Konvertere bremser
- (2696)
- Emne forfatter
- Gæst
Mine nuværende er med 4 bolt huller.
Så hvis der er nogen der har nogle sæt/stumper liggende til dette projekt, så kom frem.
Det er en 1966 Convertible, og det drejer sig om for og bagbremser, samt nye fælge/dæk.
Hvis der ellers er nogen der har nogle gode tips, så kom frem med dem.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Skiver foran er selvfølgelig ikke et problem... de var jo tilkøb på modellerne fra starten af.
Mvh
Bernd
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2696)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Er eller har din bil været en 6-cylindret eller hvad er årsagen til at du har 4-bolte på dine nav?
Mvh
Bernd
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2696)
- Emne forfatter
- Gæst
Ja, bilen er født 6cyl, men er indreg og synet i DK som en 8cyl
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Det tyder på, at din bil engang blev ombygget fra I6 til V8. Det sker tit i USA.
De skive-kits, du kan få, er således kun til I6. De findes dog.
Men jeg er så langt fra ekspert på dette område - vi må have en "Guru" på her.
Mit gæt er, at en "rigtig" ombygning fra række-sekseren til V8eren kræver 5-hullers hele vejen rundt.
Mange hilsener
Terkel
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Aksel, jeg er temmelig overbevist om, at 4-hullers kun kom med de 6-cylindrede Mustangs.
Det tyder på, at din bil engang blev ombygget fra I6 til V8. Det sker tit i USA.
De skive-kits, du kan få, er således kun til I6. De findes dog.
Men jeg er så langt fra ekspert på dette område - vi må have en "Guru" på her.
Mit gæt er, at en "rigtig" ombygning fra række-sekseren til V8eren kræver 5-hullers hele vejen rundt.
Mange hilsener
Terkel
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Uha det er også nødvendigt at opgradere styrtøj, og fjedere, da disse ikke er ens på 6, og 8 cylendere.
Det håber vi så på er gjort, Simon
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Det vil sige, at jeg skal have skiftet bagakslen for at få den ændret til fem bolte ?
Ja, bilen er født 6cyl, men er indreg og synet i DK som en 8cyl
Hrmm - ja, der er vist kun den hårde lange vej
Bagtøjet på en V8 og en I6 er ikke det samme, så det med at købe nye aksler til at "putte i" går ikke - du skal nok have et komplet V8 bagtøj. Måske kan du til gengæld være heldig at finde et med bremser på
Jeg håber der er en derude som har prøvet det tidligere, som kan hjælpe videre.
MVh
Bernd
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
ved at ændre dine bremser er din veteran bil ikke teknisk korekt og alt efter hvad du har af forsikring er det et problem
Sandt nok Lasse, men jeg tror originaliteten nok allerede er væk når motoren er udskiftet fra en række-6 til en V8 - i den sammenhæng er skivebremser a la original nok ikke noget der råber op
Venligst Log på for at deltage i samtalen
ved at ændre dine bremser er din veteran bil ikke teknisk korekt og alt efter hvad du har af forsikring er det et problem
Nej, det er kun et problem, hvis man gør det til et problem.....
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
lasse
Venligst Log på for at deltage i samtalen
ved at ændre dine bremser er din veteran bil ikke teknisk korekt og alt efter hvad du har af forsikring er det et problem
Nej, det er kun et problem, hvis man gør det til et problem.....
eller hvis det bliver opdaget
Rather safe than sorry.....
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2696)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg forklarede dem at min bil havde fået skiftet motor fra 6cyl til 8cyl, og dermed fået lidt flere heste under hjelmen, og om dette havde nogen konsekvenser for min forsikring hos dem.
Her er så svaret fra forsikringen:
Hej Aksel !
Tak for din mail angående "ny" motor i XXXXXXX Ford Mustang Cabriolet fra
1966.
De ændrede forhold omkring motor er hermed godkendte, og notat herom ligger
nu i vores system.
Ved nærmere undersøgelser viser det sig, at køretøjet kunne forlade
fabrikken med følgende type motor
Engines
200cid-1V 6-cyl 120 hp T Code
289cid-2V V-8 200 hp C Code
289cid-4V V-8 225 hp A Code
289cid-4V (Hi-Po) V-8 271 hp K Code
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
Jeg har ingen stumper til ombygning foran, men der findes en del færdige kits specielt til I6 tromle til V8 skive:
www.mustangsteve.com/cobrabrakes.html
www.vintagevenom.com/
www.opentrackerracingproducts.com/discbrakes/
Jeg har dog et sæt beslag til ombygning til skiver bagpå, men de er til 9" med store lejer hvilket jeg ikke tror du har på en I6 bagende. Frem med skydelæren!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
ved at ændre dine bremser er din veteran bil ikke teknisk korekt og alt efter hvad du har af forsikring er det et problem
Nej, det er kun et problem, hvis man gør det til et problem.....
eller hvis det bliver opdaget
Rather safe than sorry.....
...og hvordan skulle det lige blive opdaget.
Har personligt haft en 66'er, dansk fra ny født med 6 cyl, og dog med skiver foran og 5 hjulbolte også bag på....mystisk eller
måske lavet hos Ford Danmark i 60'erne???
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Efter alle de forskellige synspunkter, indlæg og meninger denne tråd har fået, valgte jeg at kontakte min forsikring Nordisk veteranforsikring, for at få klar besked.
Jeg forklarede dem at min bil havde fået skiftet motor fra 6cyl til 8cyl, og dermed fået lidt flere heste under hjelmen, og om dette havde nogen konsekvenser for min forsikring hos dem.
Tak for din mail angående "ny" motor i XXXXXXX Ford Mustang Cabriolet fra
1966.
De ændrede forhold omkring motor er hermed godkendte, og notat herom ligger
nu i vores system.
Ved nærmere undersøgelser viser det sig, at køretøjet kunne forlade
fabrikken med følgende type motor
Engines
200cid-1V 6-cyl 120 hp T Code
289cid-2V V-8 200 hp C Code
289cid-4V V-8 225 hp A Code
289cid-4V (Hi-Po) V-8 271 hp K Code
Det er jo helt perfekt Aksel, så risikerer du ingen fremtidige forviklinger vedr. din motorombygning Og jeg er sikker på, at en skive ombygning til 4-stemplede Kelsey Hayes bremser foran, vil lykkes lige så godt, da det er den type skivebremser, som Mustangen blev leveret med ab fabrik.
Mit oprindelige indlæg var kun ment som en "heads-up" i forhold til ombygning til skiver på bagakslen, som Mustanger mig bekendt ikke kunne fås med før langt senere.
Mvh
Bernd
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Jeg har dog et sæt beslag til ombygning til skiver bagpå, men de er til 9" med store lejer hvilket jeg ikke tror du har på en I6 bagende.
Og det virker. Specielt, hvis man spænder boltene nok, og giver dem lidt Locktite, ik' Hans?
Venligst Log på for at deltage i samtalen