- Indlæg: 310
Holly justering ? - trækker ujævnt
Jeg har skiftet, fra std. indsug/karb. til Holly street avenger 570 cfm (4 portet vacum ,electric choke) og ederbrock preformer indsug.
Den går perfekt i tomgang, starter nemt, og rigtig fin acceleration. Men trækker en lille smule ujævnt ved cruise hastighed ca. 2000 omd. og måske en anelse mere udpræget op af bakke.
Ikke meget, men nok til at være irriterende.
Fortænding indstillet til 8 gr, og ser ud til at avancere ok (ported vacum),svømmerhøjde kontrolleret og idle speed grundindstillet 2,5 omg og trimmet med vacum uret.
Vacum ved manifold port 17-18 hg. tændrør 1 ser fin og lysebrun ud.
Mellen karb. og indsug er monteret en kunststof spacer.
Hvad kan det mon være ? Jeg har endnu ikke prøvet at skifte fjeder i vacumdåsen, altså sidder den middel hårde i nu. Dyserne er også de fabriksmonterede.
Jeg er klar over at der er mange muligheder, men da den ikke havde problemet før, mistænker jeg holly´en. Dog har jeg forsøgsvis ikke monteret PCV slangen på karburatoren
denne gang. Men det kan vel ikke have noget at sige ?
Bortset fra en pertronix2 tænding er alt andet standard. (289 - C4)
Mvh
Brian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 322
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
Jeg har den samme karb og indsug, den er født med #54 main jets/dyser, det er med garanti for småt, smid 2 stk str #60 i og jeg vil tro dit problem er væk, ligeledes er der en power valve i med str 85 det er også lige stor nok, en 65 passer til min, jeg ved godt den burde passe med det hg du har.
Men det finder du ud af når du ved langsom kørsel kaster speederen i bund, tøver den et lille øjeblik så skal du nok ha et øje på den...
Skulle du komme i tanke om det kan jeg se om jeg kan nå at smide 2 str 60 i postkassen så du har dem imorgen...? ja du er da også velkommen forbi
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis jeg kører langsommere og klapper pedalen og den gearer ned kan jeg ikke mærke noget.
Jeg har netop fået fjedre hjem til de sekundære for at se om det kan afhjælpe dette.
Jeg tror jeg har nævnt det før....vi burde have en "lad os se på karburatoren dag", så vi alle kunne lære noget og få nogle guldkorn af karburatoreksperterne
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
Fik du ikke en CD med da du købte karburatoren?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er ikke noget jeg har installeret, det var i dengang jeg købte bilen, men tøven er kommet efter efter nye stempler med flad top(har givet 2 hg ekstra nu på ca 17-18)
Undskyld Brian det er ikke min mening at hijacke din tråd, ser bare ud til der er mange der kører med denne opstilling, jeg har godt nok en anden knast i men den er slet ikke voldsom.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
Men for at det bliver 100% optimalt, så hedder det et rulle felt med div måle udstyr...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg sender straks en pm med adresse.
Den tøver overhovedet ikke ved acceleration, så det lyder ikke som powervalve
Mvh
Brian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
VH Tonny
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 322
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 322
- Gæst
Hvis den gør som du beskriver, er det mere sandsynligt bare et spørgsmål om lidt fintuning af accelerationssystemet, enten større eller mindre accelerationsdyse, måske bare en anden accelerationsknast som aktiverer armen til accelerationspumpen lidt hurtigere eller langsommere... En holley kan fintunes i det uendelige
Edit. Nu så jeg så lige at du skriver ved 60 mhp -det øger alligevel sandsynligheden for at det kan være dine sekundær spjæld der driller, da accelerationssystemet spiller mindre ind ved høj hastighed hvor den trækker masser af benzin ud af hoveddyserne.
Bedste metode er at afmontere stangen til vacum klokken så den ikke åbner sekundær spjældene, og køre en tur - på den måde finder man ud af om problemet er at de åbner for hurtigt eller sent.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er derfor jeg har fået fjedre hjem, min Carb. har heldigvis fået monteret "hurtig udskiftning af fjederen opgraderingen" i tiderens morgen, så der har helt sikkert været leget med den før
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når nu du er begyndt at tune på din motor, så bliver du altså også nødt til tune tændningen, der er forskel på om din motor er en 2v eller en 4v, din tændningskurve skal laves om og er det eneste som betyder noget det er helt ligemeget hvad motoren står i fortændning.
Hvis du selv skal stille din karburator (som ikke kan lade sig gøre før du har stille din tændning) så bliver du nødt til at have noget måleudstyr, ellers ved du ikke hvad du laver ved motoren og hvordan den modtager behandlingen. Så køb og monter et ur der kan måle blandningen og sæt et vacuum ur til også, og så er det bare at finde ud af hvad din motor kører bedst med, der er ikke nogen tal fra Ford af du kan bruge til ret meget da de ikke har lavet en motor magen til din, du mangler flere ting før motoren er som en A-kode motor. Du kan også vælge at køre bilen til en som kan justere sådan en motor i blinde, og har han et rullefelt tager det ikke så lang tid at justere ind som hvis uden et = penge.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
hvor står der henne at hg på en standard motor skal være meget højere end 17-18 hg ? for så dur min heller ikke, plus nogle andre jeg har målt... for at få det meget højere har du måske et lukket luftfilter.
Nu fandt jeg denne her video fra Holley, men de tager måske også fejl?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han kan helt sikkert fikse den på meget kort tid så den køre helt perfekt, det gjorde han med min 351c sidste år da jeg havde problemer med at headers blev rødglødende på et par af rørene i begge sider..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Iøvrigt har jeg da også læst mig frem til at 16-21 hg er normalt for en standard 289
Skal man så justere tomgangsskruerne igen, når nu dyserne er ændret ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kan du ikke snart vælge noget andet at tage dig til, end at svare negativt på mine indlæg. Du har gjort det i flere år nu, er det ikke på tide at komme videre i dit liv. Vi er flere der er kede af du ikke holder hvad du lovede.
Jeg synes det er trist du bliver ved, ikke mindst for klubben og for vores forum. Kunne du ikke stoppe før på mandag, så vi ikke skal se det på den nye side også.
Dette er ikke skrevet for at nedgøre nogen eller på anden måde være negativt ment, men i håb om at det for en ende en dag. Da jeg ved at vi er mange som er trætte af at se på det.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Baduda
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
Vi er mange der mener Velkommen til børnehaven
PS: så jeg tror da egentlig jeg bliver i klubben, så der er en til at holde "jer der mener" i ørene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Frede
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2325
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1218
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 678
- Gæst
Vi forsøger jo at hjælpe med de råd vi har at give.De er ikke altid de rigtige,men giver et fingerpej på hvad man kan forsøge at gøre.
Jeg har selv nydt godt af hjælp,starter/tænding og fået hug for alt formeget info om problemet,men der ok,alt hjælp er jo velkommen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ærgeligt at man kan ha ondt i røven når man nu er forkert på den .. 8o| 8o|
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen