FRICTION MODIFIER FOR CLUTCH-TYPE LIMITED SLIP DIF

13 år 11 måneder siden #1 af 1257
FRICTION MODIFIER FOR CLUTCH-TYPE LIMITED SLIP DIFFERENTIALS
nogle der kender til virkning af det


www.latemodelrestoration.com/item/M19546...ng-Friction-Modifier

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 11 måneder siden #2 af 322
Kan (måske) redde en billig bagtøjsolie og afhjælpe knirke-knage-brage tendens når man drejer... fyld Castrol SAF-XJ på istedet, det er dyrt, men den eneste spær olie jeg har gode erfaringer med (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 11 måneder siden #3 af 380
Ifølge en kommentar i en tråd der pt. køre på VMF, er den du linker til det eneste man bør bruge - citat:

"Traction-Locs have a stack of little clutch plates in the differential that wear out over time just like the clutch in a manual transmission. Good news is that you don"t have to rebuild the rear end to replace them. Also you can still buy the plates from Ford pretty reasonably (last I checked). Bad news is that it"s still a pretty good job to get them replaced.
If you replace them, or get someone to, be absolutely SURE you get the "Limted slip friction modifier" from the Ford dealer. If you have someone else do the work, stop by the Ford dealer on the way and pick up a bottle of modifier and ask them to use it. Accept no substitutes, the parts store stuff I"ve tried DOES NOT WORK and is useless. Seriously. The clutches you can get where you like. The off-brand ones are about the same price as genuine Ford clutches, so it hardly makes sense not to use the ones from Ford.
Being able to do a two wheel burnout is the whole point of having a traction-loc, posi, limeted slip, locker, etc. "

En anden skriver:

"Use Ford friction modifier to break in the clutch plates. Leave it in if it"s a street car.
If it"s STRICTLY for the track, you can drain it and refill it with straight gear lube & you"ll
get more positive clutch engagement. ".


Mechanic to customer: I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder.

Check out: www.1967mustang.dk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 11 måneder siden #4 af 162
Kender virkningen hvis man ikke bruger det - ikke noget spær ;)

41 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 11 måneder siden #5 af 1257
og hvis man har kørt lidt uden at ha det i vil det hjælpe hvis man smider det i

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 11 måneder siden #6 af 322
Hvordan hjælpe? :) ... det får ikke et slidt spær til at virke bedre, tvært imod, det vil bare få den til at glide endnu mere... et limited slip "bider" faktisk bedst på alm gearolie, men det larmer og knirker helt vildt når man drejer hvis der ikke er et friktions additiv i olien... ihvertfald hvis spæret er nyrenoveret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 11 måneder siden #7 af 1257
spær virkde fint da den ikke rigtig hade kørt
dog med spær olie i
så tog jeg den første tur fra sorø og til køge i den
og så var der ikke spær i den mere :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 11 måneder siden #8 af 322
Lyder foruroligende :( ... er det en original Ford spærklump, eller noget nyt Currie eller lign.?
Hvis først et koblingsspær har "givet slip" er der mig bekendt kun en renovering på listen af muligheder - ingen mirakel kur!
Den gode nyhed er at renovering ikke er så dyrt som det lyder, og det kan gøres uden at gearingen går ud af justering.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 11 måneder siden #9 af 2233
Er det den her du mener ??

www.oliebiksen.dk/shop/castrol-syntrax-limited-471p.html

som er erstatning for den her, hvis jeg forståe det det rigtigt ???

www.landberg.dk/shop/castrol-differential-367p.html

MVH
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #10 af 322
Ja den er god nok, samme olie, nyt navn :)

Gammel tråd, men jeg mener stadig det er verdens bedste limited slip olie ;) ... nu er det 5 år og hen ved 100 dragrace starter (med tilhørende 6000rpm burnouts på slicks) siden jeg fik nye spærplader i mit standard Ford 8", og det virker stadig 112% (y) :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 11 måneder siden #11 af 2233
Jeg ville bare være sikker på det var den, da der ikke er nogen grund til at drage alle sine erfaringer selv, og nogle gange dyrt erhvervet :( , så selv om der er en gammel tråd så takker jeg for fiffet (y) ;)

Hilsen
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 11 måneder siden #12 af 2233
Hvor meget olie skal der egentlig købet hjem til et 9". mere fordi der ikke er nogen grund til at købe 5 liter, hvis der kun skal bruges 2 :woohoo:

Hilsen
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen