Det er jo ikke helt ringe endda.
Når man nu ved af ren og skær erfaring, at en 289 4v laver fra 150 til 180 hk på rullefelt, når de kører godt. Så er 100 til 140 hk mere ikke dårligt.
Det er det fede ved vores biler, at der har været prøvet det meste med vores motorer, man kan bare slå det meste op og resten kan man få bl.a herinde.
Tror mine toppe er magen til dem du snakker om, langt hen af vejen.
Det var nok måden at lave dem på da man ikke havde meget andet at gøre med.
Mine toppe har 3/8" studs, samme ventiler, og også portet dog ikke så meget.
Var monteret på en 289er med pop-up stempler Edelbrock RPM knast og insug med en enkelt karburator 600 cfm, og noget godt tændings anlæg.
Den kørte fint, men manglede noget gearing hvis den rigtigt skulle flytte sig. Men det kommer jo an på hvad man vil med sin bil.
Fedt med noget indput (tak for det), lad os da bare nørde noget mere i gammeldags tuning, som ikke er meget anderledes end det man gør i dag. Er der andre der har gode historier om deres eller andres setop, kom med det.
Hilsen Peter.