- Forum
- Opslagstavlen
- Opslagstavlen
- Den daglige opslagstavle
- Opstart af racer motor - Racerbil klargøring
Opstart af racer motor - Racerbil klargøring
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (012)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1417)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
ER DEN STANDARD og det er spændende om den kan veteranforsikres
Ja den er veteranforsikret - i hvert fald når den står i garagen stilstand. (den er jo ikke indregistreret eller på afgift)
Standard er jo sådan en snæver betegnelse .... men inden for homologeringen er den som den skal være. Standard C5AE 289 block boret 0.30, originale K-kode topstykker med størst mulige ventiler jf. homologering, K-kode udstødningsmanifold m.v. Den har vel 320-350 hk ... men så er de jo også hjemme alle sammen når de skal bruges
Hemmeligheden ligger jo primært i det maskinarbejde, afbalancering, portning, polering, tolerancer, lejer m.v. .... og det er også der prisforskellen i høj grad opstår mellem en gade motor og en racermotor.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er det ikke farligt at tage bilen derover med så ny en motor, det er vel ikke lige der man kører motor til. Eller kan i nå det inden.
Rigtig god tur.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
uhmm lyder dejligt i ørene ... og klør i højre for ved tanken
Kim, det klør da altid i din højre fod
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Så mangler den bare at blive justeret lidt, den tar ikke gassen rigtigt hurtigt.
Er det ikke farligt at tage bilen derover med så ny en motor, det er vel ikke lige der man kører motor til. Eller kan i nå det inden.
Rigtig god tur.
Jeg tror vi må nøjes med at den tager gassen lidt langsom så
Den får nok en halv times blandet kørsel mere før den kommer på banen. Det er mit indtryk at banemotorer får lov at arbejde næsten direkte ud af boksen ... de skal jo heller ikke holde mere end ca. 50-75 timer før de får en ny tur i renoveringsbænken.
Tak
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ser godt ud og lyder fedt, glæder mig til at se den på banen.
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ER DEN STANDARD og det er spændende om den kan veteranforsikres
Ja den er veteranforsikret - i hvert fald når den står i garagen stilstand.
Standard er jo sådan en snæver betegnelse .... men inden for homologeringen er den som den skal være. Standard C5AE 289 block boret 0.30, originale K-kode topstykker med størst mulige ventiler jf. homologering, K-kode udstødningsmanifold m.v. Den har vel 320-350 hk ... men så er de jo også hjemme alle sammen når de skal bruges
Hemmeligheden ligger jo primært i det maskinarbejde, afbalancering, portning, polering, tolerancer, lejer m.v. .... og det er også der prisforskellen i høj grad opstår mellem en gade motor og en racermotor.
Jeg er meget nysgerrig efter at vide lidt om resten af setuppet. Såsom knast, indsug, karburator.
Er det også K kodet udstyr?
Men den lyder godt, er videoen optaget under indkøring af knast?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
ER DEN STANDARD og det er spændende om den kan veteranforsikres
Ja den er veteranforsikret - i hvert fald når den står i garagen stilstand.
Standard er jo sådan en snæver betegnelse .... men inden for homologeringen er den som den skal være. Standard C5AE 289 block boret 0.30, originale K-kode topstykker med størst mulige ventiler jf. homologering, K-kode udstødningsmanifold m.v. Den har vel 320-350 hk ... men så er de jo også hjemme alle sammen når de skal bruges
Hemmeligheden ligger jo primært i det maskinarbejde, afbalancering, portning, polering, tolerancer, lejer m.v. .... og det er også der prisforskellen i høj grad opstår mellem en gade motor og en racermotor.
Jeg er meget nysgerrig efter at vide lidt om resten af setuppet. Såsom knast, indsug, karburator.
Er det også K kodet udstyr?
Men den lyder godt, er videoen optaget under indkøring af knast?
K - koden havde ikke andet indsug end det der sad på A-koden. Jeg kender ikke specs på resten - men lidt skal der vel også være overladt til fantasien ... men ingen fancy rullevipper mv.
Ja, det er vist under slutningen af indkøringen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ER DEN STANDARD og det er spændende om den kan veteranforsikres
Ja den er veteranforsikret - i hvert fald når den står i garagen stilstand.
Standard er jo sådan en snæver betegnelse .... men inden for homologeringen er den som den skal være. Standard C5AE 289 block boret 0.30, originale K-kode topstykker med størst mulige ventiler jf. homologering, K-kode udstødningsmanifold m.v. Den har vel 320-350 hk ... men så er de jo også hjemme alle sammen når de skal bruges
Hemmeligheden ligger jo primært i det maskinarbejde, afbalancering, portning, polering, tolerancer, lejer m.v. .... og det er også der prisforskellen i høj grad opstår mellem en gade motor og en racermotor.
Jeg er meget nysgerrig efter at vide lidt om resten af setuppet. Såsom knast, indsug, karburator.
Er det også K kodet udstyr?
Men den lyder godt, er videoen optaget under indkøring af knast?
K - koden havde ikke andet indsug end det der sad på A-koden. Jeg kender ikke specs på resten - men lidt skal der vel også være overladt til fantasien ... men ingen fancy rullevipper mv.
Ja, det er vist under slutningen af indkøringen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den får nok en halv times blandet kørsel mere før den kommer på banen. Det er mit indtryk at banemotorer får lov at arbejde næsten direkte ud af boksen ...
I mine øjne er det ikke nok tid til at justere den perfekt ind, selv ikke på et rullefelt kan man gøre det på den tid. Selv om motoren er kørt til i en bænk med belastning på, vil det tage mere end en time at justere motoren ind når motoren sidder i bilen. Er det ikke at være ligeglad med det arbejde som er lagt i motoren.
Nu har du ikke villet bruge bilen i de sidste par år fordi du er bange for at få buler (hvilket du selv har skrevet), men motoren betyder ikke noget?. Der er intet der kan arbejde MAX direkte ud af boksen, det kan ikke lave sig gøre. Hvilket også burde være lige meget du er jo ikke proff og har tid nok til at få det til at virke rigtigt, du er der jo ikke for din egen skyld, men for publikums. Du har prøvet i flere år på at komme derover og så er bilen ikke 100% gennemtestet, er det ikke synd.
Undskyld men jeg dur ikke til at tingene er gjort halvt. Jeg håber turen går godt, også for dem som betaler for at se på din bil.
P.S
Jeg har hørt flere andre motorer tage gassen hurtigere, men det kræver at alt er justeret helt perfekt sammen, hvilket tager mere end en time.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Anders skrev.
Den får nok en halv times blandet kørsel mere før den kommer på banen. Det er mit indtryk at banemotorer får lov at arbejde næsten direkte ud af boksen ...
I mine øjne er det ikke nok tid til at justere den perfekt ind, selv ikke på et rullefelt kan man gøre det på den tid. Selv om motoren er kørt til i en bænk med belastning på, vil det tage mere end en time at justere motoren ind når motoren sidder i bilen. Er det ikke at være ligeglad med det arbejde som er lagt i motoren.
Nu har du ikke villet bruge bilen i de sidste par år fordi du er bange for at få buler (hvilket du selv har skrevet), men motoren betyder ikke noget?. Der er intet der kan arbejde MAX direkte ud af boksen, det kan ikke lave sig gøre. Hvilket også burde være lige meget du er jo ikke proff og har tid nok til at få det til at virke rigtigt, du er der jo ikke for din egen skyld, men for publikums. Du har prøvet i flere år på at komme derover og så er bilen ikke 100% gennemtestet, er det ikke synd.
Undskyld men jeg dur ikke til at tingene er gjort halvt. Jeg håber turen går godt, også for dem som betaler for at se på din bil.
P.S
Jeg har hørt flere andre motorer tage gassen hurtigere, men det kræver at alt er justeret helt perfekt sammen, hvilket tager mere end en time.
En ting man altid kan være sikker på med dig og dine indlæg er jo at du er en meget klog mand .... men du vælger ofte at pille i detaljer uden at kende det fulde billede. Du skal vide - i det tilfælde du ikke er klar over det - at du ofte kommer til at fremstå både gammelklog og mavesur - tag det som et velment oplysning.
Videoen er taget lige efter indkøring - og den i øvrigt meget dygtige chefmekaniker Per Justesen laver naturligvis de justeringer efterfølgende der skal til for at den kører som den skal. Når det så er sagt, så kunne nogle timer på rullefelt bestemt være en fordel men det er desværre ikke en luksus vi har på dette tidspunkt. Nu har jeg arbejdet sammen med Per Justesen i snart 25 år og hvis der er en der kan skrue en bil ordentligt sammen så er det ham - det er jeg sikker på også er sagen i dette tilfælde.
Der er tænkt meget og længe over opbygningen af denne motor .... viser det sig vi har ret - så er det jo fantastisk - viser det sig at bilen (ikke chaufføren) ikke kan følge med de andre, så er det enten fordi vi ikke har bøjet reglerne tilstrækkeligt eller fordi andre var dygtigere end os ....
I forhold til at gøre tilskuerne glade for deres billet investering - så må jeg tilstå at være så egoistisk at den store investering jeg selv har lagt i blod, sved og kolde kontanter nok langt overstiger alt hvad man kan forestille sig - og det vil jeg naturligvis have den fulde glæde & oplevelse ud af - så vær sikker på at du kan se den blå racer når du tuner ind på Eurosport for at se løbet live .... for mig er det ikke bare et enkelt løb - det er en af livets store oplevelser som bliver krydset af på min "bucket list".
Jeg må nok også erkende at det er ikke +/- 25 hk der afgør løbet når man i heatet er i selskab mod 4 ex. Le Mans vindere og en flok af andre prof. kørere ..... spørgsmålet er mere hvor lille et tidstab vi kan holde pr. omgang
Happy motoring
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det med Eurosport, er da lige blevet noteret ned Nyd det, det bliver stort.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Til motoropstart / indkøring, er der kun et at sige - godt arbejde Per og hold da helt k.... hvor går den bare rent
Bider ligeledes mærke i, hvor "musse" stille den ligger, selv da Per giver den lidt at leve af ...... rent dope for både øjne og ører
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
For pokker det skal du nyde 100 %, samtlige omgange på banen - tænk på, hvor få der får den mulighed. Og lige her må jeg indrømme, at være en lille bitte smule misundelig
God vind på banen
BBB
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
grrc.goodwood.com/goodwood-revival/ride-...ang-revival-racer#/0
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Velskrevet Anders, velskrevt
Det med Eurosport, er da lige blevet noteret ned Nyd det, det bliver stort.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Dag, tidspunkt ?
Mener at der er 30 minutters træning/tidstagning fredag den 12. september klokken 12.25 - og selve løbet - 45 minutters "The Shelby Cup" er Lørdag den 13. september klokken 14.40.
Link til Goodwood Revivals hovedside:
grrc.goodwood.com/section/goodwood-revival/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dag, tidspunkt ?
Mener at der er 30 minutters træning/tidstagning fredag den 12. september klokken 12.25 - og selve løbet - 45 minutters "The Shelby Cup" er Lørdag den 13. september klokken 14.40.
Link til Goodwood Revivals hovedside:
grrc.goodwood.com/section/goodwood-revival/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Popcorn, og Danskvand er klar, tror også jeg må ha et flag
Hvis nogen skulle have mulighed for at optage løbet så ville jeg være meget taknemmelig for at måtte se en kopi på et tidspunkt .... erfaringen siger mig at under selve løbet er man så koncentreret at man dårligt når at opleve hvad der sker ....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Gæst
God fornøjelse
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Det bliver en fantastisk oplevelse med en unik bil! - jeg spurgte dig uvidende for år tilbage hvorfor du ikke meldte din ex Gene Felton Mustang til netop Goodwood, når du nu havde en bil der opfyldte kravet om dokumenteret racerhistorie, og blev belært om at Goodwood ikke er noget man "bare" melder sig til, men nærmest skal inviteres til... så en helt unik oplevelse der er meget få forundt.
Mht bygning og tuning af Ford smallblock motorer, skal man vist stå ualmindeligt tidligt op, hvis han skal lære Per Justesen noget
Desuden er opstart og indkøring af en racemotor, 9 dage før et løb, vel nærmest at betegne som værende i god tid
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
og må jeg evt ligge i ske med Tommy deromme
Det bliver en fantastisk oplevelse med en unik bil! - jeg spurgte dig uvidende for år tilbage hvorfor du ikke meldte din ex Gene Felton Mustang til netop Goodwood, når du nu havde en bil der opfyldte kravet om dokumenteret racerhistorie, og blev belært om at Goodwood ikke er noget man "bare" melder sig til, men nærmest skal inviteres til... så en helt unik oplevelse der er meget få forundt.
Mht bygning og tuning af Ford smallblock motorer, skal man vist stå ualmindeligt tidligt op, hvis han skal lære Per Justesen noget
Desuden er opstart og indkøring af en racemotor, 9 dage før et løb, vel nærmest at betegne som værende i god tid
Jeg ved sku´ ikke om der er plads til 2 store drenge i bagagerummet ... men ligger i rigtigt tæt så kunne det nok gå an Problemer er nok desværre at jeg ikke har flere indgangsbilletter .... for ellers ville det da være hyggeligt med et par ekstra Mustang tosser i crew´et
Jeg har faktisk siden jeg fik bilen arbejdet ret målrettet på at få bilen profileret de rette steder og på rette måde - for at kunne komme i betragtning til ex. Goodwood. Check f.eks. Ponysite.de hvor den har sin egen underside. ..... og så skal stjernene også stå rigtigt for hinanden .... det er jo ikke hvert år at Mustanger kan være med i Goodwoods program så lidt tålmodighed har været nødvendigt ...
Men målet har været klart i en del år. Og nu hvor det så er lykkedes er det jo fedt. Invitationen er også ret generøs - der er fuld adgang og billetter til et team på 8 personer så omkostningen ligger "kun" i klargøring og transport og ophold og forplejning .... Men i DK er det f.eks. kun i CHGP Pro/Am at man inviteres omkostningsfrit med ....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Den med at ligge i ske med Kim ....... Den er jeg sku klar på ! Jeg kan ligge i ske med hvemsomhelst for at komme med i heppekoret derovre !!!
Den erklæring bliver man både glad og ked af på samme tid Tommy!!
Og tak for tanken Anders ... Goodwood bliver det desværre (heller) ikke i år, men har forsøgt at kompencere lidt ved at booke B&B i Spa til om et par uger.
www.spasixhours.com/en/index.html
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Igen .... NYD DET !!!
Så sætter jeg mig og får pillet min navle helt ren
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har intet imod Per, og skriver ikke om ham og har aldrig gjort det, men jeg skriver om det du påstår er rigtigt. Du skriver om noget du ikke ved noget om med alt respekt og når jeg stiller sprøgsmål ved det tekniske, så går du efter manden for du vil ikke give nogen ret i noget.
Hele forskellen på dig og mig er at du tænker på dig selv først, og det gør jeg ikke. Det er der intet ondt i vi er bare forskellige, jeg synes det er dumt når der står noget på vores alle sammens hjemmeside som er forkert, og som meget nemt kan koste en anden læser mange penge. Jeg er ked af at jeg ikke nødvendigvis giver dig ret i alt, men det har vel intet at gøre med at være mavesur.
God tur derover, jeg håber at du giver folk noget at klappe over. Og at bilen holder igennem hele showet. Også selv om jeg er mavesur .
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den er godt nok fin, hvad dæk dimensioner køre du med, og hvor meget er den sænket? Syntes den har en ret fræk udsende
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Er du nu helt sikker på det der er målt rigtigt ud
Den er godt nok fin, hvad dæk dimensioner køre du med, og hvor meget er den sænket? Syntes den har en ret fræk udsende
Det er ikke godt at vide .... men nu prøver vi
Camber v -2,11 h -2,10
Caster. v 2,00. h 2,03
Toe. Total 2,26 mm
Vi har ikke ændret på sænkningen i forhold til som den har kørt ved forrige ejere - og fortsat de fleste af de samme dele. Den har en Shelby sænkning af forvognen + lidt kortere fjedre. Bagi ret almindelige fjedre og sænkningsblokke på ca. 3-4 cm. under akslen (ja jeg ved godt at nogle vil sige at det kan den bestemt ikke køre race med ... men det gør den altså ). Det er nok dækkenes meget høje profil der er med til at give dette meget sænkede look.
Prøv at se et billede af MCD322s bil - han kører også med "ballondæk" og der har det samme fede look.
Dækkene er
longstonetyres.co.uk/page/550m15-cr65-dunlop-racing.html
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
han kører også med "ballondæk" og der har det samme fede look.
Tak!
Iflg spec på Anders racerdæk, kører vi præcis samme "ballon dimension " nemlig 26" = 660cm og tør godt stå ved at ikke er nogen tilfældighed (wannabe trans am racer )
Mine dæk er alm BFG Radial T/A i dimensionerne 215/65-15 og 235/60-15 ... grunden til den lidt sjove dimension på fordækkene er at jeg ville have samme højde/rullediameter på for og baghjul, men 235 er absolut no go foran på en 65-66 uden kraftig modificering af skærmkanterne, hvilket man også ofte ser udført på racermustangs.
Kører i øvrigt med 50mm sænkningsklodser bag ... foran mangler jeg stadig 1 cm nedad før jeg er rigtig tilfreds, men der skal virkelig leges med camber og caster helt til grænsen for at undgå en ufrivillig afmontering af forskærmene ved næste vejbump!!
NB hvad Tommy forstiller i baggrunden ved jeg ikke helt, men det er muligvis et udtryk for hans mening om min kørsel på Jyllandsringen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg syntes også det ser godt ud med ballon dæk.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
han kører også med "ballondæk" og der har det samme fede look.
Tak!
Iflg spec på Anders racerdæk, kører vi præcis samme "ballon dimension " nemlig 26" = 660cm og tør godt stå ved at ikke er nogen tilfældighed (wannabe trans am racer )
Mine dæk er alm BFG Radial T/A i dimensionerne 215/65-15 og 235/60-15 ... grunden til den lidt sjove dimension på fordækkene er at jeg ville have samme højde/rullediameter på for og baghjul, men 235 er absolut no go foran på en 65-66 uden kraftig modificering af skærmkanterne, hvilket man også ofte ser udført på racermustangs.
Kører i øvrigt med 50mm sænkningsklodser bag ... foran mangler jeg stadig 1 cm nedad før jeg er rigtig tilfreds, men der skal virkelig leges med camber og caster helt til grænsen for at undgå en ufrivillig afmontering af forskærmene ved næste vejbump!!
NB hvad Tommy forstiller i baggrunden ved jeg ikke helt, men det er muligvis et udtryk for hans mening om min kørsel på Jyllandsringen
Fik sådan en skidetrang da jeg så hvor afslappet Kim kørte rundt derude..... tror da fanden med 50mm klodser ... TSK TSK ! Eneste forsvar må være at der er monteret traction-bars....... ellers så hiver jeg sku klodserne af hvemsomhelst der kommer min vej ....Som man siger
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Go for it!!..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Oh, nogle fede billeder, der nu er kommet med.. Og jeg må også tilslutte mig "koret", der er vilde med "ballondæk".. Kører selv med 225-60-15 foran på min, og 245-60-15 bagpå, da det, ifølge mig selv, giver det "80´er Street Machine-look" som jeg bedst kan lide.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Hva faen .... fortæller John nu igen om at den ligger skævt i ?
Tror faktisk de endte med at blive enige om at mekanikken så helt fin ud
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hva faen .... fortæller John nu igen om at den ligger skævt i ?
Problemet er nok mere det faktum, at alt ser for pænt ud og for at bruge et lidt bramfrit sprog, vil jeg tillade mig at skrive:
Hold da kæft hvor ser det hele bare godt ud og Per Justesen kan i den grad være sit arbejde bekendt. Godt gået Per
Ud over det rent visuelle, som bare er sindsygt flot og godt skruet sammen, så er det intet i mod lyden af denne helt nye 289er som Per Justesen har sammensat. Man er ikke et øjeblik i tvivl om at den er lavet rigtigt. Den er afbalanceret og trimmet i en grad jeg ikke har set magen noget andet sted før
Skal man endelig sætte en finger, så er det på headerssiden, som nok flower for lidt, men når man nu ved at gassen tages for langsomt og vi må nøjes med dette, så giver det hele vel alligevel meget god mening
Hygge og beundring:
Sen aftensmad.... meget sen
Ankomst Kastrup.
Der sysles lidt søndag
Der skal nu pakkes og jeg glæder mig helt vildt - håber det er helt okay
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det kan jeg li`
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1659)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Her er lidt highlights.
grrc.goodwood.com/goodwood-revival/goodw...ighlights-shelby-cup
Wauv.. ..Et deja vu fra dengang drifting blev opfundet.. ..Fedt.. ..
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ca. 3:39.30 henne i "klippet"
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er det tilfældigt at der ikke er nogen fastbacks med i racet? Umiddelbart ville jeg da tro de var mere aerodynamiske
Jeg ved ikke om de var for tunge,havde for dårligt udsyn eller ikke var stive nok eller om aerodynamik bare først rigtig kom på tale i '69-'70 med Plymouth Road Runner Superbird .. ..
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Er det tilfældigt at der ikke er nogen fastbacks med i racet? Umiddelbart ville jeg da tro de var mere aerodynamiske
Hej Ebbe,
Jeg tror det skyldes at klassen der køres er classic saloon cars, og reglerne som jeg forstår dem dikterer at det skal være fire sæders biler. En Mustang fastback er kun en 2+2, og derfor kunne den heller ikke køre med i Trans-Am racing serien i 60'erne.
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hilsen
Simon
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Emne forfatter
- Gæst
Det var en fantastisk oplevelse at være med. Helt utroligt arrangement på alle måder og med baneforhold bedre end jeg nogensinde har oplevet det.
For mig selv så tog det noget tid at vænne mig til de høje hastigheder og da jeg lige synes det var begyndt at gå den rigtige vej og jeg var begyndt at tilbageerobre de tabte pladser, så var det tid til at overdrage bilen til Rupert Keegan. Desværre måtte han 1 ½ omgang efter lukke ned da han fik et signal om lavt olietryk. Pt. ved vi ikke hvad problemet måtte være.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen