Lovligt ?

Mere
2 uger 5 dage siden #1 af 2979
Har en r6 mustang 68

Drømmer om at lægge en v8 deri

?hvad kræves der for at det kan blive lovligt?

Evt. Syn/Registreringsattest - Forsikring mm.

Mvh Anders Olesen

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 2 dage siden #2 af 499
Hvis alt skal gå efter bogen, skal bilen synes og indregistreres som en Hotrod. Med fuld afgift og div køretest osv.
Det kommer til at koste kassen, mere end bilen er værd.
Mit råd er at sælge din bil og køb den du vil have. Medmindre du gerne vil bygge en Hotrod lige som du gerne vil have den, og kan gøre det selv, det koster igen kassen hvis du ikke kan selv. Og har du ikke prøvet det før vil bilen ikke blive særlig god de første par gange, det kan hurtigt blive meget dyre lærepenge. Jeg har set mange biler komme til salg fordi bilen ikke bliv som man håbede.

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 2 dage siden #3 af 3037
Jeg ville ikke lade mig afskrække så nemt. 68' eren kom med en v8 så find ud af om den 6 cylindrede var svagere karosserimæssigt og mht bremser. Så snak med en synsmand. Det er da et fedt projekt og sjovere selv at have lagt en v8'er i.

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 2 dage siden #4 af 048
Så nemt er det ikke lige nødvendigvis. Den er jo givetvis afgiftsvurderet som en 6-cylindret. Og så taler vi konstruktive ændringer. Husk også, at der er forskel på resten af drivlinen om det er en I-6 eller en V8 :)

Bevar roen - støt melis

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 2 dage siden #5 af 3091
Ja hvis nu mand begynder og ligge samme på motor gearkasse kardan, opgradering af bremse osv .
syn forbi told og skat så giver det jo nok ikke meget meaning

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 1 dag siden #6 af 048
Og ikke mindst, så er en Mustang med en I-6 lige så smuk en bil som en Mustang med V8. :)
Personligt har jeg stor respekt for dem, der fastholder og varetager en Mustang med I-6, og det er jo egentlig heller ikke nogen hel lille motor, der ligger i.

Bevar roen - støt melis

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 1 dag siden - 2 uger 17 timer siden #7 af 1861
Og jeg kan tilføje at vægtfordelingen i en 6’er faktisk er bedre end i samme bil med V8, så i teorien har 6’eren bedre køreegenskaber.
Jeg er enig med Finn : det er også i mine øjne synd at ødelægge en ellers fin bil, som der iøvrigt ikke er så mange af mere !
Hej fra Claus

Armen i karmen !

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 5 timer siden #8 af 162
Det faldende er om den er importeret eller dansk fra ny.
Dansk fra ny så er der betalt fuld afgift, du ligger bare v8 i...
Importeret så skal du nok lige hører skat, men afgiften er ens v8 eller 6'er
I 1968 mener jeg bestemt bremse, undervogn og bagtøj er ens, v8 eller 6'er. Ingen problem der. Finn er galt på den...

35 år med samme 69'er MUSTANG

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 1 time siden #9 af 2243
www.mustangandfords.com/parts/mump-0902-...r-performance-guide/
Og de tidlige I6 havde kun 4 hjulbolte, hvor V8erne havde 5. De fik alle 5 på et tidspunkt - husker ikke lige hvornår. Så det kan blive et større projekt, egentlig ...
streettechmag.com/2015/03/31/vintage-mus...-lug-nut-conversion/
Lidt synd at skifte til V8, sælg hellere den, du har, og køb en V8.
I6ere er faktisk ved at opnå rigtigt gode priser pga. sjældenhed - alt for mange er bygget om til V8 i dag ...

'nuff said

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 uge 6 dage siden #10 af 048

162 skrev: Finn er galt på den...


Det er ikke første gang , og det bliver desværre måske heller ikke sidste :pinch:

Bevar roen - støt melis

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 uge 6 dage siden #11 af 797
Behold den, OG køb en v8er, så har du 2 klassikere (y)

Rule nr,1. There are no rules.

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 uge 6 dage siden #12 af 2243
(y) (y) (y) :biggrin:

'nuff said

Please Log på to join the conversation.