Gode råd til køb af første Mustang
- (2984)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg har kun prøvet to forskellige Mustangs indtil videre og er forelsket
Men jeg har stadigvæk en masse spørgsmål.
Som det ser ud lige nu skal det være en '69 Boss 302 eller 429
Jeg vil helst have et "Fastback" karrosseri.
Men jeg kan ikke blive klog på hvilket prislejet - hvad er en realistisk pris (enten i udlandet eller DK)
Findes der et godt sted at lede efter disse på nettet - Smallblocks virker dårlig og ooyyo.com er priserne mærkelige og slet ikke til at sammenligne.
Er der en pålidelig forhandler i DK, som måske kan skaffe en Mustang.
Pris har jeg ikke lagt mig helt fast på, men pengene er der
Mit indlæg er ikke helt struktureret, men håber at det kan hjælpe mig på vej og at nogen vil bruge lidt tid.
Dette ska heller ikke ses som en købsannonce - når jeg har det hele på plads kan jeg sætte en op.
På forhånd tak.
Erling
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (307)
- Gæst
Her har du et link med både SPORTSROOF , MACH 1 (div. motorkoder) SHELBY og BOSS
www.carsforsale.com/Search?BodyStyle=All...ilterImageless=false
En ÆGTE BOSS koster kassen, derfor bliver der lavet mange flotte kopier, men VIN nummeret vil afsløre om det er en kopi ell. ægte BOSS.
Vil du ha' en ÆGTE BOSS tror jeg du må lede udenfor Danmark
God fornøjelse
Mustanghilsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Først og fremmest er Boss 302 og Boss 429 to meget forskellige biler. Hvor Boss 429 egentlig bare er en stor tung motor med et karrosseri udenom, så er Boss 302 nok en af de mest afbalanceret og velkørende Mustanger fra dengang
Så vidt jeg ved, så findes der ingen 1969 Boss 302 i DK - og det er jo egentlig lidt synd, for vi kan sikkert hurtig blive enige om at det er den flotteste og bedste Mustang nogensinde <
Hvis du har tænkt dig at køre rundt og nyde din bil i den danske sommer så ville jeg helt udelukke en Boss 429, men hvis du har gysserne så er alt jo muligt . En ægte Boss 302 er også forholdsvis dyr at komme i nærheden af, men det ser mere fornuftigt ud.!
Hvis du kan klare dig med en regulær Fastback (eller "Sportsroof" som den hedder i den årgang) så kan det nok gøres for 200.000 - 400.000 kr. for en i nogenlunde pæn stand. Det kan f.eks. være en Mach1 som der faktisk er produceret flere af i '69 end alm. Sportsroof's.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du kan også se hos Geevers i Holland - de har lige nu en Boss 302 til salg (godt nok en 1970):
www.geevers-classic-cars.com/inventory/f...ustang_boss-302_2086
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2984)
- Emne forfatter
- Gæst
En af mine kammerater har sagt at man som fingre regel skal gange med 10 for en bil i US til den står på danske plader - er det helt hen i vejret?
Pris US = 25.000 $ = 250.000 kr på danske plader inkl transport fra USA.
Hvorfor har jeg forelsket mig i en BOSS
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (307)
- Gæst
Din tommelfingerregel med de 10% har jeg hørt før, men den holder vist ikke helt.
Fragtprisen er jo den samme om du køber dyrt ell. billigt.
Forsikring er som regel en %del af bilens pris.
Evt. moms afhænger også af bilens pris.
Registreringsafgiften afhænger af, hvad det er du skal ha' indregistreret.
Du skal afsætte en "buffer" til klargøring til toldsyn og syn, bufferens størrelse afhænger af bilens stand og evt. mangler.
Du skal ta' bilens pris + fragt+forsikring+evt. moms+klargøring+syn+registreringsafgift og læg dertil en passende "buffer" .
Det er den måde jeg har regnet på, når jeg har importeret biler fra USA.
Håber oventstående har været til nytte for dig.
Mustanghilsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MEN fed Mustang
#1339
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2984)
- Emne forfatter
- Gæst
Tænk at det er så svært at bruge penge .... når man ikke har oceaner af dem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Følg evt. Med her på siden om der er arrangementer i nærheden af hvor du bor og tag ud og se på bilerne og få en snak med ejerne.
Først er det meget forvirrende, -masser af gode velmenende råd, som næste gør dig mere forvirret end afklaret..men langsomt vil man finde ud af hvad men skal investere i.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2984)
- Emne forfatter
- Gæst
Men jeg har set nogle i Frankrig.
Hvordan er reglerne for at købe en bil inden for EU vs uden for EU.
Hvis jeg læser korrekt (på skat.dk) så skal man ikke betale told og moms.
Hvad vil registrerings afgiften være på en 68 fastback til 250.000 kr være?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2984)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg søger videre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen