Motorspørgsmål

Mere
5 år 10 måneder siden #1 af 3037
Motorspørgsmål er oprettet af 3037
Hej alle,
Jeg har en kompressor liggende som jeg havde tænkt mig at installere, men lidt check up på min nuværende motor giver lidt grå hår.

Jeg har en 289 C kode motor med 66(52-55 cc) toppe. Troede jeg havde smedede stempler som ville passe fint til kompressor, men det viser sig desværre ikke at være tilfældet. Ydermere er stemplerne flat top og som jeg regner med frem til, så har en 67 2v 289 9.8:1 og med flat top omkring 10:1. Det er jo på ingen måde særligt fedt til mit projekt.

Der er nok en lidt skarpere knast, da ham der renoverede motoren noterede sig at der var sat strammere fjedre på og da motoren ellers ser nyligt renoveret ud(blev renoveret pga flækkede stempelringe og -skørter)

Udover statisk kompression er der dynamisk kompression som kan have indvirkning på den reelle kompression og hvor vidt den er for høj i forhold til en kompressor.
Aner intet om den nuværende knast. Kan jeg måle mig til knasten ved at måle hvor højt ventilerne åbnes mv. eller er der ikke andet at gøre, end at skifte til dishede smedede stempler og ja en knast der passer bedre, hvilket ville være pænt øv ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 10 måneder siden #2 af 162
Besvaret af 162 på Motorspørgsmål
Hvis du måler løftet på knasten få du et hint hvor den ligger performance vice...
Det er altid en god ide, at kører med knast som er til kompressor...dvs det står i producentens specs.
Toppe med større forbrændingskammer sænker din komp.
Du ville nok kunne kører med de stempler du har...men klart - meget ladetryk så er det forged pistons.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen