289 1966 Convertible Støddæmpere i bag.

10 år 10 måneder siden #1 af Poul Christensen
289 1966 Convertible Støddæmpere i bag. er oprettet af Poul Christensen
Jeg søger råd om udskiftning af støddæmpere i bag. Ønsker kraftigere dæmpere så bilen står mere vandret. Bladfjedre er skiftet og nuværende støddæmpere sådan set OK. Men synes alligevel den "stejler" for meget.

Anbefalinger ?

MVH
Poul

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 10 måneder siden #2 af 048
Bilen skal hvile på fjedrene - ikke på støddæmperne. Det vil ikke derfor ikke hjælpe at skifte støddæmperne. Hvis Du vil have bilen højere op bag til bør fjedrene "modificeres".

Der er dog givetvis nogen, der vil foreslå Hi-Jackers, som er støddæmpere, der kan "forlænges" med lufttryk. Bilen kommer højere op, men hviler ikke længere på fjedrene, men på de centrale punkter støddæmperne er fastgjort i (og som ikke er beregnet til dette. Jeg har selv prøvet Hi-Jackers, da de sad på min første '66 Mustang, da jeg købte den Det var det første, der blev skiftet på bilen (til et par almindelige KYB Gasstøddæmpere).

Mvh
Finn B :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #3 af T L
Jeg kører selv med Hi jackers, og det kører den fint med, med mindre du skal ud og kører på bane med den, men smid en krængnings stabilisator på samtidig, så kører den..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 10 måneder siden #4 af 306
Du kan forlænge de bagerste 'lasker' (sætte nogle andre på) det kan hæve bagenden med 15-20 mm (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #5 af Poul Christensen
Besvaret af Poul Christensen på 289 1966 Convertible Støddæmpere i bag.
Mange tak for de gode råd. Tror jeg vil forfølge Finn B. og kigge efter "stivere" bladfjedre.

Poul

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen