B&M shift kit i C4

Mere
10 år 5 måneder siden #1 af 1731
B&M shift kit i C4 er oprettet af 1731
Så prøver vi :ohmy:
Jeg skal have monteret shift kit i min C4 gearkasse, det er det her.
www.summitracing.com/int/parts/bmm-50227/overview/make/ford

Er der noget jeg skal være opmærksom på? Og hvor meget olie skal jeg købe? Converteren bliver jo ikke tømt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #2 af 1731
Besvaret af 1731 på B&M shift kit i C4
Så gik der 24 timer og ingen respons på mine spørgsmål, trods der har været 55 visninger. :ohmy:

Men skidt pyt, jeg har fundet mine svar et andet sted.
Så administrator må godt slette dette indlæg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #3 af Michael Fuglefrø
Ja man kan jo være bare lidt utålmodig
Folk skal nok svare NÅR de har tid og det kan jo være at de 55 der har kikket ikke kunne svare på det og husk at når du kikker efter svar tæller dine login jo også så du står vel for 25 af dem
Mvh
Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #4 af 1731
Besvaret af 1731 på B&M shift kit i C4
Og hvorfor skulle jeg klikke ind 25 gange på mit eget indlæg, når der ingen svar er :ohmy: :S

Jeg lavede også dette indlæg, efter opfordring på sennenwald#486 indlæg om at få gang i siden. Men igen, der sker ikke sååååå meget herinde

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #5 af 2193
Besvaret af 2193 på B&M shift kit i C4

Og hvorfor skulle jeg klikke ind 25 gange på mit eget indlæg, når der ingen svar er :ohmy: :S

Jeg lavede også dette indlæg, efter opfordring på sennenwald#486 indlæg om at få gang i siden. Men igen, der sker ikke sååååå meget herinde


Gå nu ud i værkstedet og tag en øl mere. :P
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #6 af 1731
Besvaret af 1731 på B&M shift kit i C4
Heeeeeeej Johnny, hvor har du været min ven :P
Jeg drikker ingen øl i værkstedet.........................sådan da :whistle:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #7 af 1869
Besvaret af 1869 på B&M shift kit i C4

Så gik der 24 timer og ingen respons på mine spørgsmål, trods der har været 55 visninger. :ohmy:
.


En ved ingenting og to ved dobbelt så lidt.. ;) ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #8 af 2193
Besvaret af 2193 på B&M shift kit i C4

Heeeeeeej Johnny, hvor har du været min ven :P
Jeg drikker ingen øl i værkstedet.........................sådan da :whistle:


Jeg æder og drikker mig fra sans og samling i et sommerhus med familien :woohoo:
Nu tager jeg lige en time-out på lokum.

Og selvfølgelig drikker du øl på værkstedet :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #9 af 1869
Besvaret af 1869 på B&M shift kit i C4
Jeg æder og drikker mig fra sans og samling i et sommerhus med familien :woohoo:
Nu tager jeg lige en time-out på lokum.
:P[/quote]

..Is it gonna be messy.. :dry: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #10 af 2519
Besvaret af 2519 på B&M shift kit i C4
Hej Rene,

Jeg vil gerne høre om dine erfaringer inden jeg selv skal kaste mig ud i et evt. skift :) Har selv kigget på et TransGo kit, men jeg tror ikke der er den store forskel.

Skifter du også din servo eller beholder du den standard?

Jeg tænker på om vi skal dele en 20L automatgearsolie fra Oliebiksen....han har en type F, som er prissat rigtigt godt? 10L til hver burde også kunne dække vores behov:-)

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #11 af 1731
Besvaret af 1731 på B&M shift kit i C4
Hej Bernd

Jeg vil da med glæde dele mine erfaringer med dig :)
Der går lige noget tid inden jeg kaster mig ud i det, har jo også hele vinteren til det, og hvordan det virker, må jo vente til de første testture til foråret.

Ja oliebiksen har altid gode tilbud, men der er jo langt til Silkeborg for at hente de 10L (har desværre en tørstig hverdagsbil) Jeg har ikke hørt på priser på de 8-9L jeg regner med at skal bruge.

Mvh Rene

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #12 af 2519
Besvaret af 2519 på B&M shift kit i C4
Det lyder godt Rene :)

Mht. Olien, så var det blot fordi jeg har bemærket at en typisk pris på type F olien ligger mellem 80-100 kr/liter. De 20 L koster knapt 60 kr/liter, og det virker billigt for en kvalitetsolie. Tanken var såmænd bare at der jo er længe til foråret, hvor vi for alvor skal bruge den :woohoo:

Vi ses
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden - 10 år 3 måneder siden #13 af 1731
Besvaret af 1731 på B&M shift kit i C4
Jeg prøver lige et sidste forsøg herinde.

Mit lille projekt hat lagt stille hen over julen, men skal til at i gang igen.
Og her kommer så et lille spørgsmål.

Jeg skal ved cutback valven installere en lille stålkugle, men er blevet i tvivl om hvor den skal side.
Her er hvad der står i step 17 i den ellers meget udførlige manual.

64 only: Remove cut-back valve spring. Install 9/32" steel ball supplied with the kit on top of the cut-back valve.

Menes der her at kuglen skal monteres først derefter ventilen og til sidst fjederen, eller menes der først montere ventilen, derefter kuglen og til sidst fjederen.

Det er en 1964 C4 Automatic. Se billed hvor cutback ventilen og fjederen er ude, og kuglen ligger ved siden af. det er den jeg skal have fundet den rette plads til.

Så gearkasse eksperter, nu må i gerne byde ind :)




Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden - 10 år 3 måneder siden #14 af 2519
Besvaret af 2519 på B&M shift kit i C4
Jeg fandt dette....men du ved at jeg ikke aner en disse om det! Som jeg læser det skal kuglen i først - hensigten er at blokere hullet. Det er taget fra nedenstående link, og gearkassen er årgang 1974!

13. Cut-back valve, which uses no spring. For Heavy Duty and street versions, this valve can be blocked by inserting a spare viton checkball in the bore before inserting the valve and retaining plate, noted by the red dot.

Ref.: classicbroncos.com/tech/c4-valve-body-service-and-modifications

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden - 10 år 3 måneder siden #15 af 1731
Besvaret af 1731 på B&M shift kit i C4
Ja det er rigtigt Bernd, MEN min er en 64 og jeg har en fjedre ved cutback valven.

Måske i mit tilfælde, jeg skal have kuglen efter ventilen for at gøre fjederen strammere?

Jeg har læst step 17 igen og igen, og jeg læser det som at kuglen skal være efter ventilen, altså ved fjederen. Der står i min røde tekst længere oppe at man skal Remove cutback Valve spring and install steel Ball. Der står ikke man skal fjerne selve ventilen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #16 af 2519
Besvaret af 2519 på B&M shift kit i C4
Det kan jeg godt se... Der er jo også forskel på årgangene.


Det havde været godt med en lille illustration, så man kunne være helt sikker på hvilken ende B&M mener er toppen af ventilen.

Held og lykke - jeg håber du får bid:-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #17 af 678
Besvaret af 678 på B&M shift kit i C4
Jeg har for ca 20 år siden monteret et shift kit i vores 68 som vi havde.Tror også at det var B&M,der skulle også bores et hul i hjernen.
Men vær sikker på at det er en 64 c4 du har.
Som jeg læser det skal kuglen monteres imellem fjeder og ventil.
Jeg kan tage fejl,men tror det ikke.
Med hensyn til svar på divs spørgsmål,tja der er meget at ønske,jeg tror at vi mangler mange af de gamle(ikke dårligt ment,jeg er selv ikke ny længre).
Per

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #18 af 1731
Besvaret af 1731 på B&M shift kit i C4
Det er en 64 C4 jeg har burde også kunne kendes på at der sidder en fjeder ved Cut-back valven. En 65/66 har ingen fjeder.
Jeg mener også den skal være ved fjeder.

Vil bare gerne være 100% sikker

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #19 af 1861
Besvaret af 1861 på B&M shift kit i C4
Skriv en mail til B&M's customer service (eller der hvor du har købt shift kittet) - de ved det garanteret, så er det slut med gætterierne !
Jeg har flere gange stillet spørgsmål på mail til forhandlere eller andre aftermarket spare parts pushere, de plejer da at ku svare på de fleste spørgsmål, og det med kuglen bør da være relativt nemt for dem at svare på (y) Better safe than sorry
Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #20 af 2519
Besvaret af 2519 på B&M shift kit i C4
Hej René,

Hvad blev enden på din montering af shift kit?

Vi ses...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #21 af 2476
Besvaret af 2476 på B&M shift kit i C4
Jeg aner ikke hvad shift kit er.
Min kasser skifter helt af sig selv. Pinden i D og så kan vi køre fremad hele dagen.
Hjemme igen rykkes pinden i R, så kan jeg bakke i garage. Genialt. Fuldstændigt amerikansk. Hvad mere kan man forlange?

Jeg syntes der sker en masse herinde. Er ved at være helt godt tilfreds.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen