Gode nyheder i uddrag...

Mere
3 år 4 måneder siden - 3 år 4 måneder siden #1 af 162
Gode nyheder i uddrag... er oprettet af 162

44 år med samme 69' Mustang
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden #2 af 1333
Besvaret af 1333 på Gode nyheder i uddrag...
Gode nyheder (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden - 3 år 4 måneder siden #3 af 515
Besvaret af 515 på Gode nyheder i uddrag...
Ja det er rigtig godt kæmpet men få nu ikke armene for højt op for, på vanligvis, har de regnet den rigtig ud dvs. ikke nødvendigvis til vores fordel.

Nærlæs sidste afsnit i teksten og jeg kan ved lidt simpel hovedregning regne ud at jeg ikke ville vinde noget tværtimod. Jeg fik min 1967 Coupe synet i november 2018 og efterfølgende afgiftsbehandlet som det fremgår nedenfor. Efter de nye regler ville jeg skulle betale 18011kr altså lidt mere end 4000kr ekstra også selvom brændstoftillægget er fjernet :evil: Så det er sgu en ommer efter min mening.
Nå nej og undskyld det er da mig som er helt galt på den. Med det i mente at man nu har valgt af udfase vores olieindtægter så skal det jo hentes et andet sted og her er veteranbil foket da i lige linje med den beslutning så de må ofre sig for den gode sag :biggrin:
Det minder mig om en gammel video jeg stødte på for nogle år siden - den er lige så klog :biggrin:




Life is a cruise
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden #4 af 162
Besvaret af 162 på Gode nyheder i uddrag...
...til gengæld må du nu sætte fælge, rat, radio osv helt efter eget valg.
Afgiften er jo peanuts på den lange bane....

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden - 3 år 4 måneder siden #5 af 070
Besvaret af 070 på Gode nyheder i uddrag...
Jeg kommer frem til et andet beløb. det afgiftspligtige beløb beregnes til 75% af 24.015=18.011.
Jeg går så udfra at afgiften stadig skal beregnes af dette beløb, og hvis satsen stadig er 85% af beløbet (op til 189.200) får jeg: 85% af 18011=15310. Herfra trækkes 60 for toldsyn, og så får jeg afgiften: 15.250.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden #6 af 515
Besvaret af 515 på Gode nyheder i uddrag...

Jeg kommer frem til et andet beløb. det afgiftspligtige beløb beregnes til 75% af 24.015=18.011.
Jeg går så udfra at afgiften stadig skal beregnes af dette beløb, og hvis satsen stadig er 85% af beløbet (op til 189.200) får jeg: 85% af 18011=15310. Herfra trækkes 60 for toldsyn, og så får jeg afgiften: 15.250.


Jamen du har da fuldstændig ret (y) - jeg havde vist ikke fået søvnen ud af øjnene da jeg øjensynligt ikke kan læse så tidlig på dagen - BEKLAGER :biggrin:

Så det blir ikke helt så slemt kun en ca 1500kr oveni. Alligevel prikker det til min generelle holdning til øgede skatter og hvad man nu kalder det. I dette tilfælde at provenu fra Benzinafgiften, som egentlig kun burde være en 5. del for veteranbiler, skal modsvares af en øget registreringsafgift for veteranbiler - det hænger sgu ikke rigtig sammen efter min opfattelse :evil:

Fjernelse af Originalitetskravet har jeg svært ved at se skulle kompenseres af øget registreringsafgift - det er der da ingen logik i.

Life is a cruise

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden #7 af 515
Besvaret af 515 på Gode nyheder i uddrag...

...til gengæld må du nu sætte fælge, rat, radio osv helt efter eget valg.
Afgiften er jo peanuts på den lange bane....


Ja det kan du have ret i :)

Alligevel strider det mod min holdning til at man bare skal acceptere at betale skat, og specielt som kompensation for noget andet, som jo aldrig skulle have været praktiseret og slet ikke på den måde man har ført sig frem - der var jo næsten gået 'Mink' i det - det tror jeg alle som har været direkte berørt kan bekræfte.

Tidligere (2005 - 2010 og vistnok før da og måske også senere) var det synsmanden som ved registreringssyn (toldsyn) skulle besigtige en veteranbil og bedømme om den var i "Original" stand, dvs. ikke ombygget væsentlig. Her hængte man sig ikke i maling, dæk og fælge, udstødning o.s.v. - det har jeg i hvertfald ikke oplevet. Jeg har fået en T-code (6 cyl) indregistreret med V8 som V8 uden nogen problemer overhovedet. Det hængte man sig ikke i dengang - det var en "Mustang" veteranbil!

Til min første Mustang i 2005 købte jeg forskellige reservedele i USA som blev importeter med 0% told og 5% moms (1/5 moms veteranlempet). Hvor forsvandt denne praksis lige hen?? Nu er det 10% told og 25% moms for dele ganske som til nye/nyere biler. :ohmy:

Life is a cruise

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden #8 af 070
Besvaret af 070 på Gode nyheder i uddrag...
FDM beskriver afgifterne for nye biler på deres hjemmeside. Der er ændringer. En ny sats på 25% af de første 65000, og så også et bundfradrag på 21700. Derudover en ny co2 afgift. Om det er gældende for veteranbiler ved jeg ikke, så det er måske ikke helt så enkelt som i regnestykket jeg lavede. Under alle omstændigheder tror jeg det er småpenge set i lyset af at vi ikke har motorstyrelsen hængende over hovedet på os.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden #9 af 162
Besvaret af 162 på Gode nyheder i uddrag...

...til gengæld må du nu sætte fælge, rat, radio osv helt efter eget valg.
Afgiften er jo peanuts på den lange bane....


Ja det kan du have ret i :)

Alligevel strider det mod min holdning til at man bare skal acceptere at betale skat, og specielt som kompensation for noget andet, som jo aldrig skulle have været praktiseret og slet ikke på den måde man har ført sig frem - der var jo næsten gået 'Mink' i det - det tror jeg alle som har været direkte berørt kan bekræfte.

Tidligere (2005 - 2010 og vistnok før da og måske også senere) var det synsmanden som ved registreringssyn (toldsyn) skulle besigtige en veteranbil og bedømme om den var i "Original" stand, dvs. ikke ombygget væsentlig. Her hængte man sig ikke i maling, dæk og fælge, udstødning o.s.v. - det har jeg i hvertfald ikke oplevet. Jeg har fået en T-code (6 cyl) indregistreret med V8 som V8 uden nogen problemer overhovedet. Det hængte man sig ikke i dengang - det var en "Mustang" veteranbil!

Til min første Mustang i 2005 købte jeg forskellige reservedele i USA som blev importeter med 0% told og 5% moms (1/5 moms veteranlempet). Hvor forsvandt denne praksis lige hen?? Nu er det 10% told og 25% moms for dele ganske som til nye/nyere biler. :ohmy:




Næe, der tager du fejl. Når bilen var synet skulle du fremstille køretøjet hos Told og Skat, som det hed, og de skulle
Vurderer køretøjets originalitet. Har personligt været i Næstved hos Toldvæsenet flere gange i 80 og 90'erne. Statensbilinspektion skulle kun syne
køretøjet....
Told og Skat vidste intet om bilen, så en typisk kommentar var " den er godt nok fin" og så gik den unge dame ind på kontoret igen...

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden #10 af 515
Besvaret af 515 på Gode nyheder i uddrag...
Jamen det har du givetvis ret i Tommy og jeg skrev da også "2005 - 2010 og vistnok før da". De biler jeg har importeret er alle blevet vurderet af synsmanden alene. En enkelt gang hvor jeg klagede over afgiftsfastsættelsen blev bilen revurderet hos FDM med repræsentant fra SKAT, og afgiften efterfølgende nedsat omkring 30% (y) :biggrin:

Life is a cruise

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen