2v eller 4v heads.

Mere
2 uger 1 time siden - 2 uger 1 time siden #1 af 2467
2v eller 4v heads. er oprettet af 2467
Halløj og godt nytår.
jeg vil gerne vide hvad i mener er bedst 2v eller 4v topstykker begge er open chamber.?? på min 351C 1972 4 bolt hoved lejer
jeg har lige fundet ud af mine indsugnings ventiler er utæt på min nuværende 2v toppe.:(
Nu spørger jeg så om jeg skal beholde mine 2v toppe og få dem renoveret, eller skift til 4v toppe stadig open chamber. Begge er støbegods toppe.
Hvor i skal jeg ligge mine penge??
Jeg skal ikke køre race..
På forhånd tak.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
1 uge 6 dage siden #2 af 3037
Besvaret af 3037 på 2v eller 4v heads.
Jeg kender ikke dine toppe synderligt godt men de toppe du har nu ligger på 8.6:1 så vidt jeg kan se og det er nok tæt på så ringe som det kan blive. Øvelsen går på at bringe kompressionen op på 10:1 sån Ca, Hvis du stadig vil kunne køre på 95. Så måske kan kamrene gøres mindre på de eksisterende og ellers skal du på jagt efter mindre kamre.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
1 uge 5 dage siden #3 af 2467
Besvaret af 2467 på 2v eller 4v heads.
ja det var også min plan, kompression er målt og det var lav kompr.
Der er også målt for utæthed med lufttryk ned gennem tændrørs hul, og det sussede en del ved 3 indsug ventil. så noget skal der ske.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
5 dage 13 timer siden #4 af 162
Besvaret af 162 på 2v eller 4v heads.
der er ca. 50 hk forskel på 2v og 4v toppe jfr. Ford egne oplysninger....så den er vel ikke svær.

38 år med samme 69' Mustang

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.