Manglende tænding på 302
Jeg har 12V på tændspolen (kun når tændningsnøglen er drejet) og kan måle 12V på den ene side af platinet.
Nogen der kan hjælpe ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ledning fra tændspole til fordeler?
Fordeler/rotor?
Kabler?
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ledning fra tændspole til fordeler har jeg prøvet at skifte
fordelerdæksel og rotor ser ok ud
har prøvet at tage 3 forskellige tændrør ud for at se efter gnist, men tænker det er usandsynligt hvis alle kabler er dårlige
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men uanset om spolen får 12 eller 9V så bør der vel være gnist på tændrørene ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dvs du har tænding når nøgle står i on position men ikke i starting position, hvis det er forbundet forkert.
Din neutral safetyswitch er forbundet korrekt og virker?
Du er velkommen til at ringe, så kører den....
41 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu har jeg bestilt ny tændspole, formodstand, platiner og kondensator så er der i hvert fald ingen fejl der.
Tændrør og kabler er skiftet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
De nye dele du har købt, har du reelt ikke brug for hvis bilen starter og kører fint. Put dem i bagagerummet til det andet går i stykker. Du introducerer jo en ny fejlkilde for hver lille ting du skifter.
Hvis det er tænding du mener så sæt en tændingspistol på og afmonter vakum til strømfordeleren. Jeg tror nu ikke det er helt ved siden af hvis den tager gassen fint, men tændingen skal stå korrekt inden du foretager dig andet.
Når den ikke vil starte så er det svært at hjælpe, hvis du bare skriver den ikke vil starte. Der skal jo ikke så meget til at starte bilen, så hvis der er benzin i karburatoren, gnist på tændingsanlægget og lidt kompression så skulle det gerne du.
Check om tændingen står korrekt, check om der er benzin i karburatoren, her kan du jo snyde lidt og så give den lidt startspray / bremserens og se om den vil starte på det og check om der er gnist. Når det virker så ville jeg købe den lille modstand der skal til for at du ikke brænder platinerne af, den koster ikke ret meget.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen