Montering af Pertronix III

7 år 10 måneder siden #1 af 2887
Montering af Pertronix III er oprettet af 2887
Jeg har netop monteret elektronisk trænding med Pertronix III inklusiv en tændspole Flametrower.
Men efter montagen ryster bilen i tomgang og trækker ikke rigitgt.
Der er jo ikke så meget der kan sidde forkert (hvis altså bilen starter ;) )
Jeg har ikke skiftet nogen ledning til tændspolen som skulle indeholde en modsatnd, da jeg læste i vejledningen at man kan undvære dette, med netop denne tændspole - samt at jeg kunne simpelthen ikke finde den under instrumentbrættet. :(

Kan det virkelig være det "manglende" ledning som giver den dårlige tomgang/trækkraft?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden #2 af 048
Besvaret af 048 på Montering af Pertronix III
Pertronix III skal have 12V. Så Du bliver nødsaget til at bypasse den Pink modstandsledning bag instrumentbrædtet. Den kan være lidt kryptisk at finde, da den er pakket ind i en sort strømpe og skifter farve i stikket på torpedopladen. :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden - 7 år 10 måneder siden #3 af 2887
Besvaret af 2887 på Montering af Pertronix III

Pertronix III skal have 12V. Så Du bliver nødsaget til at bypasse den Pink modstandsledning bag instrumentbrædtet. Den kan være lidt kryptisk at finde, da den er pakket ind i en sort strømpe og skifter farve i stikket på torpedopladen. :)


Testede lige med at give tændspolen +12V på + siden, direkte fra batteriet som en test. Bumb, så stopper motor ??
Hvis jeg måler på hvad der er på det kabel som kommer fra tændingslås, så er det jo minus ??? Er det rigtigt?


Eller er grunden til dårlig tomgang/trækkraft at der nu er så meget knald på tændinngen at tænding skal stillies?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden #4 af 162
Besvaret af 162 på Montering af Pertronix III

Pertronix III skal have 12V. Så Du bliver nødsaget til at bypasse den Pink modstandsledning bag instrumentbrædtet. Den kan være lidt kryptisk at finde, da den er pakket ind i en sort strømpe og skifter farve i stikket på torpedopladen. :)


Det nemmeste er at bruge org. ledning som styrestrøm til et relæ, og kører 12 volt fra relæet til spolen.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden #5 af 162
Besvaret af 162 på Montering af Pertronix III

Pertronix III skal have 12V. Så Du bliver nødsaget til at bypasse den Pink modstandsledning bag instrumentbrædtet. Den kan være lidt kryptisk at finde, da den er pakket ind i en sort strømpe og skifter farve i stikket på torpedopladen. :)


Testede lige med at give tændspolen +12V på + siden, direkte fra batteriet som en test. Bumb, så stopper motor ??
Hvis jeg måler på hvad der er på det kabel som kommer fra tændingslås, så er det jo minus ??? Er det rigtigt?


Eller er grunden til dårlig tomgang/trækkraft at der nu er så meget knald på tændinngen at tænding skal stillies?


plus på tændspole til batt/tænding, minus til fordeler.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden #6 af 2887
Besvaret af 2887 på Montering af Pertronix III

Pertronix III skal have 12V. Så Du bliver nødsaget til at bypasse den Pink modstandsledning bag instrumentbrædtet. Den kan være lidt kryptisk at finde, da den er pakket ind i en sort strømpe og skifter farve i stikket på torpedopladen. :)


Testede lige med at give tændspolen +12V på + siden, direkte fra batteriet som en test. Bumb, så stopper motor ??
Hvis jeg måler på hvad der er på det kabel som kommer fra tændingslås, så er det jo minus ??? Er det rigtigt?


Eller er grunden til dårlig tomgang/trækkraft at der nu er så meget knald på tændinngen at tænding skal stillies?


plus på tændspole til batt/tænding, minus til fordeler.


Der er plus/minus fra strømfordeler (Pertronix) som er rød og sort som går til prus og minus på tændspole. Så er der ledning fra tændingslås som går til plus på tændspole. Men når jeg måler der så er det minus. Hvad pokker?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden - 7 år 10 måneder siden #7 af 048
Besvaret af 048 på Montering af Pertronix III


Der er plus/minus fra strømfordeler (Pertronix) som er rød og sort som går til prus og minus på tændspole. Så er der ledning fra tændingslås som går til plus på tændspole. Men når jeg måler der så er det minus. Hvad pokker?


Det giver ingen mening - medmindre der står Morris og ikke Mustang på bilen :dry: :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden #8 af 2887
Besvaret af 2887 på Montering af Pertronix III


Der er plus/minus fra strømfordeler (Pertronix) som er rød og sort som går til prus og minus på tændspole. Så er der ledning fra tændingslås som går til plus på tændspole. Men når jeg måler der så er det minus. Hvad pokker?


Det giver ingen mening - medmindre der står Morris og ikke Mustang på bilen :dry: :)


Update...
Fejlbehæftiget multimeter skal man ikke stole på. Så ingen fejl på montage.
Tændspole rejst op, så den ikke ligger ned på motoren, men sidder lodret foran på motor. Således bliver den ikke varm.
Strømfordeler justeret/drejet så tænding står korrekt med Pertronix III (3)

Virum vrum :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen