karburator drukner.....

Mere
5 år 2 uger siden #1 af 2765
karburator drukner..... er oprettet af 2765
Hej jeg trænger lidt hjælp.

Jeg har en motorcraft 2100 karburator og den flyder over med benzin. Den gør det ved tomgang efter 4-5 min i tomgang. jeg har prøvet at sænke flyderen, uden held. Den fik ny brændstofpumpe sidste år, men har kørt en halv sæson uden problemmer. Efter vinterhi har den ikke kunne lukke for benzinen i tomgang.



  • Kan trykket være for høj fra brændstofpumpen, det er en standard 302 pumpe?

    kan det betale sig at gøre større projekt ud af 2100 når der er planer om større projekt til vinter?

    Skal man vælge holley eller edelbrock for lidt over standard 302? Ny knast, nyt indsug, ny karburator, ny udstødning. men stadig mild tuning.

    andre der har erfaringer med dette problemstilling
  • Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

    5 år 2 uger siden #2 af 2689
    Besvaret af 2689 på karburator drukner.....
    Hejsa

    Det kunne godt være den nål, som lukker for benzin via flyderen, der er utæt. Det kan være den bare skal renses, eller måske skiftes.

    mvh Carsten

    Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

    Mere
    5 år 2 uger siden #3 af 3037
    Besvaret af 3037 på karburator drukner.....
    Hvis ikke det er nåleventilen som foreslået så frem med guldmekanikerværktøjet: hammeren. Dine flydere kan have sat sig og så skal karburatoren bare have et par dask. Typisk issue efter stilstand så du behøver ikke købe en anden vil jeg mene og dit benzintryk er næppe for højt med en standard pumpe

    Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

    Mere
    5 år 2 uger siden #4 af 2765
    Besvaret af 2765 på karburator drukner.....
    tak janus. jeg havde ingen anelse om trykket kunne være for stort. så må jeg have nålen ud og kigge,,,

    Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

    Mere
    5 år 2 uger siden #5 af 3037
    Besvaret af 3037 på karburator drukner.....
    Hej Gerth,
    Du misforstår, jeg tror ikke at trykket er for højt. Det der sandsynligvis sker efter stilstand er, at flyderen sætter sig fast i bunden af karburatoren og derfor måske ikke reagere på din indstilling, derfor skal den have lidt dask.
    Det med nåleventilen er enten lidt skidt, der kan sætte sig i den, eller fordi den har en tendens til måske at blive slidt lidt og dermed ikke længere lukker ordentligt af for benzintilførslen.

    Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen