Projekt: 69 Sportsroof

Mere
11 måneder 2 uger siden - 11 måneder 2 uger siden #121 af 611
Der er utrolig lidt appelsinhud, men alligevel havde jeg sat mig i hovedet at hele bilen skulle vådslibes og poleres op igen - altså "colorsanding" / "cut'n'buff" og hvad de ellers kalder den fuldstændig vanvittig tålmodighedskrævende proces :sick:

Før:


Lidt materialer og værktøj:






]

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #122 af 611
Det er nok her jeg har følt mig længst ude på dybt vand. Jeg fortrød mange gange at være gået i gang, men i sidste ende lykkedes det at slippe for ridser (mange gange om igen, om igen) og den er faktisk blevet en liiilesmule flottere af det (y) - Det har jeg dog ikke nogle billeder der kan bevise ;)



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden - 11 måneder 2 uger siden #123 af 611
Nu, endelig, begynder samlingen:


Det var så cirka så langt jeg kunne komme med karosseriet i rotisseriet. Efter rotisseriet er skåret væk kan monteringspunkterne slibes, grundes og males:



Og så kom den ned på forhjul:


Og ned på baghjul:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #124 af 2641
Fed fed farve ;)
Det du bruger til hulrummene, tørrer det op eller forbliver det fedtet og elastisk som det gerne skulle?

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #125 af 611
Jo tak og i lige måde måske ? ;)
Ja Pava Lys 213 er på olie/voks basis så det forbliver forholdsvis fedtet og elastisk. Det der kan købes på f.eks. spraydåser er ofte kun på voksbasis, og det er som jeg forstår det ikke ligeså ideelt hvor der er lidt rust i forvejen.

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #126 af 611
Ja nogle steder fraviger jeg fra slut 60'er FoMoCo. Dog er fælgene jo forstørrede brødre med de Torq T der bl.a. sad på Bullitt's Fastback i 1968.


Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #127 af 611
Motor bliver lagt i:D :











Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #128 af 611
Og undervogn bliver færdiggjort:









Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #129 af 611
Bagtøj:









Del-a-lum bushings med Global West 5-lags fjedre og Koni Classic justerede halvblødt - jeg er meget spændt på hvordan den kommer til at køre, den burde ligge rigtig godt :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #130 af 611
Og lydisolering - STP Comfort kit til mellem bil. Den får altså et gummi/skum lag ovenpå disse resonansdæmpende plader:



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #131 af 1901
Det ser fantastisk ud!

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden - 11 måneder 2 uger siden #132 af 162
Vedr. din toploader renovering.
En lille indskydelse...den korte input shaft er til bigblock, ingen fejl. Der er simpelthen ikke plads i krumtappen på en bigblock til den lange version.
-men for fanden, et flot stykke arbejde med din bil, det er der nok ikke mange der efterligner. (y)

35 år med samme 69'er MUSTANG

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden - 11 måneder 2 uger siden #133 af 611
Du har fuldstændig ret Tommy :) Hvis jeg husker ret så decodede jeg den også til at være fra en 390'er :).
Det jeg mente var at nogen havde begået den fejl at sætte en forkert gearkasse på denne smalblock og det havde så resulteret i indgangsakslens leje var ødelagt. Ved nærmere eftertanke kan det måske også have været medskyldigt i at min kobling rystede og at svinghjulet var fuldstændig varmeskadet og fuld af revner...? :huh: nåå det er ligemeget nu ...

Tak for de rosende ord - egentlig kan jeg ikke anbefale andre at kaste sig ud i så omfattende et projekt da det er 3 år der er fuldstændig revet ud af ens liv - men hvis man ikke kan lade være så er der ikke noget at gøre. Haha
Det et nu røvfedt at lave tingene selv - og det kan jeg anbefale :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #134 af 2875
Det ser edder hylene flot ud Jannick, jeg ved hvad du går igennem er der selv, kan du have et godt nytår og vi ses på den anden side, med flere billeder af vores gamle lort. :biggrin:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #135 af 611
Ja godt nytår! Jeg håber da også vi kommer ud og sparke noget dæk i det nye år :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #136 af 162

611 skrev: Du har fuldstændig ret Tommy :) Hvis jeg husker ret så decodede jeg den også til at være fra en 390'er :).
Det jeg mente var at nogen havde begået den fejl at sætte en forkert gearkasse på denne smalblock og det havde så resulteret i indgangsakslens leje var ødelagt. Ved nærmere eftertanke kan det måske også have været medskyldigt i at min kobling rystede og at svinghjulet var fuldstændig varmeskadet og fuld af revner...? :huh: nåå det er ligemeget nu ...

Tak for de rosende ord - egentlig kan jeg ikke anbefale andre at kaste sig ud i så omfattende et projekt da det er 3 år der er fuldstændig revet ud af ens liv - men hvis man ikke kan lade være så er der ikke noget at gøre. Haha
Det et nu røvfedt at lave tingene selv - og det kan jeg anbefale :)


Siden du nu har en bigblock toploader, vær opmærksom at Hurst gearskiftet er forskelligt fra smallblock. :ohmy:

35 år med samme 69'er MUSTANG

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #137 af 611
Hvorledes ? :) Det passer lige op af hullet

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #138 af 162

611 skrev: Hvorledes ? :) Det passer lige op af hullet

hvis det er det som sad på, så ingen problemer, men pladen som boltes på taihousing er forskellig fra smallblock til bigblock.
se her nederst på siden:
www.cjponyparts.com/catalogsearch/result...mustang=1969&q=hurst

35 år med samme 69'er MUSTANG

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #139 af 611
Aha ok det er smallblock shifter jeg har. Det er en af de få ting de har magtet at lave rigtigt :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #140 af 162

611 skrev: Aha ok det er smallblock shifter jeg har. Det er en af de få ting de har magtet at lave rigtigt :)


..og nej, for det er en bigblock toploader du har :woohoo:

35 år med samme 69'er MUSTANG

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #141 af 611
Tjoo, men er der flere forskelle af betydning !? :p

Please Log på to join the conversation.

Mere
9 måneder 3 dage siden #142 af 2765
hej...
har du fundet det skum du vil have ovenpå stp... jeg er nemlig ved at gøre det samme ved min mustang, men kan ikke blive enig med mig selv om hva det skal være... så vile jeg da høre dig når jeg kan se du er på vej til det samme...

Hilsen gerth

Please Log på to join the conversation.

Mere
9 måneder 1 dag siden - 9 måneder 1 dag siden #143 af 611
Jeg har også været meget i tvivl, men som jeg husker det, var en af dine indlæg faktisk medvirkende til at jeg købte et STP. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt endnu, det er rigtig fint at arbejde med. Ovenpå kommer StP SPL04 4mm skum.
Jeg har købt Comfort-pakke til mellem bil:
www.carsound.dk/produkt.asp?id=14594&pk=...Comfort_-_MELLEM_BIL
Jeg ville sagtens kunne putte mere lydisolering i bilen, men der er lydisolering for over 20 kg og næsten 4000 kr, og det mener jeg må være rigeligt :)

2 resonansplader klistres også under loftet:


Jeg klistrede det originale isolering udenpå resonanspladerne:


Kæresten installere skummet, man kan lige ane det på kardantunnellen:

Please Log på to join the conversation.

Mere
9 måneder 1 dag siden #144 af 2765
Det ser godt ud... og resonanspladerne virker super... jeg kunne bare ikke finde noget beskrivelse eller anbefalinger på nettet... der kan man kun finde de originale tæppe underlag...

Mit projekt går ikke så hurtigt frem som dit, en periode på SU sætter en stopper for meget arbejde... men nu skal det nye tæppe i...

Please Log på to join the conversation.

Mere
9 måneder 1 dag siden #145 af 611
Uha nej, SU og Mustang går ikke hånd i hånd. Ellers havde jeg været i gang for flere år siden :p

Please Log på to join the conversation.

Mere
9 måneder 22 timer siden #146 af 1434
Sikke en fantastisk rejse i har været på med jeres mustang.
Flot arbejde bliver godt at se jer på gaden (y) (y)

Please Log på to join the conversation.

Mere
9 måneder 17 timer siden #147 af 611
Tak Alf, jeg glæder mig også meget til at komme ud at køre, og møde en masse af jer. Og fruen, hun glæder sig til at få sin mand tilbage :D

Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 1 dag siden #148 af 611
Nu skal jeg prøve at smide lidt billeder op igen. Der er sket en helt masse, men jeg har travlt med at blive klar til sommer :D

Styrhus: Det er 3. forsøg. Første styrhus var fra NPD (i troen på at jeg købte et Flaming River - det var dog ikke et Flaming River) og det var fuld af slør. Roy fra NPD tog lortet tilbage. Næste styrhus kom fra Trimo, det var originalt rebuild og det var bedre men stadig med lidt slør. Det fik jeg byttet hos Trimo til 3. styrhus og det var lidt bedre igen. Der er ingen slør i midterstillingen men her går den lidt stramt - ja det føles lidt takket men jeg håber det bliver bedre når den får nogle km på bagen - jeg kan leve med det, men indtil videre er jeg lidt skuffet over at det er sådan et originalt styrtøj skal føles ??? - det er ikke helt som tysk 70'er standard. Hvad siger I andre til jeres manuelle styretøj ? Mit er 16:1 ratio.

3. styrhus malet for at ligne støbejern og med lidt markeringer:
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 1 dag siden #149 af 611
Hyggejob:


Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 1 dag siden #150 af 611
Snydebatteri - nyt vedligeholdelsesfrit batteri malet sort med plasticspraymaling fra Biltema, og så dette cover ovenpå:



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 1 dag siden #151 af 611
Opgradering af kølersystemet the FoMoCo way, bare med reprostumper . 24" 3 row køler og termostatisk vinge - dvs. ca. sådan bilen ville være kommet hvis den havde haft aircondition eller bigblock motor:



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 1 dag siden #152 af 611
Så skal der noget himmel i, så forruden kan kommet i bagefter:

Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 1 dag siden - 8 måneder 1 dag siden #153 af 611
Inden forruden kan komme i, så skal de rustfri lister omkring rettes ud, slibes og poleres. Hårdt arbejde da det jo er rustfri - Først bulebankeri og opretning, herefter fil på de oprettede områder, så korn 120 frem til korn 600 tørt, herefter korn 800 - 2000 våd. Og derefter polering.

Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 1 dag siden #154 af 611
Så skal forruden i. Montering med butylbånd:



Og bagefter masser af SIKA rudetætner til at fylde gappet, så er der ingen lækager og ingen rust for fremtiden:



Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 1 dag siden - 7 måneder 3 dage siden #155 af 611
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
8 måneder 7 timer siden #156 af 2765
det var vel lidt hyggelig aftenhygge i stuen...

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 3 dage siden #157 af 611
Nu vil jeg lige se om det kan lykkedes at ligge lidt billeder op igen..
Ny benzintank:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 3 dage siden #158 af 611
Jeg fik maleren til at give skærmene et lag Opel Rallysort ligesom bunden:


Og så er det med at få givet lidt let rustbeskyttelse det kritiske steder, det er så nemt nu:
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 3 dage siden #159 af 611
Men I skal nu ikke snydes for et billede med skærme og døre monteret

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden - 7 måneder 2 dage siden #160 af 611
De originale baglygteglas var temmelig hærget af gammelt maling, meget mathed og nogle få bittesmå revner. Løsningen var slibning med korn 800, herefter plastic prohibitor og så et godt lak alm. klarlak fra autolakeren. Efter det er tørt fik det en vandslibning korn 1000 - 2000 og polering, fuldstænding som var det autolak. Det blev rigtig lækkert på denne måde :)


Trimringene er i rustfri stål, så de kan nemt og forsigtigt poleres op:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden - 7 måneder 2 dage siden #161 af 611
Trimstykket med de tre huller er desværre ikke i rustfri men i anodiseret aluminium. Det kan også gøres lækkert, men med dette stykke var det bedre at købe nyt.

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden - 7 måneder 2 dage siden #162 af 611
Bogstaverne er lidt besværlige at få til at sidde lige, trods at hullerne også blev tilpasset før maling. Så nogle af hullerne krævede lidt fil og lim.



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden #163 af 611
Bagenden tager form:




Ny gummiliste bliver limet på, i én arbejdsgang med sort wheaterstrip adheisive:
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden - 7 måneder 2 dage siden #164 af 611
Og så ser det sådan ud, ligegyldigt hvor meget jeg justerede kunne jeg ikke få bagklappen længere ned. Gummilisten fylder for meget.


Hvad gør man så - flår den nye liste af i tusind stykker (den sidder godt fast!!) og starter forfra med en ny liste, men denne gang i små bidder hvor jeg strækker listen alt det jeg kan, således den fylder mindre i tykkelsen:
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden #165 af 611
Og herefter passer bagklappen perfekt og den lukker med en tilpas smule stramhed - efter et par uger går den let i:



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden #166 af 611
Side scoops får en gang af det overskydende butylbånd fra forrudemonteringen i de samlinger hvor der ellers vil trænge vand ind:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden - 7 måneder 2 dage siden #167 af 611
Maleren har malet Boss 302 sort i forlygtehusene:




Området bag de inderste forlygter har jeg så mistet med en matsort spraydåse, for at efterligne hvordan det nogenlunde skulle se ud i 1969:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden #168 af 2194
Hold nu kæft hvor ser det godt ud. Elsker dette projekt!!! Keep up the good work. Show winner :O

Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden - 7 måneder 2 dage siden #169 af 611
Tak Rolf. ! :) Jeg kan snart ikke vente med at trille i den :)

Vinduesviskermotor - lidt rensning, maling og smøring:





Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 2 dage siden #170 af 611
Og hele viskersystemet renoveret. Der måtte også drejes en aksel og svejses lidt for at eliminere slør:


Plasticskjoldet der omgiver viskermotoren raslede, så et lille stykke butylbånd mellem motor og skjold eliminere trælse raslelyde:
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 1 dag siden #171 af 611
Efter opretning, slibning og polering at de rustfrie trimlister mellem forrude og cowlpanel:



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 1 dag siden - 7 måneder 1 dag siden #172 af 611
Sidste job hos maleren var at få malet sort på motorhjelmen som Mach1 og Boss 302. Exteriørmæssigt bliver det lidt en blanding af Mach1 og Boss 302. Der er visse ting jeg kan li' og ikke kan lide på Mach1 og det samme for Boss302. Stort set alt der bliver lavet på bilen skal være noget Ford har brugt på en eller anden Mustangmodel i 69-70 - afvigelser herfra skal være meget velbegrundede :)

Her er jeg med til at ligge stencilkittet på. Selve malingen af det sorte endte med at blive gjort om to gange før det blev som vi ville have det.
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 1 dag siden #173 af 611
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 1 dag siden - 7 måneder 1 dag siden #174 af 611
Trimmet omkring grill'en er anodiseret aluminium - det er umuligt at rette, slibe og polere uden at fjerne anodiseringen - det er ikke så nemt. Amerikanerne beretter om at ovnrens kan fjerne anodiseringen, det er åbenbart noget stærkere ovnrens de har derovre. Så læste jeg at kautisk soda kunne gøre tricket - det skal jeg love for. Et par kopfulde i et nedløbsrør med varmt vand fjernede fuldstændig anodiseringen på 15 min, og herefter begynder det at fjerne aluminiumet!
Herefter kan jeg rette og slibe i det (vandslibning op til korn 2000 igen) og så polere.

Helt nye trimliste dyppet i kautisk soda blanding - det syder og bobler voldsomt:


Efter kautisk soda/efter polering:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 1 dag siden - 7 måneder 1 dag siden #175 af 611
Ærgeligt at flere af billederne ikke går igennem her på siden :(

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 1 dag siden #176 af 611
Montering af grill og tilpasning af kofanger - på en 69'er er det et KÆMPE arbejde at få hele fronten til at passe sammen - så mange enkeltdele som kan justeres i alle retning...
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 1 dag siden #177 af 611
Originale markeringslys adskilt og renset med nye trimring, pakning og møtrikker:



Originale Hood Scoop blinklys før:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
7 måneder 1 dag siden - 7 måneder 1 dag siden #178 af 611
Ingen nye dele her, bare lidt maling, rensning og polering:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
6 måneder 4 uger siden #179 af 611
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
6 måneder 2 uger siden #180 af 2780

611 skrev: Hyggejob:


Hvad bruger du til at male knapper?

Please Log på to join the conversation.