Olie igen igen
- (2518)
- Emne forfatter
- Gæst
Og hvilen type der anbefales fra fabrikken 10/40 eller 20/50?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2518)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men jeg ville bruge en 10/30 olie som Ford anbefalder og putte extra zink blandning i, som de fleste us-butikker har.
Hvis din motor er bare i ok stand så er det den olie jeg ville bruge, bruger din motor meget olie så kan du vælge at hælde noget tykkere på, men der ville jeg anbefalde dig at finde fejlen til hvorfor den bruger olie og lave det istedet.
En tyndere olie kommer hurtigere ud i alle hjørner af motoren ved opstart, hvilket er mega vigtigt. Køb en god olie det behøver ikke være den dyreste, bare du ikke bruger et billigt mærke og køber den i en bilforretning, og ikke i bilka. Det er vigtigere at skifte olien tit med et nyt filter hvergang, end at olien koster 500 kr pr liter. Alt dette er skrevet til folk med almindelige biler, selv tunede bare de er uden turbo og ikke kører med over 6000 omdr hele tiden (altså baneræs og intet andet).
Håber det hjælper dig. Og nej det er ikke skrevet for at starte en krig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mit forslag: Køb 6 dunke hver med 1 quart, hæld frisk olie i oliefilteret når du sætter det nye på, fyld 4½ quarts på motoren, derefter fylder du på så det passer ud fra oliepinden, start motoren op og lad den køre ca. 1 minut, sluk motoren og efterfyld så det passer med oliepinden.
Olietypen er vidst religion, men min 351C 4V kører på 20/50 olie med ZDDP, købt hos Trimo.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2518)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2518)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MVH
Torben
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2518)
- Emne forfatter
- Gæst
Ellers må vi ha gang i oliepinds-forlængerenMen gå ikke blindt efter hvor mange liter der skal være på..der kan jo være der er monteret et andet bundkar så brug oliepinden.. ..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jamen det skal da nok hjælpe manden, hvilke biler er det, er det us-v8ere du hentyder til, eller er det til en Mini som har gearkassen i bundkaret som olien er lavet til.
Brug nu bare det olie som Ford anbefaler, og lad være med at tro på dem som gerne vil leve af at sælge olie, eller dem som er blivet farvet af en sælger.
Hvis man f.eks skal renovere en oliepumpe på sin Mustang så kigger man i Fords værkstedsbog efter mål, så er det altså en rigtig god ide at bruge den olie som Ford anbefalder i samme værstedsbog, til den oliepumpe man lige har lavet ikke.
Det er da ikke særligt logisk at bruge en olie som de engelske biler kørte på i 70erne. Nu har jeg haft begge biler og renoveret motorer på begge mærker, og nej det er ikke samme mål man justerer oliepumpen til i begge mærker. Så er det nok heller ikke samme olie der skal på de 2 biler. Tingene skal passe sammen og man kan med fordel slå op i sin værkstedsbog, som alle ejere af en Mustang med stor fordel burde eje.
Håber nogen kan se det logiske i det jeg skriver, jeg er jo ligeglad hvilken olie i hælder på bilen, jeg har ikke penge i glemme. Men jeg gider ikke se ting skrevet som ikke passer, for det hjælper jo ingen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Jeg bruger den selv, og har ingen problemer med olien. Nu er olie en religion, og
jeg skal nok nære mig i fremtiden
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (762)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen