Flowmaster skaber voldsomme vibrationer, Mustang V8, 289, Cabri, årgang 1965

Mere
3 måneder 1 uge siden #1 af 3400
Hej - siden september 2019 lykkelig ejer af en Mustang 1965, V8, 289, Cabriolet.
Jeg har fået monteret et nyt udstødningssystem i uge 27, Flowmaster - se vedhæftede billede. Der har tidligere været monteret udstødning med “1 rør”. Den har fået en noget dybere og fin V8 lyd, men ikke mere end det er til at holde ud inde i kabinen.
MEN for et par uger siden begyndte den at skabe voldsomme vibrationer, når hastigheden nærmede sig 30 miles, og kunne forsvinde, hvis den fik pænt med gas. Det forsvandt til at starte med, når bilen blev rigtig varm, men nu er det nærmest hele tiden. Det føles lidt som om, den ikke “trækker” på alle cylindre, så min mekaniker valgte at skifte tændrør, platiner og kabler. Den sidste ejer havde i 11 år kun kørt 2500 miles, så de trængte også. Men står stadig med en Mustang med meget kraftige vibrationer. Umiddelbart ser det ud til at være korrekt monteret, og ikke i kontakt med stel udover montagebøjler og bolte. Men kan der mangler nogle gummipakninger eller andet, der mangler. Min mekaniker, som jeg ellers er glad for og har stor tillid til er ikke “Mustang” ekspert, men har dog et par Mustang kunder og ejer selv en ældre V8 amerikaner.
Er der erfaring i klubben, der har gode råd. Befinder sig i Silkeborg.
Vh Morten
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #2 af 3037
Hej Morten, mht udstødningen så skal den bare hænge i gummi, så vibrationerne er isoleret fra bilens ramme. Den er ikke dens skyld at din bil ikke går på alle cylidre.
Nu er det jo ikke så nemt at fjern fejlsøge, men jeg ville checke tænding og benzintilførsel, så du kunne lige checke dit benzinfilter ikke er stoppet til.
Check benzintrykket.
Tag toppen af din fordeler og check at den ser fin ud i toppen med kontaktfladerne. Check at vakumavanceringen virker, at de små vægte i fordeleren glider som de skal. Check at vakumslangen fra din karburator er tilsluttet fordeleren og at den er intakt.
Derefter så kig din karburator igennem, står svømmehøjden korrekt, måske er du nødt til at pille den af og gå den igennem
Sikkert nogen herinde der kan skyde mere præcist...
Du kan købe en tændrørtester i biltema, den er fin til at finde ud af om det faktisk er tændingen, der fejler.
Jeg ville ikke bruge en mekaniker som bare skifter dele og leverer bilen tilbage i samme stand som han modtog den. Han skulle gerne finde fejlen inden han begynde at skifte dele vil jeg mene. Jeg ville nok nøjes med at give ham nogle nyere biler.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #3 af 499
Hej er alle de voldsomme vibrationer kun når du kører i bilen, eller kan du også få dem frem ved kun at give gas mens du holder stille. Det kan fortælle dig om hvor du skal lede henne.
Jeg ville tjekke de nemme ting først, så som motorophæng, gearkasse ophæng, kardan og selvfølgelig din udstødning om du kan se om den rammer noget når bilen er driftvarm.
Har du fået dyset din karburator ind efter den nye udstødning, ikke at jeg tror dit problem er fra det, men det er nødvendigt at tjekke det så du ikke for problemer. Du vil have et helt andet signal til din karburator nu (vacuum).
Skal jeg kunne hjælpe dig mere er jeg nok nødt til at se bilen.

Hilsen Peter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #4 af 3400
Tak fordi du gav tid til at svare.
Har møde med mekaniker i dag, så ser vi lige hvad næste skridt bliver.
Jeg testede forleden med at lade den stå i tomgang og give gas. Der var også vibrationer, men turde ikke eksperimentere for meget.
Jeg må hellere lade en rigtig håndværker kommer til
vh Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #5 af 921
Jeg er med på en lytter.
Min fik pludselig samme problem på sidste onsdags cruise. Jeg troede først det var et motorophæng.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 2 dage siden #6 af 3400
Min Mustang har været hos min mekaniker og han har justeret/stillet platiner. Som nævnt tidligere udskiftede han tidligere ældre platiner, tændrør og kabler. De skulle åbenbart stå meget “præcist”, så jeg har fået en bil tilbage uden ubehagelige vibrationer, og den kører rigtig fint.

Tak for jeres inputs
Vh
Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 2 dage siden #7 af 3037
Øh ja hvis platinerne ikke står korrekt så tænder bilen forkert og det kan i værste fald koste dig din motor. Platiner er lidt sarte og der er en risiko for at du vil få problemer med dem igen stille og roligt. De fleste opgraderer til elektronisk tænding, som kan ploppes i din eksisterende fordeler.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 2 dage siden #8 af 921
Så er mit problem desværre noget andet. Den har Petronix

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen