Skip to main content

skat/blower/afgift

  • 678
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 uger siden #1 af 678
skat/blower/afgift blev oprettet af 678
Jeg vil gerne betale afgift, montering af Wiand blower på min 67.
Der er betalt afgift af bilen og der er plader på bilen.Hvad gør man.
Kan man få en pris fra skat,inden man sætter igang,hvordan gør man det rigtigt,så der ikke opstår ubehalige overraskelser,er der nogen der har været der og prøvet det(ombygning).Nu tænker jeg ikke på skivebremser mm der følger med ved ombygningeb.
Men hvis der er nogen der kan lave et hurtigt regnestykke,som finger pej??.
Så kommer forsikring hvem vælger man.
Per

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 2233
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #2 af 2233
Besvaret af 2233 på emne Re: skat/blower/afgift
jamen der skal da ikke afgift på, hvis du tuner på original motoren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 2612
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #3 af 2612
Besvaret af 2612 på emne Re: skat/blower/afgift
Der skal afgift på når du øger hk. Med mere end 20%

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 2233
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #4 af 2233
Besvaret af 2233 på emne Re: skat/blower/afgift
Da ikke på den eksisterende motor, skifter man derimod til en anden motor der overskrider med mere end 20% så ja

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 2562
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #5 af 2562
Besvaret af 2562 på emne Re: skat/blower/afgift
Man kan her se lidt mere hvis man er i tvivle om reglerne.
TAX.DK skat & afgift - Reparerede og genopbyggede køretøjer.
:D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #6 af 499
Besvaret af 499 på emne Re: skat/blower/afgift
Skal den ikke bare godkendes som en nybygget hotrod = div test til x antal kroner plus ny afgift = ca 66% af bilens værdi som ombygget.
Den burde ikke kunne synes som veteranbil da den jo ikke er som den forlod fabrikken.
Den kan vel heller ikke synes som almindelig bil da den er tunet mere end de 20%.

Glæder mig meget til at høre hvad du ender med, og forvent ikke at statten ved hvad du skal gøre. Og du kan ikke trække det du har indbetalt i reg. afgift fra den nye afgift da det jo ikke er samme bil mere. Og du skal nok være klar over at det er dig som skal bevise nogle ting, f.eks at dine bremser kan klare det, undervogn osv. Så du skal have godkendt nogle ting hvis de ikke er det i forvejen.
I mine øjne burde der være langt nemmere regler for at få godkendt en tunet bil af statten. God arbejdsløst og held og lykke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 200
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #7 af 200
Besvaret af 200 på emne Re: skat/blower/afgift
Er faktisk ret sikker på at Peter har ret - at virkeligheden så nogen gange har det med at være mere fleksibel er så en anden ting.

Det er min opfattelse at med mindre noget kan dokumenteres værende originalt eller en del af en modificeringspakke som kom officielt fra eks. Ford/Shelby, ja så er du ude i en ombygning der kræver dokumentation for både det ene og det andet.

Jeg har et eksempel fra egen oplevelse. Min halvtresser F100 er født med en 161 hk V8 - men er nu udskiftet med en ca. 180 hk 350 Chevy. Ifølge SKAT er det en ulovlig ombygning hvis køretøjet skal synes som veteran (eller var importeret/betalt fri under de lempelige veteranregler). Er køretøjet betalt fri som et ikke originalt køretøj og der kan dokumenteres effekt ikke overstigende de 20 %, ja så er det alligevel lovligt.

Overført til din Mustang:
Er det en gammel dansk bil hvor der oprindeligt er betalt fuld afgift, ja så kan du bygge din bil inden for de tekniske rammer, men er den betalt fri som veteran, så mener jeg at du kommer på kant med reglerne hvis du afviger fra originalbegrebet.

Derfor er en vintage Paxton monteret på en original type smallblock ok, hvor en moderne B&M kompressor ikke er det .....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 102
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #8 af 102
Besvaret af 102 på emne Re: skat/blower/afgift
Kan mindes der tidligere har været tråde herinde hvor der er nævnt beløb for hvad der er betalt i afgift på kraftigt ombyggede biler. Kan mindes en Eleanor klon og en vist 67"er der bl.a var lagt en 460"er i. Beløbene var i mine øjne ikke ligefrem rystende store. Lidt søgning burde kunne finde trådene frem igen. Men er der allerede betalt veteranafgift på bilen er de penge vist smidt lige ud af vinduet.

Mht til den tekniske godkendelse må man vel kunne få hjælp af at en 67"er fra ny kunne fåes med en større og kraftigere motor end den nuværende.

Langt hen ad vejen er sagens gang nok meget et spørgsmål om at forberede sig godt, således at alt tilgængelig info og viden kan bruges/drejes til at tale for ens sag og man ikke bliver fanget i at spænde ben for sig selv. ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 200
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #9 af 200
Besvaret af 200 på emne Re: skat/blower/afgift
Enig - men om man så vil acceptere kompressor til at opnå de maksimale 325 hk + 20 % ved jeg ikke. Som udgangspunkt burde det kunne lade sig gøre.

Min 68 Trans Am replika er netop inde over denne model. Min Boss 302 motor yder 290 hk - hvilket er mere end de 230 hk som bilen er født med men da den tillige kunne leveres med en 390 cui med 325 hk, så er det faktisk ikke et problem at ilægge Boss motoren. Herfra er det kun et spørgsmål om SKAT tillægger Boss motoren en anden værdi ved afgiftsberegningen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #10 af 1942
Besvaret af 1942 på emne Re: skat/blower/afgift
Montering af turbo/blower anses som en 50% tuning og det skal der batales afgift af, du kan udfylde en blanket hvor du skriver hvad for dele du vil skifte ud om det ermnye eller brugte dele samt oplyse om du selv gør det eller det er et værksted der laver det for dig og til sidst skal du oplyse prisen på hele tuningen og det sender du ind til skat og de vender tilbage med en pris.

Har prøvet det med en opel astra 1.4i stc fra 95 hvor jeg tunede den 95% ved at smide en større motor i med tilhørende gearkasse og bremser, prisen blev svimlende 9000,-

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 322
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #11 af 322
Besvaret af 322 på emne Re: skat/blower/afgift
Der er mange måder at gøre det på (incl bare at gøre det) - men et er sikkert, så snart skat hører ordet trykladning får de hjertebanken og begynder at spidse blyanterne ;) ... og Jack har ret, der er noget med at eftermonteret turbo eller kompressor automatisk regnes som værende over 20% effektforøgelse, uanset om du kan fremvise en dynoudskrift der siger den kun har fået 15 hk ekstra.

Jeg vil anbefale at du tager kontakt til nogen som har med tuning og ombygning at gøre og som ved præcis hvad det indbefatter - her kan jeg varmt anbefale Mikael Breiding fra MB motor, som udover at være være rigtig godt inde i tingene, også er et ualmindeligt venligt og hjælpsomt menneske (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 2243
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #12 af 2243
Besvaret af 2243 på emne Re: skat/blower/afgift
Personligt ville jeg nok kontakte Jens Nybo www.nybo-rodshop.dk/hotrods/
Han har vist al den erfaring, der skal til, når et "anderledes" projekt skal bygges/synes/godkendes. Han er (hvis min hullede hukommelse holder) også ex-dragracer.

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 678
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #13 af 678
Besvaret af 678 på emne Re: skat/blower/afgift
Jeg sender en ansøgning til skat,så må vi jo se hvad de forlanger,men kunne man få en 390,med tromle bremser?.Hvis skat er helt urimelig,ja så har jeg en Weiand på hylden til salg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum