Manglende tænding på 302

Mere
5 år 1 dag siden #1 af 3256
Manglende tænding på 302 er oprettet af 3256
Har lige fået min 302 monteret men jeg mangler gnist på tændrørene.
Jeg har 12V på tændspolen (kun når tændningsnøglen er drejet) og kan måle 12V på den ene side af platinet.
Nogen der kan hjælpe ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 dag siden #2 af 048
Besvaret af 048 på Manglende tænding på 302
Tændspole?
Ledning fra tændspole til fordeler?
Fordeler/rotor?
Kabler?

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 dag siden #3 af 3256
Besvaret af 3256 på Manglende tænding på 302
ved ikke hvordan jeg tjekker tændspolen.
ledning fra tændspole til fordeler har jeg prøvet at skifte
fordelerdæksel og rotor ser ok ud
har prøvet at tage 3 forskellige tændrør ud for at se efter gnist, men tænker det er usandsynligt hvis alle kabler er dårlige

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 13 timer siden #4 af 1869
Besvaret af 1869 på Manglende tænding på 302
12 volt ved platinerne..:huh: ..Ledning fra platinerne skal til minus på tændspolen og 12 volt fra tænding skal til plus på tændspolen..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 timer siden #5 af 877
Besvaret af 877 på Manglende tænding på 302
Såvidt jeg er bekendt er det kun PerTronix spole der kan tåle 12v, alle andre skal have modstand på ledning, ca. 9 v på spole.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden - 4 år 11 måneder siden #6 af 3256
Besvaret af 3256 på Manglende tænding på 302
og det er sådan jeg har forbundet det, altså med 12 V. Jeg tror jeg prøver at skifte platiner og kondensator

Men uanset om spolen får 12 eller 9V så bør der vel være gnist på tændrørene ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #7 af 877
Besvaret af 877 på Manglende tænding på 302
Nej, 12V på spole der ikke er beregnet til 12V er færdig, just my 2 cent.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #8 af 3037
Besvaret af 3037 på Manglende tænding på 302
Inden du dømmer tændspolen færdig, så check lige hvem der har lavet den og specs for hvordan du måler den igennem. Vær sikker på at den er død inden du sender den til de evige tændspolemarker. Og så gør dig selv en tjeneste og køb en tændrørstester fra Biltema. Koster 50 og du kan have den siddende på mens du makker med det og se så snart der kommer strøm til dine tændrør.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden - 4 år 11 måneder siden #9 af 162
Besvaret af 162 på Manglende tænding på 302
Du har checket dit start relæ, der er 2 terminaler "I" for ignition og "S" for starting.
Dvs du har tænding når nøgle står i on position men ikke i starting position, hvis det er forbundet forkert.
Din neutral safetyswitch er forbundet korrekt og virker?
Du er velkommen til at ringe, så kører den....

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #10 af 3256
Besvaret af 3256 på Manglende tænding på 302
så kom der liv i den. Den starter og kører umiddelbart rigtig fint, MEN kan ikke starte når den er varm....

Nu har jeg bestilt ny tændspole, formodstand, platiner og kondensator så er der i hvert fald ingen fejl der.

Tændrør og kabler er skiftet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #11 af 3256
Besvaret af 3256 på Manglende tænding på 302
Jeg er lidt bange for at den statiske indstilling ikke er korrekt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #12 af 3037
Besvaret af 3037 på Manglende tænding på 302
I din fejlfinding så ville jeg fare med lempe som man vist sagde i gamle dage.

De nye dele du har købt, har du reelt ikke brug for hvis bilen starter og kører fint. Put dem i bagagerummet til det andet går i stykker. Du introducerer jo en ny fejlkilde for hver lille ting du skifter.

Hvis det er tænding du mener så sæt en tændingspistol på og afmonter vakum til strømfordeleren. Jeg tror nu ikke det er helt ved siden af hvis den tager gassen fint, men tændingen skal stå korrekt inden du foretager dig andet.

Når den ikke vil starte så er det svært at hjælpe, hvis du bare skriver den ikke vil starte. Der skal jo ikke så meget til at starte bilen, så hvis der er benzin i karburatoren, gnist på tændingsanlægget og lidt kompression så skulle det gerne du.

Check om tændingen står korrekt, check om der er benzin i karburatoren, her kan du jo snyde lidt og så give den lidt startspray / bremserens og se om den vil starte på det og check om der er gnist. Når det virker så ville jeg købe den lille modstand der skal til for at du ikke brænder platinerne af, den koster ikke ret meget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen