lav kompression eller hva??
351 c årg 1972 2v toppe med open chamber. standard knast aksel
nye hydr. løfter
Nye stempel ringe +lejer + ny timing chain
Topstykker + blok er kontroleret ved cyl. service inden det blev samlet, alt så fint ud.
I data kan jeg se at den er lav komprimeret, men det er dælme også lav komprimeret skal jeg love for
Vi målte kompression for at se hvor den lagde, efter renovering
Hvad siger I ????
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hilsen Hans-Henrik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og jeg er 100% sikker på at timing chain står rigtig, men måske det kan være knast aksel. Jeg ved ikke om den gamle en anden type..??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jeg skal ha den i rullefeldt og ha justeret tændning+ kaburator ind. Kaburator er ny edelbrock, tror den skal dyses ind til motor. men ellers kører den ganske fint.
det var nu bare kompression jeg undrede lidt over, den burde være højre skulle jeg mene
Men måske andre kunne fortælle noget andet, jeg tror den nye knast aksel er meget mildere end den gamle, kunne det gøre forskellen??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2689)
- Gæst
Udover det skal jeg ikke kloge mig, men min motor har lige været igennem samme omgang, og jeg har fået at vide at den lige skal kører lidt, før stempelringene er kørt til. Jeg ved ikke hvor meget den skal køre, men jeg har planer om at teste comp efter ca 1.000 km.
Er det helt hen i vejret?
Håber det er ok at jeg lige søger lidt info her i din tråd. Hvor meget har din kørt efter renoveringen?
mvh Carsten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tror ikke det bliver bedre efter flere km...Men er det OK at den ligger ved de 7-9 bar
Er det ikke mærkeligt at min kompr. er blevet dårliger. Før var den på 9-11 bar, jeg begynder at betvivle min egen test.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg ved det ikke helt præcis hvor mange km. omkring de 500 vil jeg tro.
Jeg tror ikke det bliver bedre efter flere km...Men er det OK at den ligger ved de 7-9 bar
Er det ikke mærkeligt at min kompr. er blevet dårliger. Før var den på 9-11 bar, jeg begynder at betvivle min egen test.
En tanke jeg fik..var gasspjældene åbne ved anden test.. ..
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (138)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har du sat samme stempler i som de gamle og det er samme toppe og motoren ikke er boret op, så vil motoren ende med samme krompression som før. Det er altid en god ide at regne sig frem til krompressoen inden man samler motoren, ved at udmåle alle delene og lave et simpel regnestykke. Da man ikke brude vælge f.eks ny knastaksel uden man kender krompressionen, ellers vil delene ikke kunne arbejde optimalt sammen, hvis de ikke er lavet til at passe sammen og udføre samme opgave.
Det er jo derfor der er forskel på at samle en motor, og på at bygge en motor. Kort sagt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Motor er ikke boret. kun ganske lidt honet, andet var ikke nødvendig, kun for syns skyld
Stempler er de samme, men nye ringe
Toppe er de samme som før, ikke slebet eller noget
Knast aksel er købt der hvor alle dele er blevet udmålt og tjekket igennem, jeg blev spurgt hvilken knast jeg ville have, og jeg valgte en standard knast. Jeg skal ikke køre ræs.
Mener i at kompressionen kan blive bedre med tiden, altså flere km ??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (138)
- Gæst
Motor er ikke boret. kun ganske lidt honet, andet var ikke nødvendig, kun for syns skyld
Toppe er de samme som før, ikke slebet eller noget
Det er nu ikke for syns skyld at man honer, men for at de nye ringe lettere kan blive kørt til, og blive tilpasset cylinderen Godt at det er lavet
Er topstykkerne helt urørte?
Er de det, er mit eneste bud at toppakningerne måske er tykkere end de gamle, så der dermed er flere kubik i forbrændingskammeret = lidt lavere kompression.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det med toppak, kan jeg godt følge dig i, men jeg kan ikke svare om de er tykkere end de gamle, måske fejlen er der ??
Ved diesel biler har det jo meget at sige hvilken pakn. man vælger. Hmmmmm jeg tror du har ret.
men kan man få flere varianter til mustang 351c ??
Men er 7-9 Bar ok ??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er ventil justeringen ok?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
det er rigtig at motor ikke har kørt så meget, jeg vil gi den en chance og køre nogle flere km, før jeg gør mere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
se vedhæftede:
www.wrljet.com/fordv8/specs.html
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Gæst
Super tak
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dvs at 7-9 bar er helt ok efter forskrifter???
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
Hvis der var meget koks på dine toppe og du fjernede det har det også en indvirkning på din kompression.
Mere koks = højere kompression
Hvordan eller med hvad målte du din kompression?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jeg har målt det med en proff. kompression tester som vi til daglig bruger på værkstedet.
Men er det ikke mærkeligt at den er blevet dårliger end før!! det er målt med samme værktøj for at være sikker på samligningen.
jeg forstår dælme intet
Vi laver biler til daglig med alle mulige fejl, godtnok er bilerne nyere af dato men det her er en gåde.
og det med at den skal køres til.. fatter jeg ikke, vi har før renoveret motor, men ikke så kompr. er blevet dårliger.
Nu skal vi lige over denne kanon gode sommer så laver jeg en komplet test, og finder fejlen. om så motor skal ud igen, fejlen skal findes. Og forbedres.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Prøv at sætte luft på hver cylinder mens stempel er i top "tændning på den cyl" (svejs en lynkobling på bunden af et gammelt tændrør), så kan du nemt høre hvor luften forsvinder hen og hvor den er utæt, er dine ventiler tætte så vil du høre luften i dine ventildæksler eller i bundkaret hvis du ikke har olie på. Er den utæt og du ikke er helt sikker på hvor den er det henne så put lidt olie ind i hver cyl og drej motoren rundt 2 omgange, prøv at lave testen igen og den vil være landt mere tæt i cylinderne fordi olien tætner ved ringene.
Tror ikke det er dine topparkninger som er problemet, for de vil være over en 1mm tykkere. Og hvis arbejdet med at lave hver cyl tæt var gjort rigtigt var der jo ikke forskel på de forskellige cyl imellem så ville alle 8 vise det samme.
En gammel v8er er noget andet end en 5 år gammel japaner f.eks. Det kræver en helt anden måde at gøre tingene på hvis det virkeligt skal virke, du må ikke bare tro noget er godt nok for det er det næsten aldrig. Den fejl laver mange og bilerne kører derefter.
Håber det hjælper dig, det er næsten altid mange små fejl som virker som en stor, så søg efter de små fejl.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Cyl. er udmålt for ovalitet med proff værktøj, det blev gjort ved det sted hvor de kun laver motor til alle slags biler osv. et proff cyl. værksted.
De sagde at alle mine 8 cyl var ok, altså inden for grænsen.
Men jeg prøver lige det trick med tændrør så vender jeg tilbage,
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen