- Forum
- Opslagstavlen
- Opslagstavlen
- Den daglige opslagstavle
- Dyrt købt erfaring! >.< PAS NU PÅ GASSEN!
Dyrt købt erfaring! >.< PAS NU PÅ GASSEN!
Jeg havde været ude og cruise, men fik pludseligt travlt med at komme hjem, da jeg ventede fødselsdagsgæster. I ved jo nok hvordan det er, når man får travlt. Der bliver gerne trådt lidt ekstra på gassen.
Det gik også fint. Ihvertfald lige indtil at jeg skulle igennem et højresving, hvor vejen var lidt fugtig!
Bagenden slap totalt, og havde overhalt mig venstre om, hvis ikke at det var fordi, at jeg var meget hurtig til at styre kontra! Her gav forhjulene også slip, og bagenden overhalte mig nu højre om! Cirka dér slipper asfalten op, og nummerpladen griber fat i græs og jord. Herfra føles det som om, at jeg bliver skubbet skråt baglæns op imod hegnet, og der standser bilen heldigvis! På det her tidspunkt banker mit hjerte så hårdt og hurtigt, at jeg frygter, at det presser sig selv igennem brystkassen!
Jeg tjekker mig selv, og konstaterer hurtigt, at der ikke er sket mig noget. Min næste tanke er "FUCK! MUSSE! ".
Derfra har jeg faktisk lidt svært ved, at huske hvad der skete, skønt at det kun er knapt 4 timer siden. En flink mand forsøgte at hjælpe mig, men måtte opgive. Mine forældre kommer ud til stedet, og venter sammen med mig på SOS Dansk Autohjælp.
Autohjælpen får Musse sikkert ned på vejen, og vi kan konstatere, at hun umiddelbart er ok men MEGET beskidt! Det panel, som der sidder på fronten bag nummerpladen, har taget alt skaden, og er bøjet på en måde, der skærer i mig at se på. Resten af Musse er intakt, og hun starter fint op.
Hun kørte selv tilbage til opbevaringen uden problemer - jeg har været MEGET heldig!
Pas på med gassen!
Pas på med de lumske efterårsveje!
Pas på med at glemme, at det er en gammel muskelbil i kører i!
Jeg sætter helt sikkert farten ned nu, og tænker noget mere over, hvad jeg foretager mig i min Musse!
Ha' en god lørdag derude
- Rasmus
PS: Er der nogen, der har et frontpanel til en 65' Mustang i overskud?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Håber du får rettet panelet ud igen
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Glæder mig der ikke skete mere med jer
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tror du ikke panelet kan rettes, hvis du nu finder en dygtig plade smed.
Du skulle nok have mødtes med os ved ved alf, så var det aldrig sket.
Men du har ret i at sådan en våd efterårs vej med blade kan være lumsk.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men som Rene skriver du skulle have kørt med os, vi kørte nemlig pænt.( for det meste)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2731)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
It's all fun and games until someone gets hurt!
René og Johnny@ Jeg ville mega gerne have cruiset med jer, men tiden rendte ganske enkelt fra mig. Shit happens?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi lærer allesammen - stadigt. Somme tider koster det os et par skillinger. Det vigtigste er, at hverken Du eller andre kom noget til. Og Mussen har jo heller ikke taget stor skade af det. Du kender din bil noget bedre nu og jeg synes at det er super flot og positivt, at Du står frem og fortæller historien, så vi andre også lige bliver mindet om, at der ikke skal ret meget til i denne tid, førend en gammel Musse taber vejgrebet.
Men det er utroligt, som man kan komme til at holde af en sådan gammel bil, at man får det helt dårligt, hvis den har fået en lille skramme. Jeg kender godt følelsen
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Underlig fornemmelse IKKE at have lyst til, at stige ind i sin drømmebil!
Forskrækkelsen har ikke helt lagt sig endnu.
Men ud kom hun da, og vasket blev hun. Skaden ser heldigvis noget mindre ud, nu hvor den blev betragtet i sollys og uden jord.
Hun skal også have kigget på motoren. Er mere og mere overbevist om, at den både er gal med knast og stempelringe. Må hellere få samlet noget pant - der er sgu lavvande i knapperne!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2766)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Vi har en liggende
Men jeg kan da sagtens rette den du har hvis du skruer den af
Mvh
Helle og Michael
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (762)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det du har været ude for der er en klassiker ! Røven skrider ud og du bliver forskrækket ... Så slipper du gassen .... Det der så sker er at dine baghjul igen får fat i et kort øjeblik da de nu ruller i samme hastighed som underlaget... Men det gør så bare at vægten af bilen er på vej et sted hen og dine forhjul peger nu den helt forkerte vej !!!!! Så nu går det hastigt den anden vej og med det samme klodser du bremsen ... Når alle 4 hjul er blokeret fortsætter du den vej som vægten af bilen gerne vil hen .
Du kunne faktisk have reddet den ved at holde moderat gas på og først når bilen igen havde peget den rigtige vej slippe gassen .. Men det kræver jo også at du har prøvet det før for at kunne gøre det ! DERFOR syntes jeg det er vigtigt at så mange som muligt virkelig får testet deres biler af og selv får noget mere ind på rygraden så man kan kontrollere lidt flere situationer hvor det spidser til . Om man gør det på bane eller fiser rundt på en stor parkeringsplads er for mig ligemeget..... Bare man gør det ! Godt der ikke skete mere !
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har selv tænkt, at jeg kunne have sluppet billigere, hvis jeg havde haft noget mere erfaring med bilen.
Jeg skal have gjort noget ved det panel. Kan det reddes, så er det bare fedt. Kan det ikke, så koster et nyt ikke specielt meget.
Jeg skal have fundet ud af hvor/hvem, der kan lave det.
Jeg skal have fundet ud af hvad min Musses farve hedder, og hvor at jeg kan købe den farve maling, og hvem der kan male den.
Råd modtages gerne
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Delte det ligeså meget fordi, at jeg havde brug for at snakke om det, men det er super fedt, hvis andre får noget ud af at læse min historieOg iøvrigt FEDT at du deler din oplevelse så der kommer lidt fokus på at det ikke er ufarligt at træde på gassen i vores rimeligt kraftfulde biler !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ang. Farve, er det bilens original farve ifølge door tag? For så har du navnet på farven der, den kan så nok kodes om til en farve kode som kan bruges herhjemme.
Ellers tager du panelet med ud til Jean Ditlev, han er auto laker og ligger i Randers. Han er/var medlem af klubben, og han har selv et par mustanger.
Han kan med garanti scanne farven, så du får den rigtige.
Mvh Rene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg ved, at den har været hvid oprindeligt, så tvivler på, at dør-koden kan bruges til nogetHej Rasmus
Ang. Farve, er det bilens original farve ifølge door tag? For så har du navnet på farven der, den kan så nok kodes om til en farve kode som kan bruges herhjemme.
Ellers tager du panelet med ud til Jean Ditlev, han er auto laker og ligger i Randers. Han er/var medlem af klubben, og han har selv et par mustanger.
Han kan med garanti scanne farven, så du får den rigtige.
Mvh Rene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil give Tommy 749 ret, prøv at køre Mustangen på kanten af hvad den kan, og man lærer hvor man skal stoppe så det ikke går galt, og det skal helst være på bane med instruktør på. Ellers kan det være svært at lære af det, og man for et chok som du har fået.
Når det er sagt er det også vigtigt at tænke på hvilken stand bilen er i, og hvilke dele man har valgt af bruge. Det er især mærkbart på vores biler, på de tidlige forårs og sene efterårs veje. Der står bilerne bare ikke godt nok fast og de kan nemt tage røven på en.
Det er en god ide at have gode dæk og undervogn på bilen, så bilen kører bedst muligt. Der er alt for mange Mustangs som kører som et ædsel der er nedslidt for 20 år siden, og det er en skam for en Mustang kan nemt komme til at køre langt bedre end de fleste tror, bare man bruger de rigtige dele og skruer det fornuftigt sammen.
Du må ikke blive bange for bilen, husk den gør kun hvad du beder den om. Du har ramt grænsen for hvad din undervogn og de dele den er sat sammen af kunne/kan klare, måske du skulle kigge mere i den retning før du tænker på din motor. Ens undervogn skal helst være så god at man normalt ikke kommer i nærheden af dens grænse.
Det er mega vigtigt det her, for det er sikkerhed det handler om.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (820)
- Gæst
Der snakkede jeg med en af instruktørerne, han sagde der køretekniske kurser som AMU-kurser, dvs. 120,- pr dag (kurset varer en dags tid). Dette er hvis du selv har bil med. Banen har også biler der kan lejes- det er hvad jeg blev fortalt af den pågældende instruktør.
Vi kørte på FDM's anlæg ved Roskilde
PS: At lave en, noget lignende din, manøvre i lastbil- det er syret! (Det var på bane )
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ooohh, jeg er bestemt ikke bange for bilen!Godt du skriver om det, jeg kender flere som har prøvet noget i samme skuffe uden at ville snakke om det.
Jeg vil give Tommy 749 ret, prøv at køre Mustangen på kanten af hvad den kan, og man lærer hvor man skal stoppe så det ikke går galt, og det skal helst være på bane med instruktør på. Ellers kan det være svært at lære af det, og man for et chok som du har fået.
Når det er sagt er det også vigtigt at tænke på hvilken stand bilen er i, og hvilke dele man har valgt af bruge. Det er især mærkbart på vores biler, på de tidlige forårs og sene efterårs veje. Der står bilerne bare ikke godt nok fast og de kan nemt tage røven på en.
Det er en god ide at have gode dæk og undervogn på bilen, så bilen kører bedst muligt. Der er alt for mange Mustangs som kører som et ædsel der er nedslidt for 20 år siden, og det er en skam for en Mustang kan nemt komme til at køre langt bedre end de fleste tror, bare man bruger de rigtige dele og skruer det fornuftigt sammen.
Du må ikke blive bange for bilen, husk den gør kun hvad du beder den om. Du har ramt grænsen for hvad din undervogn og de dele den er sat sammen af kunne/kan klare, måske du skulle kigge mere i den retning før du tænker på din motor. Ens undervogn skal helst være så god at man normalt ikke kommer i nærheden af dens grænse.
Det er mega vigtigt det her, for det er sikkerhed det handler om.
Jeg havde ikke lige suuuuper meget lyst til at køre i den dagen efter min lille svipser - mest fordi at der var lidt semi fugtigt udenfor (hvilket var en del af grunden til at det skete i første omgang), og at min motor er begyndt at tikke meget igen + at jeg ikke havde lyst til at vise min bule frem!
...men gode råd du kommer med
Gode råd i alle kommer med!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er jo lige netop derfor at,
www.mustangklubben.dk/index.php/forum/2-...-ringen-30-juli-2015
afholdes. Skriv dig på listen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men anti-spinning'en vil nok opdage at baghjulene har sluppet, selv om jeg ikke synes at den funktion fungerer specielt godt.
Jeg kører i den året rundt (25000 km/år) så jeg har været ude for lidt af hvert. (ingen buler endnu )
En baghjulstrukket bil, som Mustangen burde virkeligt have en rigtig anti-udskridings funktion.
Ved ikke om den nye 2015 har det men det har den vel nok ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen