Fra tromler til skivebremsere på1965 Fastback

Mere
6 år 2 måneder siden - 6 år 2 måneder siden #1 af 585
Hej venner!

Jeg vil skifte fra tromler til skiver i for.

Er der en der kan hjælpe mig lidt på vej, med hvad der skal til og hvad jeg skal investere i?

Fælgene er Torq Thrust ll American Racing 15 x 7.

Det er ikke fordi jeg ikke har forsket i det, men jeg synes det er lidt en "jungle" -så tænkte det var smart at høre fra nogen der allerede har
lavet dette skifte på deres egen Mustang.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #2 af 502

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #3 af 585
Jeg har bremseforstærker og skal i samme omgang lave 1-kreds om til 2-kreds.

Vil det så være dette sæt? www.mustangsunlimited.com/Mustang/Brakes...1967-1969-Cougar.axd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #4 af 162
..så skal du præsis købe det Bruun foreslår, da der er bremse forstæker og hovedcylinder med.
Er du ikke så vild med hovedcylinderen findes der tilsvarende kit, med en der mere ligner en org. model...
Har monteret flere af slagsen og tit skal der ikke bruges bremsereduktionsventil.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #5 af 499
Husk danske synsfolk gerne vil have stænk plader bag skiverne, hvilket bilerne også var født med. Husk også at der kan være forskel på bilens bremsepedal og den du skal bruge, din bremsepedal skal være til en bil med forstærker, ellers for du ikke det rigtige tryk på din hovedcylinder. Det er vigtigt alt passer sammen ellers ender du nemt med noget som ikke dur, og ingen ved hvorfor.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden - 6 år 2 måneder siden #6 af 585
Bremseforstærker er indkøbt for flere år siden...

-så det er kun skiver/sæt uden bf, jeg søger og så er der måske et issue med bremsepedalen...?
Bilen er født med 3-trins manuel og i USA udskiftet med en C4. Pedalarrangementet blev klaret ved at man skar koblingspedalen af. Det er således det gamle originale pedalarrangement og dermed bremsepedal der sidder i bilen pt.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #7 af 162
Du er nok nød til en prøve montering, for at se om det virker....

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8 af 502
Ja Martin, det ville kunne bruges, men som Peter skriver skal der være ankerplader på, dem kan jeg ikke se i dette sæt, du skal bare huske på at det første sæt som jeg har linket til, der passer det hele sammen, og der bør du ikke på nogen problemer.

/Bruun

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen