Classic Mustang Hasselager ved Aarhus - En trist oplevelse!

3 år 5 måneder siden #1 af 3372
Efter at være blevet slået til lirekasse mand i et færdsels uheld med min Harley Davidson, og ikke igen vil kunne køre på MC fald mit valg på en Mustang 65 Cabriolet.
Da jeg ikke ved meget biler i disse årgange henvendte jeg mig til Classic Mustang Hasselager da jeg ikke bor så langt fra ham.
Her fortalte ejeren ”Henrik” (i det efterfølgende kaldt ”Pengespecialisten”) mig at jeg kunne bruge ham som konsulent i forbindelse med køb, og kunne frikøbe ham en dag fra værkstedet. Som sagt så gjort…
Vi hentede bilen på Lolland og den blev gennemgået på lift dernede af Pengespecialisten og han siger og OK for den, der skal fixes for en 20– 50.000 kr. med de ting der skal skiftes og ordnes så er den fin. (Dette blev overhørt af mine handicap hjælper der var med.)
Jeg snupper en masse billeder af bilen med min mobil til senere gennem gang på PC..

(Han fortæller ikke noget om at der jo selvfølgelig ikke er medregnet arbejdstimer i denne pris! 100 stk. af 625 kr.- + moms i alt 79.000 kr. i alt lyder den færdige regning på 125,4250,00 kr. lidt af spring fra de anslået 60,000 kr.-)

Som altid snupper jeg en masse billeder af bilen, både på lift og på vej hjem i bilen med den.

Den bliver kørt til Pengespecialisten den 3.2.2020 for at få lavet det aftalte, samt en liste som jeg gerne vil have fixet da jeg ikke kan selv med mit handicap.
Jeg kommer ofte forbi værkstedet da han jo ikke bor så lang væk fra mig. Efter en måned eller mere er bilen ikke kørt på lift endnu hmmm??
Så kommer bilen på lift og det går laaangsom frem, dele og rust i bunden laves, helt ok. Inde i bilen skiftes gulvtæppe og konsol m.m.

Nu er bilen nede af liften, for der er kommet en reklamation der skal fixes så en anden bil op hmmmm??

Bilen kan nu pludselig afhentes 3 måneder senere nemlig den 4-5 – 2020 mod BETALING ellers ingen bil. (Men 2 dage før var bilen ikke halv færdig? )
Da jeg syntes jeg er blevet snydt, vælger jeg dagen efter at sætte den på en kammerats lift for med selvsyn sammen med ham at gennemgå min Mustang.
Bilen er ved afhentning i sådan en ”stand” at mit barnebarn ikke vil kunne syne den til hans sæbekasse løb..

Herefter kontakte jeg en ”mekanikker” for få bilen ”forsvarlig” kørende (til yderligere 25.000 kr.-)

Ting der lavet og virkede efter besøg og 100 arbejdstimer senere ved ”Pengespecialisten”

1. Rust arbejdede i bunden af bilen.
2. Batteri konsol rettet.
3. Ny stue gulvtæppe og måtter.
4. Skiftning af noget af olien, ikke det hele?
5. Mils speedometer skiftet til km.
6. Udskiftning af antenne.
7. Udskiftning af forrude.
8. Sideblik lys monteret.
9. Nye sikkerheds seler monteret.
10. Sæde glider forlænget.
11. Seler monteret


Ting der ikke virkede eller var ødelagt ”efter” besøget hos Pengespecialisten

1. El køleblæseren ligger løst i motor rummet!
2. Rattet sidder løst, ikke spændt!
3. Gearkasse olie drypper fra bundkaret der kun er spændt med FINGEREN!
4. Bremseforstærker / væske ikke udluftet korrekt, bremser ikke særlig godt!
5. Horn ”virkede” på værkstedet, men ikke da den kom hjem, der mangle en horn kontakt, så hornet ikke virker. Jeg må selv flække noget sammen.
6. TEM. Måler virkede ikke, det gjorde den inden den kørte på værkstedet, er den blevet byttet?
7. Forlygterne blinker, der er monteret ny lygte knap til 950kr. til hvad?
(Lygterne virkede fint under hjemturen fra Lolland og formentlig nok under syn for 2 år siden???)
8. Lys i instrument brættet virker ikke – der manglede en stel forbindelse!
9. Gear konsol plastic cover molesteret – sad fint før! Har måtte købe ny til 300 kr.-
10. Udstødnings ophæng klat svejst holdt i 14 dage, ødelagde rustfri porten bag. Har måtte købe ny ophæng.

Ting der skulle have været ordnet efter ”min” arbejdes seddel men som IKKE BLEV ordnet? sedlen er nok krøllet sammen og smidt væk, men timer er medregnet?

1. Ny luftfilter
2. Lys i instrument brættet
3. Led lys
4. Nye tændrør
5. Skiftning af al olie – (herunder også bagtøjet, som blev ikke skiftet)
6. Ny vinduesvisker
7. Olie til påfyldning af både motor og gearkasse
8. Manual
9. 2 extra nøgler

Ting der skulle have været ordnet sikkerheds mæssig, som en ”mekanikker” efterfølgende har måtte ordne.

1. Dæk der er 10 år gamle, ikke skiftet
2. Udstødning fixet og svejset rigtig – (den første svejsning fra pengespecialisten holdt kun 14 dage.)
3. Brændstofrør løber alt for tæt/ sammen med udstødnings røret!
4. Styretøj – samt rat spændt og justeret og sporet
5. Forhjuls lejer meget slør i dem 3-4 cm
6. Styre kugler har begge sider 5 cm slør!
7. Lys fixet så det ikke blinker (det blinke ikke da bilen blev hentet.)
8. Ny TEMP føler isat. Virkede ellers fint på vej hjem og da den blev stillet ind på værkstedet
9. Horn fixet
10. Bagtøjsolie skiftet
11. Benzin slange i motorrum er er ikke armeret, (ulovlig) den lugter af benzin!
12. Udstødning skurre på kardanaksel!
13. Rattet sad løst, kunne vippe!
Udstødning rettet så de sidder lige over for hinanden bagtil, samt at de ikke skurre på kardanaksel

Jeg vil mene man operer med nogle forskellige Scenarier ved pengespecialisten:

Scenarie 1
”Hold” på bilen TRÆK TIDEN! så kunden rykker og rykker og er villig til at betale hvad det koster for at få bilen, der kan ikke gøres indsigelser da du jo ikke kan få din bil før du har betalt!

Scenarie 2
”Lav” ikke bilen så det holder, så kommer kunden måske igen, og der kan bonnes med flere timer af 625 kr.- + moms

Scenarie 3
Forudbetaling inden bilen er næsten er påbegyndt (i mit tilfælde 20.000 kr.-) så henter kunden ikke sin bil for at gå til et andet værksted.
Så alt i alt en rigtig trist oplevelse, som jeg håber jeg kan skåne fremtidige ”Mustang folk” fra at begå samme dumhed som mig, ved at læse denne beretning fra den virkelige verden.

ALLE disse ”oplevelser” kan selvfølgelig dokumenteres.
Mustang medlem 3372 mail: stroute45@gmail.com
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 5 måneder siden #2 af 3037
Det lyder godt nok som en rigtig træls omgang. Hvorfor smider du ikke et link til dette opslag på Classic mustangs FB side, så har han muligheden for at svare på tiltale ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden - 3 år 5 måneder siden #3 af 3372
Hej Jeg er ikke på Facebook, så derfor må denne måde være den rigtige...
Han stå på medlemslisten her i klubben så han kan vel blot skrive her på tavlen som alle andre..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 5 måneder siden - 3 år 5 måneder siden #4 af 921
Hej Steen

Jeg kunne ikke lade være med at kigge på dine regninger. Det var dog nogle ekstreme priser :sick: Mange af tingene koster over dobbelt op af hvad du kan købe dem for i forretningerne! For eksempel køber jeg 20 l Castrol 20W/50 olie for 1200Kr. Du skal bruge 4,7 liter! Jeg lavede lige en søgning. Det er typisk denne her de bruger: www.castrolshop.dk/shop/castrol-classic-xl-3396p.html
Det giver en pris på 200 kr. for olie. Hmmm der vist nogen der tjener kassen her !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #5 af 3372
Ja mange kalder det bondefangeri..
Tak for info om olie det er noteret, så det finder jeg ved næste skift.
Mvh Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 5 måneder siden - 3 år 5 måneder siden #6 af 2712
Hej Steen,

Er der ikke en klokke der ringer når der skal ofres omkring 50000 Kr. + arbejdsløn på en bil du lige har købt. Den kan da ikke have været i særlig god stand. Må man spørge hvad du har givet for bilen. I øvrigt er der jo altid 2 sider af samme sag. Jeg synes at kunne læse at du har betalt på forskud Det skal man nok passe på med.

Mvh Kim

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #7 af 3372
Hej hvis du læser det hele, var den mundtlige pris for mit to do skema
30 - 50,000 kr, -
Normal vil en rigtig mekanikker ikke lægge sin arbejds løn oven i anslået pris..
Bilen betalte jeg det den var vær for, resten var jo opgradering samt rust arbejde.
Ses derude.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen