Benzin

Mere
1 år 8 måneder siden #1 af 3647
Benzin er oprettet af 3647
Har en 1973 cab. med Cleveland 351 2v motor og bruger ok's 100 oktan og tilføjer blytilsætning. Nogen der har erfaring med at bruge Shell's V-power i stedet for ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 8 måneder siden #2 af 3055
Besvaret af 3055 på Benzin
Med Shell v Pover . Skal du også have blyerstatning i.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 8 måneder siden #3 af 3647
Besvaret af 3647 på Benzin
Tak for svar. Jeps self. plus bly, men V-power ohne problemen?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 8 måneder siden #4 af 404
Besvaret af 404 på Benzin
Min 72`Cleveland kører bare bedst på OK oktan 100 
Jeg har kørt på alt muligt andet men ender desværre hver gang på oktan 100.
Ps Jeg har en Uno-X tank
Mvh Hans-Henrik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 8 måneder siden #5 af 3037
Besvaret af 3037 på Benzin
Det er 2 forskellige ting. Oktan beskriver modstand mod at selvantænde, så du behøver kun v-power, hvis du har en højkomprimeret motor. jeg vil gætte på at din kører lige så fint på 95 og sikkert 92. 2V motorerne er som regel mere lavkomprimeret end 4v.
Der skal en tændingsændring til at få noget ekstra ud af højere oktan, så det giver ingen ekstra effekt selv om der er mange der skriver den kører bedre.
Blyerstatning er kun nødvendig hvis du kører gamle jerntoppe som ikke er renoveret. Det er vist med til at køle ventilerne, men vi kører generelt for lidt til at det bliver et problem. Det er i hvert fald min erfaring.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 8 måneder siden - 1 år 8 måneder siden #6 af 3418
Besvaret af 3418 på Benzin
Min 71' 302  motor får OK oktan 100, primært fordi det kun indeholder 5% ethanol, mod de normale 10 % i andet benzin.
Ethanolen er hård ved pakninger, og kan medføre, at der lettere dannes rust i tanken.
Jeg bruger blytilsætning, for blyet skal smøre ventilsæderne, og dermed forhindre at ventilen arbejder sig op gennem sædet. 
Dette er ikke nødvendigt, hvis topstykkerne er renoveret med pansersæder, 
Jeg har ikke selv renoveret min motor, og gør det som en sikkerhedsforanstaltning.
 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 8 måneder siden #7 af 3647
Besvaret af 3647 på Benzin
Mange tak for svar. Kører pt. på OK oktan 100 med blytilsætning. Jeg er ny i gamet og vil bare gøre det bedste for min Cleveland 351 motor. Mit betalingskort er, via FDM, tilknyttet Shell, så der er et par “basseører” at spare til et par Iskager, når vi er på tur, så ?? handler bare om Shell V-power kan bruges i stedet for Ok.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen