem mellem din tommel og pegefinger, og derefter
give møtrikken en ½ omgang mere. Vippetøj skal selvfølgelig stå så der
ikke trykkes på stødstang.
Håber dette kan bruges

Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #3 af Carsten Lindberg
Besvaret af Carsten Lindberg på Ny toppakning
Mange tak niels.

Nogen der kan fortælle lidt om efter spænding af boltene til topstykket, efter at motoren har været kørt varm. Skal motoren være varm eller kold?

mvh Carsten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen