Holley justering ,nu med min egen tråd
10 år 11 måneder siden #1
af 2273
Holley justering ,nu med min egen tråd er oprettet af 2273
Jeg blandede mig lidt i denne tråd:
www.mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?ID=271849&grp=1
men det var jo Brians tråd så nu har jeg min egen.
Min karb. er en street Avenger 570 m. manuel choke
Jeg havde lidt problemer med at når jeg kørte med en god fart og trykkede pedalen i bund var der en kort træghed lige til at starte med før den tog ordentligt fat.
Så det havde jeg læst lidt om på nettet, og kom frem til at fjederen til mine sekundære spjælde nok ikke var den helt rigtige.
Så jeg fik et fjeder sæt hjem for 2 uger siden, så var det at jeg så Brians tråd og fik blod på tanden, nu skulle det prøves.
Af med den alm.fjeder (ufarvet) og i med den kraftigste fjeder(sort), som vil bevirke at de sekundære spjæld vil åbne senere.
Testen viste at tøven var forsvundet, men at den ligesom manglede "umf" i optrækket, altså en jævn men kedelig acceleration, især når man var oppe i fart og "klampede" i bund
Så måtte jeg jo prøve med den svageste fjeder(hvid), som ville få spjældende til at åbne hurtigere..........hvilken forskel.....jeg har aldrig prøvet en stående start hvor den bare forsatte med hjulspind i anden gear(Auto), så den nærmest var ved at køre sidelæns (sådan føltes det i hvert fald) , og der var ingen mærkbar tøven nogen steder ved forskellige hastigheder og efterfølgende acceleration.
Den havde også lettere ved at geare ned når man "klamper" til den, før skulle den sommetider have 2 forsøg før den ville geare ned.
Jeg nåde desværre ikke at teste så meget, det kan godt være jeg skal en tand op i fjederstyrke , men det må flere test vise.
Jeg er lidt overrasket over hvilke resultater man kan gøre med små midler
www.mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?ID=271849&grp=1
men det var jo Brians tråd så nu har jeg min egen.
Min karb. er en street Avenger 570 m. manuel choke
Jeg havde lidt problemer med at når jeg kørte med en god fart og trykkede pedalen i bund var der en kort træghed lige til at starte med før den tog ordentligt fat.
Så det havde jeg læst lidt om på nettet, og kom frem til at fjederen til mine sekundære spjælde nok ikke var den helt rigtige.
Så jeg fik et fjeder sæt hjem for 2 uger siden, så var det at jeg så Brians tråd og fik blod på tanden, nu skulle det prøves.
Af med den alm.fjeder (ufarvet) og i med den kraftigste fjeder(sort), som vil bevirke at de sekundære spjæld vil åbne senere.
Testen viste at tøven var forsvundet, men at den ligesom manglede "umf" i optrækket, altså en jævn men kedelig acceleration, især når man var oppe i fart og "klampede" i bund
Så måtte jeg jo prøve med den svageste fjeder(hvid), som ville få spjældende til at åbne hurtigere..........hvilken forskel.....jeg har aldrig prøvet en stående start hvor den bare forsatte med hjulspind i anden gear(Auto), så den nærmest var ved at køre sidelæns (sådan føltes det i hvert fald) , og der var ingen mærkbar tøven nogen steder ved forskellige hastigheder og efterfølgende acceleration.
Den havde også lettere ved at geare ned når man "klamper" til den, før skulle den sommetider have 2 forsøg før den ville geare ned.
Jeg nåde desværre ikke at teste så meget, det kan godt være jeg skal en tand op i fjederstyrke , men det må flere test vise.
Jeg er lidt overrasket over hvilke resultater man kan gøre med små midler
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 11 måneder siden #2
af 1731
Besvaret af 1731 på Re: Holley justering ,nu med min egen tråd
He he Tommy, det må have givet et ordentligt smil på læben
Har du nogen gode links om hvordan man skruer i en Holley? nu ved jeg godt din er en street avanger, og min er en 4160.
Jeg savner nogen gode sites hvor man kan blive lidt klogere, hvis man nu selv skulle få mod på at pille
Har du nogen gode links om hvordan man skruer i en Holley? nu ved jeg godt din er en street avanger, og min er en 4160.
Jeg savner nogen gode sites hvor man kan blive lidt klogere, hvis man nu selv skulle få mod på at pille
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
10 år 11 måneder siden #3
af 1218
Besvaret af 1218 på Re: Holley justering ,nu med min egen tråd
Hej Tommy
Du kan faktisk ret nemt finde den korrekte fjeder, brug en papir clips som du sætter på i toppen af stangen som på videoen her, og kør en test tur....og se efter om papir clipsen er kørt helt i bund.
Tommy/Rene søg på youtube, der er masser af video fra Holley, med hvordan og hvorfor...
Her er en masse:
Du kan faktisk ret nemt finde den korrekte fjeder, brug en papir clips som du sætter på i toppen af stangen som på videoen her, og kør en test tur....og se efter om papir clipsen er kørt helt i bund.
Tommy/Rene søg på youtube, der er masser af video fra Holley, med hvordan og hvorfor...
Her er en masse:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
10 år 11 måneder siden #4
af 322
Besvaret af 322 på Re: Holley justering ,nu med min egen tråd
glad for jeg nåede at tilføje min "Edit" i den anden tråd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
10 år 11 måneder siden #5
af 322
Besvaret af 322 på Re: Holley justering ,nu med min egen tråd
Rene, prøv at google "Holley tuning" så har du de første 1000 sider... ca
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 11 måneder siden #6
af 1731
Besvaret af 1731 på Re: Holley justering ,nu med min egen tråd
tak Kim. Jeg må jo nok prøve at sætte mig lidt ind, i de forskellige ting i sådan en Holley, så jeg ved hvad vi snakker om
Og som Tommy skriver: utroligt hvad man kan få små midler, me like
Og som Tommy skriver: utroligt hvad man kan få små midler, me like
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 11 måneder siden #7
af 2273
Besvaret af 2273 på Re: Holley justering ,nu med min egen tråd
Det var faktisk den video(har prøvet med clipsen)+ tonsvis af forskellige youtube klip der startede det hele
Det jeg mangler nu er et stop ur +bred øde vej + no cops
Og ja der er tonsvis af dette på nettet, mener også at Holley sælger en CD.
Der er godt nok meget man kan tune på sådan en karburator.
fjeder for Sekundære spjælde
Acceleration pumpe
Acceleration cam
Acceleration nozzle
powervalve
jets
tomgangs mix
tomgangs skrue
og helt sikker mange andre ting, kan godt forstå at det ikke altid er let at få sådan en karl til at yde 100%
PS.
Ja Rene jeg vågnede op med et smil på læben i dag, eneste minus er jeg tror jeg kommer til at slide dækkene mere, måske også øget benzinforbrug.
Det jeg mangler nu er et stop ur +bred øde vej + no cops
Og ja der er tonsvis af dette på nettet, mener også at Holley sælger en CD.
Der er godt nok meget man kan tune på sådan en karburator.
fjeder for Sekundære spjælde
Acceleration pumpe
Acceleration cam
Acceleration nozzle
powervalve
jets
tomgangs mix
tomgangs skrue
og helt sikker mange andre ting, kan godt forstå at det ikke altid er let at få sådan en karl til at yde 100%
PS.
Ja Rene jeg vågnede op med et smil på læben i dag, eneste minus er jeg tror jeg kommer til at slide dækkene mere, måske også øget benzinforbrug.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
10 år 11 måneder siden #8
af 322
Besvaret af 322 på Re: Holley justering ,nu med min egen tråd
Ja og det er bare en helt basic Holley karburator - på en dobbeltpumper kan du allerede gange det hele med 2 (minus fjedrene til vacum selvfølgelig), og rykker du så op i Holleys professionelle serie eller tilsvarende, ganges tuningsmulighederne nærmest med faktor uendelig - udskiftelige dyser og airbleads alle vegne!... ikke noget for os almindelige pilfingre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen