kompressions test ???

Mere
5 år 4 dage siden #1 af 2765
kompressions test ??? er oprettet af 2765
jeg har lavet kompressionstest af min 302. resultatet ligger melle 120 til 140 psi. det er vel ok? Det er en 74 motor, så jeg tænker knast og topsykke er fra perioden med drosling af ydelsen ved oliekrisen.

Ved skift af knast vil kompressionen vel stige??

Eller skal der nye toppe til for at der sker noget ved dette.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #2 af 2491
Besvaret af 2491 på kompressions test ???
dine stempler er hule på en 74 motor og knastakslen er vist også forsat 2 grader ,men den er da et fint emne til at ændre til en 331 eller 347 med et strokersæt så skal den jo bare bores 0,30 og ha en frisk rulleknast så vil du ha en fin motor med et godt moment

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #3 af 3037
Besvaret af 3037 på kompressions test ???
Det er ok uden at være fremragende :-)

Put en lille smule olie ind til de enkelte cylindre og gentag øvelsen, så du kan afgøre om det er ventiler der er utætte, eller det er ringene. Hvis du er lidt heldig så gør det ingen forskel og så vil du få meget ud af, at putte et par nye toppe på.

Den gode løsning vil være toppe først, så knast og så udstødning, hvis ikke det er fikset noget af det.

Desværre så har jeg ikke set nogle alutoppe med mindre end 58 cc kamre og med dine (sansyndligvis) dishede stempler, så vil du stadig have for lavt et kompressionsforhold.
Du skal sigte efter 10.5:1 ish med en kompressionsforholdsberegner. Felpro's pakninger er vist standard .041 i komprimeret version. Det gode er at selv sådan en som mig kan skifte topstykker selv, så kan du også, eller en evt. dresseret abe, hvis du har sådan en.

www.dmperf.com/compression.htm

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen