Slanger til olietryksmåler
10 år 1 måned siden #1
af 2537
Slanger til olietryksmåler er oprettet af 2537
Hej folkens.
Jeg har i noget tid gået over overvejet at bygge et olietryksinstrument i min '69'er, og har efterhånden fået indkøbt de fleste dele. Sender-enheden skal naturligvis monteres nede på forlængeren ved siden af oliefiltret, hvor senderen til "idiot-lampen" pt. sidder, med en T-forgrening, således at begge kan sidde der.
Min bekymring er imidlertid at de to sendere samt T-kryds kan gå hen og blive for meget vægt for forlængerens gevind, hvorfor jeg har overvejet en slags "fjernmontering", hvor de to følere med tilhørende fittings er monteret på skærmen i siden af motorrummet, og forbundet til olietryksudtaget med en slange.
Og så endelig til humlen ved det hele: er der nogen der kender et godt sted herhjemme hvor man kan købe sådan noget rustfrit-stålombundet (/armeret) oliebestandig slange?
På forhånd tak.
Jeg har i noget tid gået over overvejet at bygge et olietryksinstrument i min '69'er, og har efterhånden fået indkøbt de fleste dele. Sender-enheden skal naturligvis monteres nede på forlængeren ved siden af oliefiltret, hvor senderen til "idiot-lampen" pt. sidder, med en T-forgrening, således at begge kan sidde der.
Min bekymring er imidlertid at de to sendere samt T-kryds kan gå hen og blive for meget vægt for forlængerens gevind, hvorfor jeg har overvejet en slags "fjernmontering", hvor de to følere med tilhørende fittings er monteret på skærmen i siden af motorrummet, og forbundet til olietryksudtaget med en slange.
Og så endelig til humlen ved det hele: er der nogen der kender et godt sted herhjemme hvor man kan købe sådan noget rustfrit-stålombundet (/armeret) oliebestandig slange?
På forhånd tak.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
10 år 1 måned siden - 10 år 1 måned siden #2
af 2267
Besvaret af 2267 på Slanger til olietryksmåler
Mon ikke ham her kan hjælpe dig slangespecialisten.dk/
Det er iøvrigt ikke helt "ufarligt" at have en olietryksmåler. Har hørt om nogen som fik et oliegulvtæppe pga. slangen der forbandt måleren til føleren var faldet af. Om det var så sat rigtigt op meldte historien ikke noget om.
Det er iøvrigt ikke helt "ufarligt" at have en olietryksmåler. Har hørt om nogen som fik et oliegulvtæppe pga. slangen der forbandt måleren til føleren var faldet af. Om det var så sat rigtigt op meldte historien ikke noget om.
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved 2267.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 år 1 måned siden #3
af 162
44 år med samme 69' Mustang
Besvaret af 162 på Slanger til olietryksmåler
jamen en rigtig '69er har da olietryksmanometer
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 år 1 måned siden - 10 år 1 måned siden #4
af 921
Nemlig
Min ser sådan ud:
det gælder dog ikke hvis den er født med omdrejningstæller Så har den lademåler og benzinmåler i de to små instrumenter.
Besvaret af 921 på Slanger til olietryksmåler
jamen en rigtig '69er har da olietryksmanometer
Nemlig
Min ser sådan ud:
det gælder dog ikke hvis den er født med omdrejningstæller Så har den lademåler og benzinmåler i de to små instrumenter.
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved 921.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
10 år 1 måned siden #5
af 903
Besvaret af 903 på Slanger til olietryksmåler
Du kan vel også indbygge et elektrisk instrument til olietryk
som, eks. 67erne. De har ikke olielampe.
Niels
som, eks. 67erne. De har ikke olielampe.
Niels
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
10 år 1 måned siden #6
af 2322
Besvaret af 2322 på Slanger til olietryksmåler
min 73 har en rød lampe men jeg kan godt tænke mig et instrument
så det bliver nok mit næste projekt efter nye sæder
så det bliver nok mit næste projekt efter nye sæder
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 år 1 måned siden #7
af 2537
Besvaret af 2537 på Slanger til olietryksmåler
Tak for svarene og linket, det ser ud til at slangespecialisten har hvad der skal bruges!
Præcis som 2322 har jeg også kun advarselslampen, men ikke noget instrument (har in-dash omdrejningstæller), og det er derfor jeg godt kunne tænke mig det.
Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med
Men af hensyn til vægten i gevindet og vibrationer og dermed fare for revnedannelser eller svigt af senderen tænkte jeg at en "fjernmontering" hvor den elektriske føler sad monteret på skottet i motorrummet, forbundet med en slange til olietrykskanalen på motoren ville være bedste løsning. Det anbefales i øvrigt også af instrumentets producent (Autometer).
Præcis som 2322 har jeg også kun advarselslampen, men ikke noget instrument (har in-dash omdrejningstæller), og det er derfor jeg godt kunne tænke mig det.
Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med
Men af hensyn til vægten i gevindet og vibrationer og dermed fare for revnedannelser eller svigt af senderen tænkte jeg at en "fjernmontering" hvor den elektriske føler sad monteret på skottet i motorrummet, forbundet med en slange til olietrykskanalen på motoren ville være bedste løsning. Det anbefales i øvrigt også af instrumentets producent (Autometer).
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 år 1 måned siden - 10 år 1 måned siden #8
af 162
Det elektriske ur er det bedste, ingen farer for revner m.m.
Det org. virker på samme måde og giver ingen problemer, du behøver IKKE nogen speciel slange eller andet.
Føleren kan monteres direkt der hvor din nuværende føler sidder.
Du kan som en god ide købe et panel, til ekstra urer, som sidder i akebæret.
www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=65044+01
44 år med samme 69' Mustang
Besvaret af 162 på Slanger til olietryksmåler
Tak for svarene og linket, det ser ud til at slangespecialisten har hvad der skal bruges!
Præcis som 2322 har jeg også kun advarselslampen, men ikke noget instrument (har in-dash omdrejningstæller), og det er derfor jeg godt kunne tænke mig det.
Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med
Men af hensyn til vægten i gevindet og vibrationer og dermed fare for revnedannelser eller svigt af senderen tænkte jeg at en "fjernmontering" hvor den elektriske føler sad monteret på skottet i motorrummet, forbundet med en slange til olietrykskanalen på motoren ville være bedste løsning. Det anbefales i øvrigt også af instrumentets producent (Autometer).
Det elektriske ur er det bedste, ingen farer for revner m.m.
Det org. virker på samme måde og giver ingen problemer, du behøver IKKE nogen speciel slange eller andet.
Føleren kan monteres direkt der hvor din nuværende føler sidder.
Du kan som en god ide købe et panel, til ekstra urer, som sidder i akebæret.
www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=65044+01
44 år med samme 69' Mustang
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved 162.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 år 1 måned siden #9
af 2537
Besvaret af 2537 på Slanger til olietryksmåler
Hej Tommy
Tak for svaret. Det er nemlig lige nøjagtig sådan et panel jeg har indkøbt Så sidder urene samme sted som på Shelby-modellerne fra '69, og jeg synes det er det bedste sted til dem.
Jeg har overvejet at montere det som du skriver, med at sætte et T-kryds hvor den eksisterende føler sidder, og så sætte den oprindelige føler (til advarselslampen) på den ene gren, og den nye sender på den anden. Men det bliver bare lidt tungt tænker jeg, for det stakkels lille ½-tomme gevind der er på den alu-farvede forlænger. Har du et lignende setup?
Tak for svaret. Det er nemlig lige nøjagtig sådan et panel jeg har indkøbt Så sidder urene samme sted som på Shelby-modellerne fra '69, og jeg synes det er det bedste sted til dem.
Jeg har overvejet at montere det som du skriver, med at sætte et T-kryds hvor den eksisterende føler sidder, og så sætte den oprindelige føler (til advarselslampen) på den ene gren, og den nye sender på den anden. Men det bliver bare lidt tungt tænker jeg, for det stakkels lille ½-tomme gevind der er på den alu-farvede forlænger. Har du et lignende setup?
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 år 1 måned siden #10
af 2570
'68 GT Fastback "Bullitt" 302 manuel
Besvaret af 2570 på Slanger til olietryksmåler
Hvis der ikke er nogen ulemper ved et fjernmonteret setup, og Autometer selv anbefaler det, så er det vel go for den løsning
'68 GT Fastback "Bullitt" 302 manuel
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 år 1 måned siden #11
af 162
Nej, jeg har oliemanometer i instrumentet, men har dog monteret flere, som du selv beskriver - uden problemer.
44 år med samme 69' Mustang
Besvaret af 162 på Slanger til olietryksmåler
Hej Tommy
Tak for svaret. Det er nemlig lige nøjagtig sådan et panel jeg har indkøbt Så sidder urene samme sted som på Shelby-modellerne fra '69, og jeg synes det er det bedste sted til dem.
Jeg har overvejet at montere det som du skriver, med at sætte et T-kryds hvor den eksisterende føler sidder, og så sætte den oprindelige føler (til advarselslampen) på den ene gren, og den nye sender på den anden. Men det bliver bare lidt tungt tænker jeg, for det stakkels lille ½-tomme gevind der er på den alu-farvede forlænger. Har du et lignende setup?
Nej, jeg har oliemanometer i instrumentet, men har dog monteret flere, som du selv beskriver - uden problemer.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
10 år 1 måned siden - 10 år 1 måned siden #12
af 2243
Du er da en kylling, Ebbe
Du skal da også ha' en mekanisk fuel pressure gauge i kabinen - med vågeblus under, så du kan kontrollere at slangerne er tætte!
Besvaret af 2243 på Slanger til olietryksmåler
Tak for svarene og linket, det ser ud til at slangespecialisten har hvad der skal bruges!
Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med
Du er da en kylling, Ebbe
Du skal da også ha' en mekanisk fuel pressure gauge i kabinen - med vågeblus under, så du kan kontrollere at slangerne er tætte!
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved 2243.
Venligst Log på for at deltage i samtalen