- Indlæg: 2190
skat/blower/afgift
- 678
- Emne forfatter
- Gæst
Der er betalt afgift af bilen og der er plader på bilen.Hvad gør man.
Kan man få en pris fra skat,inden man sætter igang,hvordan gør man det rigtigt,så der ikke opstår ubehalige overraskelser,er der nogen der har været der og prøvet det(ombygning).Nu tænker jeg ikke på skivebremser mm der følger med ved ombygningeb.
Men hvis der er nogen der kan lave et hurtigt regnestykke,som finger pej??.
Så kommer forsikring hvem vælger man.
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2233
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2612
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2233
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2562
- Gæst
TAX.DK skat & afgift - Reparerede og genopbyggede køretøjer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den burde ikke kunne synes som veteranbil da den jo ikke er som den forlod fabrikken.
Den kan vel heller ikke synes som almindelig bil da den er tunet mere end de 20%.
Glæder mig meget til at høre hvad du ender med, og forvent ikke at statten ved hvad du skal gøre. Og du kan ikke trække det du har indbetalt i reg. afgift fra den nye afgift da det jo ikke er samme bil mere. Og du skal nok være klar over at det er dig som skal bevise nogle ting, f.eks at dine bremser kan klare det, undervogn osv. Så du skal have godkendt nogle ting hvis de ikke er det i forvejen.
I mine øjne burde der være langt nemmere regler for at få godkendt en tunet bil af statten. God arbejdsløst og held og lykke.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 200
- Gæst
Det er min opfattelse at med mindre noget kan dokumenteres værende originalt eller en del af en modificeringspakke som kom officielt fra eks. Ford/Shelby, ja så er du ude i en ombygning der kræver dokumentation for både det ene og det andet.
Jeg har et eksempel fra egen oplevelse. Min halvtresser F100 er født med en 161 hk V8 - men er nu udskiftet med en ca. 180 hk 350 Chevy. Ifølge SKAT er det en ulovlig ombygning hvis køretøjet skal synes som veteran (eller var importeret/betalt fri under de lempelige veteranregler). Er køretøjet betalt fri som et ikke originalt køretøj og der kan dokumenteres effekt ikke overstigende de 20 %, ja så er det alligevel lovligt.
Overført til din Mustang:
Er det en gammel dansk bil hvor der oprindeligt er betalt fuld afgift, ja så kan du bygge din bil inden for de tekniske rammer, men er den betalt fri som veteran, så mener jeg at du kommer på kant med reglerne hvis du afviger fra originalbegrebet.
Derfor er en vintage Paxton monteret på en original type smallblock ok, hvor en moderne B&M kompressor ikke er det .....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 102
- Gæst
Mht til den tekniske godkendelse må man vel kunne få hjælp af at en 67"er fra ny kunne fåes med en større og kraftigere motor end den nuværende.
Langt hen ad vejen er sagens gang nok meget et spørgsmål om at forberede sig godt, således at alt tilgængelig info og viden kan bruges/drejes til at tale for ens sag og man ikke bliver fanget i at spænde ben for sig selv.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 200
- Gæst
Min 68 Trans Am replika er netop inde over denne model. Min Boss 302 motor yder 290 hk - hvilket er mere end de 230 hk som bilen er født med men da den tillige kunne leveres med en 390 cui med 325 hk, så er det faktisk ikke et problem at ilægge Boss motoren. Herfra er det kun et spørgsmål om SKAT tillægger Boss motoren en anden værdi ved afgiftsberegningen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har prøvet det med en opel astra 1.4i stc fra 95 hvor jeg tunede den 95% ved at smide en større motor i med tilhørende gearkasse og bremser, prisen blev svimlende 9000,-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 322
- Gæst
Jeg vil anbefale at du tager kontakt til nogen som har med tuning og ombygning at gøre og som ved præcis hvad det indbefatter - her kan jeg varmt anbefale Mikael Breiding fra MB motor, som udover at være være rigtig godt inde i tingene, også er et ualmindeligt venligt og hjælpsomt menneske (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2243
- Gæst
Han har vist al den erfaring, der skal til, når et "anderledes" projekt skal bygges/synes/godkendes. Han er (hvis min hullede hukommelse holder) også ex-dragracer.
Mange hilsener
Terkel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 678
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen