Benzin
1 år 1 måned siden #5
af 3037
Det er 2 forskellige ting. Oktan beskriver modstand mod at selvantænde, så du behøver kun v-power, hvis du har en højkomprimeret motor. jeg vil gætte på at din kører lige så fint på 95 og sikkert 92. 2V motorerne er som regel mere lavkomprimeret end 4v.
Der skal en tændingsændring til at få noget ekstra ud af højere oktan, så det giver ingen ekstra effekt selv om der er mange der skriver den kører bedre.
Blyerstatning er kun nødvendig hvis du kører gamle jerntoppe som ikke er renoveret. Det er vist med til at køle ventilerne, men vi kører generelt for lidt til at det bliver et problem. Det er i hvert fald min erfaring.
Der skal en tændingsændring til at få noget ekstra ud af højere oktan, så det giver ingen ekstra effekt selv om der er mange der skriver den kører bedre.
Blyerstatning er kun nødvendig hvis du kører gamle jerntoppe som ikke er renoveret. Det er vist med til at køle ventilerne, men vi kører generelt for lidt til at det bliver et problem. Det er i hvert fald min erfaring.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 1 måned siden - 1 år 1 måned siden #6
af 3418
Min 71' 302 motor får OK oktan 100, primært fordi det kun indeholder 5% ethanol, mod de normale 10 % i andet benzin.
Ethanolen er hård ved pakninger, og kan medføre, at der lettere dannes rust i tanken.
Jeg bruger blytilsætning, for blyet skal smøre ventilsæderne, og dermed forhindre at ventilen arbejder sig op gennem sædet.
Dette er ikke nødvendigt, hvis topstykkerne er renoveret med pansersæder,
Jeg har ikke selv renoveret min motor, og gør det som en sikkerhedsforanstaltning.
Ethanolen er hård ved pakninger, og kan medføre, at der lettere dannes rust i tanken.
Jeg bruger blytilsætning, for blyet skal smøre ventilsæderne, og dermed forhindre at ventilen arbejder sig op gennem sædet.
Dette er ikke nødvendigt, hvis topstykkerne er renoveret med pansersæder,
Jeg har ikke selv renoveret min motor, og gør det som en sikkerhedsforanstaltning.
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved 3418. Begrundelse: Trykfejl
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 1 måned siden #7
af 3647
Mange tak for svar. Kører pt. på OK oktan 100 med blytilsætning. Jeg er ny i gamet og vil bare gøre det bedste for min Cleveland 351 motor. Mit betalingskort er, via FDM, tilknyttet Shell, så der er et par “basseører” at spare til et par Iskager, når vi er på tur, så ?? handler bare om Shell V-power kan bruges i stedet for Ok.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen