lader ikke nok når motor bliver varm ??

Mere
6 år 10 måneder siden #1 af 2467
Hej mustang Club.
Min 351c 1970 lader ikke tilstrækkelig når motor bliver drift varm, der er ny Generator + lade relæ (motorcraft) som sider på inderskærm..
Nyt komplet ledningsnet i bilen er monteret ved restaurering
Kold motor = ca 13.5- 14 Volt
Drift varm = ca 12 volt.. med lyset slukket, hvis det tændes falder den til 11.5 volt .
Hvis vi så slukker motor og den afkøles ca 2 timer lader den igen ca 13 Volt
Dette er målt i tomgang 800 o/mdr.
Er det muligt at Generator ikke er go mere og ikke kan tåle varmen eller relæ ??
Hvad kan der være galt??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 10 måneder siden #2 af 921

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #3 af 903
Tror det kan være din generator. Det kan være
en diode der afbryder, når den bliver varm. Spænding
over batteri skal være mellem 14 og 14,5v. Har du
set efter om remmen er slap eller slidt, så den kører
i bunden af remskiven. Remme skal overføre deres
kræfter på siderne. Man kan opdage om den glider,
ved at have bilen startet nogen tid, med lys o.s.v.
tændt, og slukke motoren. Prøv derefter at sætte
fingerne på remskive, PAS PÅ , og mærke om den
er varmere end generatoren. Remme kan glide, uden
at de piber / hyler.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 10 måneder siden #4 af 2467
Halløj igen.
Det må være generator den er gal med, jeg kan se at den ligeså stille falder i ladning helt ned til 11.5-12 volt når motor bliver varmere.
Hvis jeg så blæser kold luft ind på generator så den bliver afkølet, så stiger den igen :-(
Ved kold start er den på de 14 volt ca.
Generator+regulator er kun et par år gammel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #5 af 903
Hvis generator er under 2 år, burde du kunne
reklamere over den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen