×

Fejl

Kunena Intern fejl: Kontakt venligst administratoren, så fejlen kan blive rettet!

Projekt: 69 Sportsroof

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #1 af 611
Jeg har selv nydt utallige timer med at se billeder af andres projekter, så nu er det vist min tur til at sende noget den anden vej - tanken er at jeg vil bombarderer jer med billeder af mit første Mustang-projekt, det er i hvert fald planen :)
Det er et halvt år siden jeg gik i gang, og bilen lever selvfølgelig op til alle forventninger og overraskelser indeholdende cm-tyk spartel og ulidelige baggårdsreparationer - det er vel en amerikanerbil :biggrin:


















Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #2 af 611
Cowlen var også tætnet med glasfiber, så jeg burde have skiftet hele cowl'en. Det blev i stedet til en intensiv reparation af underpanelet og så et nyt overpanel. Ikke underligt at de ruster, men sådan en mangel på rustbeskyttelse fra fabrikken.
En sandblæsning, 2k epoxy grunder, sealer og sort autolak så holder det vel nok et par år :)





























Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #3 af 611
Sandblæsning... Det var 3 meget hårde dage. Sådan et job bør nok udliciteres næste gang ;)








Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #4 af 611
Begge torque boxes har været skiftet på et tidspunkt, samtidig med at vangerne var påklistret flere lag plade.
Det var fint nok til Syn - men det er IKKE fint nok til mit syn :silly:




Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #5 af 611
Samme omgang med torquebox i førersiden, plus en ommer af en forkert installeret floor panel, og lidt patch-panel-work med nederste del af firewall'en i begge sider.






Sikring af at føresædet kommer til at sidde i samme højde og lige ifh. passagersædet :)






Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #6 af 611
Rust-reparation mellem 3 plader i førersidens a-stolpe.














Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 måneder siden #7 af 2491
det er et fint stykke arbejde du udføre,det vil du aldrig fortryde,når du er færdig (y)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 måneder siden #8 af 195
Super arbejde.... godt gået (y) , bliver spænende at følge

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 måneder siden #9 af 2074
Ser dæleme godt ud, ligner min hvad plastic filer angår. ( før renovering selvfølgelig )

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #10 af 611
Ja, alt det body filler lever fuldstædigt op til klicherne :sick:
Heldigvis har jeg drømt ligeså meget om at lave bilen, som om at køre i den - så det er en fornøjelse hver dag jeg er i værkstedet (y)

I får lige en spandfuld fotos igen. Her af noget der minder om juleaften :biggrin:




Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #11 af 611
Opretning og rep af tårn i føreside. Det var selvfølgelig sakket indad.
Et lille forsøg med at fjerne rust med kautisk soda og et ladeapperat - virkede nooogenlunde, men ikke så effektivt som sandblæsning (y)






Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #12 af 611
Så monteres nye aprons i hele maskinrummet - de nye pladedele overrasker positivt på pasform, kvalitet og tykkelse - krævede stort set ingen tilpasning (y)

Først blev det hele monteret op med pladeskruer, og herefter prøvemontering af skærme, døre og motorhjelm - før svejsning.










Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #13 af 611

Det var ikke helt spildt at bruge en eftermiddag på at prøvemontere skærme med døre og hjem. Jeg fandt ud af at hele core supporten (kølermonteringen) var monteret 5 mm forskudt mod føresiden :huh: Det blev hurtigt rettet (y), og det hele kunne svejses op.





Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #14 af 611
og NYE døre, som faktisk passer out of the box ! :biggrin:
Man hører mange rygter om nye pladedeles mangel på pasform og tykkelse. Men må sige at alt indtil videre har passet bedre end jeg havde turde håbe på (y)

Alt er fra CJ Pony Parts eller NPD, og det meste er mærket Dynacorn. Fælles for det hele, er at det er de dyreste udgaver og er made in Taiwan. (y)



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 måneder siden #15 af 2074
Det er da en fornøjelse når man ikke bliver skuffet over de dele man har betalt en mindre formue for.

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 måneder siden #16 af 2815
Verdens klasse (y) (y)

Og til stor inspiration for en novice tak for det (y)

Hilsen Ole
Mustang Novice
1968 GT390

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 måneder siden #17 af 162
Det er rigtigt flot arbejde (y)

35 år med samme 69'er MUSTANG

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 måneder siden #18 af 2875
Ser fint ud bare det var min der var nået så langt, glæder mig til og se den færdig. B)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 måneder siden #19 af 2780
Overdrevet lækkert arbejde (y) :cheer:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #20 af 611
Så blev det til nogle effektive dage i værkstedet, og jeg er kommet en god bid videre med projektet :)

Der blev lavet forstærkning af tårnene som på Boss 302 Trans Am racerne. En gratis forbedring der vist ikke skal den store ingeniøreksamen til at regne ud, at det giver en enorm afstivning af tårnene kombineret med en Export Brace og en Monte Carlo Bar. Nu flytter tårnene sig aldrig igen :lol:




Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #21 af 611
En anden potentiel svaghed er monteringspunktet for Export Brace'n på firewall'en. Der bliver der også gjort lidt ved :)

Firewall'en ude i motorrummet:



- og på indvendig side, i kabinen:




Nu er der kommet st stivhed i forvognen, og jeg begynder at arbejde på bagenden.
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #22 af 611
Ikke så godt et foto, sorry, men de her "lapper" over den ene Rear Torque box var monteret med de svageste svejsninger jeg nogensinde har set. Et vip med en mejsel og så faldt de af :sick:




Men det blev kønt igen :biggrin:


Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #23 af 611
Monteringen for bagerste støddæmpere har været revnet, så man har i sin tid haft åbent fra kabinen. Det ser bare ikke kønt ud




Man kunne have skiftet hele denne pladedel, men så kunne jeg have skiftet alle pladedele i hele bilen :huh:
Så jeg måtte i gang med pladesaks og hammer igen :)


og efter svejsning og slibning:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #24 af 611
Den ene støddæmpermonteringen set fra undersiden. Det ser ud som om der på et tidspunkt har været High Jackers på, da der er banket et par buler i panelet:




Efter reparation til original form, fik begge huller derudover en forstærkningsplade, igen 100% inspireret af Boss 302 modellerne:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #25 af 611
Så mangles der næsten kun bagenden, men der er absolut heller ingenting der står til at rede i agterenden !




Inden da må rotisseriet lige på pause indtil røven kommer på gled igen (y)

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #26 af 611
Så blev begge bagagerums bunde skiftet og monteret op med pladeskruer.




Og herefter panelet på tværs, hvorefter jeg turde at skære Tail light panelet mm. af:




Det nye Tail light panel er det første panel der krævede en del tilpasning, bl.a. passede hullerne til det ene baglygtehus ikke i afstand eller placering, så jeg har "vendt nøglehullerne om" med et par svejseklatter og en hurtigsliber, således skruerne sidder i rette position når de klikkes på. Altid noget at det blev opdaget inden lakering.




Så begynder det at lige noget:



Men til slut er det da forløsende at se hendes nye røv ;) Hun mangler "bare lige" et par nye hofter (læs bagskærme), og så at få det hele færdigsvejst :D


Det var vist det for denne gang . .

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 2 måneder siden #27 af 2194
Kæmpe respekt herfra Jannick :)
Og fedt at du laver en tråd hvor man kan se dit flotte arbejde ;) (y) (y) (y)

Følger stødt med

Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 2 måneder siden #28 af 1869
Imponerende Jannick.. (y) .. :biggrin: ..Når du laver så mange forstærkninger skal du så også monteret subframe connectors.. :) ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden #29 af 611
Agnar, det er dælme også under overvejelse ;) - rent teknisk burde jeg ikke være i tvivl, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at smide sådan et par bjælker under vognen. Bl.a. fordi jeg går efter en "Ford-factory" fremtoning af motorrum og undervogn :p
Jeg grubler lidt med noget diskret forstærkning inde i kabinen, som kan gøre det lidt ud for subframe conncectors :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 2 måneder siden #30 af 2233
Så skal du have dem her den har jeg på min, og det ser originalt ud.

www.mustangsplus.com/xcart/1965-1966-196...rame-Connectors.html

611 skrev: Agnar, det er dælme også under overvejelse ;) - rent teknisk burde jeg ikke være i tvivl, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at smide sådan et par bjælker under vognen. Bl.a. fordi jeg går efter en "Ford-factory" fremtoning af motorrum og undervogn :p
Jeg grubler lidt med noget diskret forstærkning inde i kabinen, som kan gøre det lidt ud for subframe conncectors :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 2 måneder siden #31 af 162

611 skrev: Agnar, det er dælme også under overvejelse ;) - rent teknisk burde jeg ikke være i tvivl, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at smide sådan et par bjælker under vognen. Bl.a. fordi jeg går efter en "Ford-factory" fremtoning af motorrum og undervogn :p
Jeg grubler lidt med noget diskret forstærkning inde i kabinen, som kan gøre det lidt ud for subframe conncectors :)


Så er det inderpanel fra en conv. du skal bruge. :biggrin:

35 år med samme 69'er MUSTANG

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #32 af 611
Simon, den har jeg faktisk ikke set før - de ser ret "originale" ud - I admit. (y) Nok bedste bud so far :)

Jeg vil tro at for at få fuld effekt af subframe connecters på en bil med tag, så skal de være forbundet på tværs for at mindske flex af karrossen .. ? :)

Convertible forstærkning var også en mulighed jeg har overvejet, men det næsten for sent nu. :)

Det kunne så være fedt om der er nogle der har inputs til hvor nødvendigt det er med subframe connecters på en fastback. Jeg ved de tidlige hardtops er lidt svage i området ved bagsæderne og kan revne, men på 67-73 fastback's kan man vel forestille sig at der er noget mere afstivning i tagkonstruktionen :) ??

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #33 af 611
Mere fotoinvasion :P Det blev lige til en ekstra dag i værkstedet, så jeg fik tryllet en hjulbrønd og bagskærm på. Det er næsten en milepæl for mig :biggrin:





Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 2 måneder siden #34 af 162

611 skrev: Simon, den har jeg faktisk ikke set før - de ser ret "originale" ud - I admit. (y) Nok bedste bud so far :)

Jeg vil tro at for at få fuld effekt af subframe connecters på en bil med tag, så skal de være forbundet på tværs for at mindske flex af karrossen .. ? :)

Convertible forstærkning var også en mulighed jeg har overvejet, men det næsten for sent nu. :)

Det kunne så være fedt om der er nogle der har inputs til hvor nødvendigt det er med subframe connecters på en fastback. Jeg ved de tidlige hardtops er lidt svage i området ved bagsæderne og kan revne, men på 67-73 fastback's kan man vel forestille sig at der er noget mere afstivning i tagkonstruktionen :) ??


Har selv kørt med 390 i 69'er, mere eller mindre trimmet (3 foskellige), med manuel og har ikke opdaget noget metal træthed/revner/skævhed i karrosseriet.
Det er momentet der vrider...så f.eks. en std.. smallblock kan den nok klarer.

35 år med samme 69'er MUSTANG

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 2 måneder siden #35 af 611

162 skrev:
Har selv kørt med 390 i 69'er, mere eller mindre trimmet (3 foskellige), med manuel og har ikke opdaget noget metal træthed/revner/skævhed i karrosseriet.
Det er momentet der vrider...så f.eks. en std.. smallblock kan den nok klarer.



Okay :) (y) Jeg vil også tro det er de færreste der kan mærke en direkte forskel ;)

I øvrigt, tak for de pæne ord til jer alle sammen (y)

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #36 af 611
Det er ved at være lidt tid siden jeg sidst har fotobombarderet tråden her, men det er bestemt ikke fordi projektet har lagt stille - tværtimod :D

Siden sidst er der den anden bagskærm skiftet, og det fik kæresten lov til at hjælpe med - hvad gør man ikke for at få lidt ekstra timer i værkstedet ;)



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #37 af 611
Nu vender bilen på hovedet igen :silly:
Reproskærmene samling til bagagerumsbunden er ikke korrekt - for det første kan valance/stenpanelet ikke sidde til, og for det andet ses nederste samling ret tydeligt under bilen. Hvordan det helt præcist skal se ud skal jeg ikke kunne sige, men ved hjælp af diverse billeder af concours-biler kunne jeg finde frem til at en løsning der i hvert fald kommer meget tæt på den originale udformning.



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #38 af 611
Jamen, det jo bare to små huller lige bag tagrenden: ...




Fy for: :sick:




Men det bliver jo alt sammen godt igen: (y)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 dage siden #39 af 2875
Det ser godt ud, bliver spændene og følge, godt og se jeg ikke er den eneste der bygger en ny bil. :ohmy:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #40 af 611
Nye tagrender kan heldigvis fås, for det er tiltrængt i begge sider. Da tagrenderne oprindeligt blev monteret før taget monteres, så var jeg nødsaget til at skære tagrenden i et smalt stykke lige bag hvor taget er svejst sammen med tagrenden.





Efter forholdene en ganske ergonomisk arbejdsplads: :D

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #41 af 611

2875 skrev: Det ser godt ud, bliver spændene og følge, godt og se jeg ikke er den eneste der bygger en ny bil. :ohmy:


Ja heh, jeg syntes vi følger hinanden lidt - bortset fra at imens jeg bygger én bil, bygger du 2 :D (y)

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #42 af 611
Måtte lige have en nødration tilsendt fra det forjættede land inden bilen skal prøvesamles (y) Bl.a. AMK Body Master Kit - det er guf B)




I den forbindelse rejser det første spørgsmål sig. I begge sider, både med original og repro forskærm, er der akkurat 8 mm afstand mellem skærmen, og bolthullet i rocker panelet (se nedenstående foto).
Andre der har en møtrik, skiver eller spacer siddende der imellem forskærm og panel :p ?

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 dage siden #43 af 877
Meget respekt. (y) (y) (y)
Super flot arbejde og dejlig artikel. :cheer:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #44 af 611
Og nye hjelm hængsler. Næsten dobbelt så tykke som de originale slørprægede hængsler - kan indtil videre anbefales (y)

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #45 af 611
Mange tak. Fik jeg sagt, at nu er vi nået den milepæl, at der ikke er mere rust :woohoo: Så herefter står den på de sidste detaljer og så en forbandet masse tilpasning at det hele ..




Nå ja - skal også lige vise forstærkningerne bag bagsæderne, huser bl.a. huller til montering af dual exhaust :)
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 år 3 dage siden #46 af 2875

611 skrev:

2875 skrev: Det ser godt ud, bliver spændene og følge, godt og se jeg ikke er den eneste der bygger en ny bil. :ohmy:


Ja heh, jeg syntes vi følger hinanden lidt - bortset fra at imens jeg bygger én bil, bygger du 2 :D (y)

Ha ha ja jeg er ikke helt rask, må ha et døds ønske, har Fastbacken til højere og convertible til venstre på lageret, hvis der bliver rodet rundt i det finder jeg aldrig ud af det, det kræver planlægning på højt plan. :biggrin:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden - 2 år 3 dage siden #47 af 611
Tidligere på året renoverede jeg dørhængslerne.




Men inden da kom jeg til at smide dem i noget grumsomt syrebad, som ret nemt opløste de små takkede hjul, de er åbenbart lavet i noget porøst støbegods :blink: - oops, krævede lidt kreativitet ved en drejebænk at lave et sæt nye hjul ud af en 20 mm aksel, men det lykkedes fint :)



Nogle svejser pin'en eller sætter en klemring på, for at sikrer den. Men det kan sagtens udføres som originalt. Jeg brugte en svensknøgle justeret til ca. 1,5 mm mindre en diameter på pin'en, og pressede så svensknøglen ned i pin'en i en værkstedspresse. Kan måske også lykkedes i et stort skruestik :)

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #48 af 611
Så blev der slebet maling af til mine hænder summede om aftenen :p




Og med friske hængsler og en ny repro forskærm i førersiden, kan jeg begynde at prøvemontere og rette buler osv...
Med tanke på hvor godt reproskærmen passer, så burde jeg have skiftet begge skærme, men det endte med at jeg reddede den originale højre skærm, selvom det krævede lidt opdatering på mine hammer 'n' dolley skills :huh:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden #49 af 611
Jeg brugte en forbandet masse tid på højre skærm, fik bl.a. lært at heat shrinke buler ud ved at varme og køle, så det vel det værd (y)
Derudover var Head Light Bucket'en noget hærget, sandsynligvis at et lille frontal sammenstød.








Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden - 2 år 3 dage siden #50 af 611
Og nu er vi nået til dags dato..
I dag fik jeg tilpasset bagklappen samt hullerne til bogstaverne. Repro bogstaver'erns pins er ikke 100% lokaliseret ligesom de originale bogstaver.




Og et ekspertspørgsmål ang. foto'et nedenunder... :ohmy: Skal metalskiven og gummiskiven OG møtrikken med gummi alt sammen bruges til montering af Quarter panel extensions? Og Hvordan?
Til Fender Extensions på forskærmen er der slet ikke noget gummi, og møtrikkerne er for små...

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
2 år 3 dage siden - 2 år 3 dage siden #51 af 611

2875 skrev:

611 skrev:

2875 skrev: Det ser godt ud, bliver spændene og følge, godt og se jeg ikke er den eneste der bygger en ny bil. :ohmy:


Ja heh, jeg syntes vi følger hinanden lidt - bortset fra at imens jeg bygger én bil, bygger du 2 :D (y)

Ha ha ja jeg er ikke helt rask, må ha et døds ønske, har Fastbacken til højere og convertible til venstre på lageret, hvis der bliver rodet rundt i det finder jeg aldrig ud af det, det kræver planlægning på højt plan. :biggrin:


Respekt :D Så kan du låne lidt stumper fra det ene projekt til det andet ;)
Jeg syntes iøvrigt det kræver rigeligt hjernekapacitet at drømme om én bil af gangen :p

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 8 måneder siden #52 af 2875
Er du gået død på dit projekt Jannick, hvis du er så kom med den kan godt klare en til, har en 5-6 timer om natten jeg bruger på og sove, der kan jeg skrue bil, søvn er kun for gamle mennesker. :woohoo:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 8 måneder siden #53 af 2194

Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
1 år 8 måneder siden #54 af 611
Haha ! :biggrin: Rolf du rammer hovedet på sømmet ;)

Jeg har så travlt med projektet, og så travlt med at tjene penge til projektet, at jeg ikke har haft tid til at sortere i de mange billeder i skal få lov at se lidt af :)

Jeg har en eller anden syg tanke om at jeg vil ud at køre på et eller andet tidspunkt hen på sommeren, og hvis det skal lykkedes så skal der arbejdes hårdt (y) Bilen er sendt til maler, delene er blevet sandblæst og grundet, motoren er skilt ad, topstykker er fundet osv, blokken er til boring, jeg har reservedele på vej hjem. Ja det sku fuldtidsarbejde ! :biggrin:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 8 måneder siden #55 af 749
Det er sku et flot stykke arbejde Jannick !!

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 8 måneder siden #56 af 409
Super flot arbejde - og jeg fik da lige et par fif af at rulle igennem dine billeder, tak :)

Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
1 år 8 måneder siden #57 af 611
Tak skal i have (y)

Jeg må ind i kampen igen, og få lagt nogle flere billeder op. Der er sket meget siden sidst :)










Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
1 år 8 måneder siden #58 af 611
Det var et kæææmpe arbejde at få det hele tilpasset, for linjerne skal jo helst være helt straight, og alle gaps under/omkring 4 mm.












Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
1 år 8 måneder siden - 1 år 8 måneder siden #59 af 611
Der er en del der skal være styr på inden bilen går til maler, bl.a. korrekt montering af sidespejle i de nye døre.






Med de nye tagrender jeg købte, medfulgte disse 2 tagrendestykker til C-stolperne . De er originalt skruet på, men da der skal en sealing mellem disse og karosseriet, har jeg valgt at svejse dem fast.



Please Log på to join the conversation.

  • 611
  • 611's profilbillede
  • Væk
  • Forumaktivitet
  • Forumaktivitet
Mere
1 år 8 måneder siden #60 af 611
Ved ikke rigtig hvorfor mine billeder bliver så dårlig kvalitet når de bliver lagt op her :dry: ?

Nåå.. - Efter tilpasning og afslibning af E-coating på repro-delene blev bilen sandblæst igen, der nåede alligevel at komme en smule overflade rust i hjørnerne hist og her.




Hell starts over again !





Please Log på to join the conversation.