Haynes manual
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det var ikke for at være fræk på nogen måde, men faktisk ment som et velment tip . Jeg har selv en Haynes manual stående, som jeg brugte for mange mange år siden, indtil den dag, jeg opdagede og fik fat på en Ford Shop manual. Den er - i mine øjne - bare SÅ meget bedre end Haynes manualen, i hvert fald når det gælder 1965-66.
Trimo i Havdrup har tidligere haft dem på lager. Måske er de stadig det.
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Her er 67 workshop manualen, hvis nogen mangler og så ganske gratis:
manuals.co/workshop/ford/mustang/ford-mu...kshop-manual/5525352
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Helt enig med Finn, den bog er så fuld af fejl at du kun ødelægger mere end gavner ved at læse den bog. Brug den i brændeovnen, så giver den da i det mindste lidt varme.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Haynes manual er på ingen måde dårlig der er fejl i ALLE manualer, de har vær deres forskellige tilgange til div. problemer, så det er mere om hvad man er til.
At sige at hays ødelægger mere end gavner skal man vist lige tage med et gran salt, ellers ville det være en god oplysning hvor i bogen vi skal passe på, til os der ikke har stødt på det endnu
cartreatments.com/chilton-vs-haynes-best-repair-manual/
God dag
mvh Bent
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bedste hilsner
Alex
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Prøv at sætte dig ned med Workshoppen fra ford i den ene hånd og din Haynes i den anden, og tjek så alle data i de 2 bøger. Gider du gøre dette som jeg har gjort vil du ikke skrive at nogen overdriver mere, og forhåbentlig komme med en undskyldning.
Der er så mange fejl i en Haynes bog at det endda kan blive meget dyrt for dem som følger den bog, der er intet Teknisk fagligt rigtigt i den bog. Det er lige før bogen er så dårlig at youtube er bedre.
Som mekaniker vil jeg til hver en tid advare mod den bog, og nej jeg gider ikke bruge en måned mere på at finde alle de fejl igen, du vil jo alligevel ikke ændre mening, men når du skriver som du gør har du ihvertfald ikke selv undersøgt sagen.
Hilsen Peter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Køb nu bare fords workshop over lige din bil, før du gør noget som kommer til at koste dig penge. Det er fint nok du ikke vil tro på mig det lever jeg fint med, men jeg vil have det dårligt med at du ødelægger noget fordi du gerne vil tro på en bog, som bare ikke er teknisk korrekt, og der er også fejl ang div væsker.
Du er velkommen til at komme forbi en dag og tage din bog med så skal jeg gerne udpege de største fejl for dig, gider du ikke dette så bare køb fords bog som bilen er bygget efter og brug den, jeg vil hade at skulle sige hvad sagde jeg, når det går galt for dig.
Men det er dine penge og din bil så du bestemmer, men nu ved du at en mekaniker som har skruet på disse biler i mange år, ikke kan stå inde for den bog du vælger at bruge, længere er den ikke.
Hilsen Peter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
tak for svar og jeg har vist ikke sagt noget om, at jeg ikke tror på dig, men der er ingen grund til at udskamme mig som nybagt ejer af en Mustang. Jeg vil bare det bedste for min bil.
BH Alex
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BH Alex
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen