Svar: 1969, 351w, Toppe.

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
X

Emne historie: 1969, 351w, Toppe.

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

Yep, ellers ring.

Tommy må jeg forstyrre fig med privatbesked? Er nysgerrig på mere FE snak ;-)

Benny,..FE er lige mit favorit emne.
Der er flere bøger som er et "must have" hvis du roder med FE.
Her er et lille udbud, som er gode at have: Den første er absolut en bibel ang. kombination af toppe, indsug, headers m.m.
Det gode ved denne bog, alle ting er dyno testet dvs. fuld dokumentation intet gætværk.

Du skal lige fjerne den lille bindesteg foran linket. ellers virker det ikke...

-https://www.ebay.com/itm/The-Great-FE-Intake-Comparo-Ford-390-427-428-Intake-Manifold-Performance/113367167619?hash=item1a6535b283:g:xdwAAOSwPCVX5HYE:rk:1:pf:0

-https://www.ebay.com/itm/Ford-FE-Engines-428-427-410-406-390-360-How-to-Rebuild-Manual-Book-SA352/382509833270?epid=5020494755&hash=item590f5cdc36:g:0eUAAOSwXqZbPrrA:rk:15:pf:0

-https://www.ebay.com/itm/Ford-FE-Engines-428-427-410-406-390-360-How-to-Rebuild-Manual-Book-SA352/382509833270?epid=5020494755&hash=item590f5cdc36:g:0eUAAOSwXqZbPrrA:rk:15:pf:0

-https://www.ebay.com/itm/390-406-427-428-FORD-HIGH-PERFORMANCE-PARTS-MANUAL/160823943618?hash=item2571daa1c2:g:fVoAAMXQvTlRiG7V:rk:4:pf:0

Alle der har læst Fords hipo modifications, ved at et sæt 1969/70 - 351w toppe på en 289/302, med pop-up stempler, får op til 32 hk ekstra.
Yderliger 59 hk ved brug af Le Mans mekanisk knast C7FE-6250-A. Dette gælder selvfølgelig kun med aluindsug og Holley C8AZ-9510-AD
som i øvrigt giver 31 hk......
Fornuftig læsning for dem der har lidt interesse i sådan :-) venner...

Lyder spændende Tommy, og lyder som om du har læst en del.
Ved du hvor jeg kan læse mig lidt til viden omkring mit setup?
390 fe med andre toppe, knast og indsug. Og hvor skal jeg finde informationer om hvilke toppe jeg har osv?

Kørte 8" 1:3,89 = frisk.

Det er jo ikke helt ringe endda.
Når man nu ved af ren og skær erfaring, at en 289 4v laver fra 150 til 180 hk på rullefelt, når de kører godt. Så er 100 til 140 hk mere ikke dårligt.
Det er det fede ved vores biler, at der har været prøvet det meste med vores motorer, man kan bare slå det meste op og resten kan man få bl.a herinde.

Tror mine toppe er magen til dem du snakker om, langt hen af vejen.
Det var nok måden at lave dem på da man ikke havde meget andet at gøre med.
Mine toppe har 3/8" studs, samme ventiler, og også portet dog ikke så meget.
Var monteret på en 289er med pop-up stempler Edelbrock RPM knast og insug med en enkelt karburator 600 cfm, og noget godt tændings anlæg.
Den kørte fint, men manglede noget gearing hvis den rigtigt skulle flytte sig. Men det kommer jo an på hvad man vil med sin bil.

Fedt med noget indput (tak for det), lad os da bare nørde noget mere i gammeldags tuning, som ikke er meget anderledes end det man gør i dag. Er der andre der har gode historier om deres eller andres setop, kom med det.
Hilsen Peter.