Tændning 351 c

Mere
6 måneder 2 uger siden - 6 måneder 2 uger siden #1 af 2467
Tændning 351 c er oprettet af 2467
Halløj mustang elskere..
Ja jeg ved det, vi har før talt om dette emne.
Jeg er ved at indstille min Tændning på vognen, 351 c 1972 MSD Tændning
Har læst mig til at tænding ved ca 3500 omdr. ikke må komme over 35-36gr.
Status lige nu: 3500 omdr = ca 33-34 gr. OK
Men kører jeg op på de 4000-4500 omdr svinger den op på 40gr eller der over, IKKE godt. :(
Jeg her den største Bushing i strømfordeleren (sort) men den gør det stadig. Må den det ???
Bushing burde jo stoppe avanceringen, men det kan den ikke, somom at der faktisk skulle en endnu større i, fjedrende er jo hvor hurtig den gør det .
Det kit som jeg har købt er helt nyt og originalt MSD til min strømfordeler. MSD 8628 & 8464
Hvad gør jeres motor??
Er der nogen som har været ude for dette før mig??

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden #2 af 877
Besvaret af 877 på Tændning 351 c
pil vakuum slange af og test igen.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden #3 af 2467
Besvaret af 2467 på Tændning 351 c
Ups det glemte jeg at skrive test er selvfølgelig gjort uden vacumm slange.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden - 6 måneder 2 uger siden #4 af 2467
Besvaret af 2467 på Tændning 351 c
Men ja når vacumm er på, avancere den rigtig meget, 40-50 gr og skyder faktisk lidt ud af udstødning. 4000-4500 omdr.:( :(

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden - 6 måneder 2 uger siden #5 af 3037
Besvaret af 3037 på Tændning 351 c
Jeg vil mene at du har for stramme fjedre i. Du skal have din fulde avancering ind omkring 2500 omdrejninger 34 agtige grader. Hvis du har de blødeste fjedre i kan du vel ikke gøre andrt end at sørge for at stille tændingen lidt tilbage og så bestille nogle andre fjedre. Strømfordelerne plejer nu at komme med ekstra fjedre.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden #6 af 2467
Besvaret af 2467 på Tændning 351 c
Har prøvet med både stramme og lette fjedre.
Den avancere ud over de 40 gr hvis jeg kører op på 4000-4500! Omdr.
Det er jo bøsningen som skal stoppe avanceringen. Men den fortsætter avanceringen selvom den største er i.
Fjedre bestemmer hvor hurtig det sker.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden #7 af 1869
Besvaret af 1869 på Tændning 351 c
Kan du ikke sænke grund/tomgangs-indstillingen mere..:)

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden #8 af 3037
Besvaret af 3037 på Tændning 351 c
Jeg ville give den speeder indtil avanceringen stopper og så sætte tændingen der til 34. Ifølge dokumentationen så burde de lyse sølvfarvede fjedre giver den hurtigste avancering, så dem ville jeg prøve så du får det ind tæt på 2500 rpm. Bushings er vel noget med at hvis du ender med eller starter med 10 graders fortænding så kan du bruge den grønne bushing og ende med en total på 23(giver den grønne) + 10 = 33. Hvis intet virker som forventet så kan det også være fordeleren, har selv været igennem en del..

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden #9 af 2467
Besvaret af 2467 på Tændning 351 c
Tak for svaret. Den metode vil jeg prøve. Og jeg vil melde tilbage. Tror måske godt det kunne løse problemet. Efter jeg har set endnu et program om det. Og det var din metode som de valgte. De endte ud med 19gr for tænkning. Vildt...

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden #10 af 3037
Besvaret af 3037 på Tændning 351 c
Ja det lyder lidt vildt og hvis du ender der og så ikke kan starte din bil, så giv den lidt mindre fortænding og en bushing der giver lidt mere avancering. Held og lykke mvh Janus

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 1 uge siden #11 af 499
Besvaret af 499 på Tændning 351 c
2500 rpm totaladvance uden vakuum er for hurtigt for en bil med automatgear. Det vil passe til en med manuel gear uden converter, hvis motoren er rimeligt tunet med alutoppe som har det helt rigtige udformning, og tar gasen meget hurtigt og er en smallblock.

Til det tråden handler om, jeg bliver nødt til at se din fordeler der er noget som ikke er som det skal være, og det er ikke nemt at se på papir. Jeg kan ikke fortælle dig hvad motoren skal stå i tænding før jeg ved alt om din motor, da det er udformningen af dit forbrændningskarmrer som bestemmer det hele, det vil sige stempel, boring, topstykke, og kompressionen, og resten af sæt oppet af drivlinien.
Hvorfor har du opgivet din standart strømfordeler, den kan justeres helt på samme måde, hvis man ved hvad man laver.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 1 uge siden #12 af 611
Besvaret af 611 på Tændning 351 c
Hvis du tegner kurven fra tomgang til max advance og evt. ligge op her, så vil det sikkert være nemmere at give et kvalificeret bud på om noget er helt galt med fordeleren :)

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 måneder 6 dage siden #13 af 2467
Besvaret af 2467 på Tændning 351 c
Jeg vil lige prøve at komme nærmere de data du beder om.
Men det bliver først næste weekend, da jeg rejser med mit job. men på forhånd tak :) :)

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.