- Indlæg: 1356
Lidt nyt om "Guldbille"
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
2233 skrev: Den ser kanon ud (y) (y) .Hvem har bygget den for dig??
Egentlig havde jeg fået at vide at den kun havde været brugt ganske lidt så derfor ikke behøvede egentlig renovering, men mange års opbevaring i container og den skulle friskes op. Fortsat uboret men reelt gennemgået komplet renovering for at sikre at den er perfekt.
Per Justensen, LP Racing har lavet den .... (MCD120)
Her i starten kommer den til at køre med standard Boss302 indsug - og først senere med Cross Boss setup når jeg har det helt på plads.
Hvis man undrer sig over at ventildækslerne har skjolder er det fordi jeg ønskede at beholde dem helt originale, med de originale mærker m.v - så de er kun vasket af. That´s part of the history .....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
200 skrev: så de er kun vasket af. That´s part of the history .....
]
Og stor respekt for det (y) det er sørme en fin motor.
Håber en dag at få den af se og høre live, også med cross boss setup.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
1430 skrev: Super motor projekt hvad har den så i hk sådan en boss??? (y) (y) (y)
Den var fabriksopgivet til 290 hk - men som Chevys og Dodges tilsvarende Trans Am versioner, var de nok ganske konservative i deres opgivelse Om den har 325 eller 375 ved jeg ikke ....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Mit indsug kommer fra Moore familien som fik dette sendt direkte fra Ford til race testing .... pretty cool stuff - men nok ikke specielt gadevenligt Vi er ude i racesetup der kræver masser af omdrejninger for at blive makset ud .... men Guldbille er jo netup bygget som en racer, så det passer nok ok sammen :lol:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Og så lidt hjemmesløjd :whistle:
Det er edderbankemig en dyr og dejlig ting, du der har fundet!!!
Vandkølede intake manifolds :woohoo:
Det ville faktisk have været et perfekt spørgsmål i julequizzen, men nu har du jo ødelagt det :lol: :lol: :lol:
For hylen, nogle fantastiske biler, du beriger os med! (y) (y) (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Begik den kæmpe fejl sidste år at sælge en NOS 1425cfm i den tro at den ville være for stor til mit brug ..... senere har andre "eksperter" fortalt mig at 1425´eren faktisk passer fint til gaden .......
Lidt besværligt med alle de modstridende oplysninger, så bare stik mig en af hver ..... så må du til gengæld købe det ekstra "nedre halvdel" af et cross boss indsug jeg har i overskud
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Jeg har ikke lige en løs "øvre halvdel" på lager, så jeg springer over her - måske kan du sælge den som dørstopper i Kramkisten? :whistle: :lol:
Jeg har også måbet en del over de vilde cfm-tal - man skulle tro, de passede til en middelstor (benzindrevet) olietanker.
Tager man formlen CUI x RPM / 3456 = CFM (vi siger, der er 100 % VE i dit tilfælde), får man således:
302 x RPM / 3456 = 1425, altså skal den køre 16307 RPM (!), for at suge 1425 cfm.... :woohoo:
Det må sq lyde godt (y)
Jeg håber, du fik din 1425'er godt betalt
Det er så skønt med denne hobby - og denne klub. Jeg lærer noget nyt hver dag
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tænk på 4 x dobbelt 48mm Weber....cfm ville jo blive astronomisk. :ohmy:
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
162 skrev: Din formel kan ikke bruges i forbindelse med Autolite eller Weber for den sags skyld.
Tænk på 4 x dobbelt 48mm Weber....cfm ville jo blive astronomisk. :ohmy:
Sandt nok, Tommy - den er kun til 4-bbl. Det var nu også mest for sammenligningens skyld... Men nok et dårligt eksempel :S
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men jeg forstår ikke hvorfor nogle folk er helt vilde med en gammel motor, som var fed en gang og havde en stor racing historie i 2 år. I mine øjne burde den stå på et sted ved siden af en bil som kunne fås med motoren. I dag kan man lave en motor som yder det samme og ser lige sådan ud, uden at bruge de fine gamle dele, og så vil motoren kunne tåle nogle omdr som næsten alle boss motorene døde af. Man kunne spare en masse dele til nogen som virkelig har brug for dem, og samtidig spare en masse penge og motoren vil kunne køre langt bedre og holde til det. Mit hoved kan virkeligt ikke forstå det, jeg mener ikke det er måden at bevare vores hobby på.
Byg en motor af de samme dele, hvor delene er nye og gem de gamle dele til en som står med en historisk korrekt racer eller andet. Det svarer til at man kun vil have de gamle bremsebelægninger på bilen, selv om de er farlige for os alle (asbest) og bremser dårligere end det nye i dag. Eller ikke gider justere sin karburator fordi man kører v8, den skal jo bruge meget benzin, så pyt med bilen kører dårligt og alle bagved kørende er ved at kaste op. Det er ligefør jeg vil kalde det dumhed, rigtigt smart er det jo ikke.
Dette er skrevet som en betragtning og sikkert med stavefejl, men ikke for at hænge nogen ud. Nogen gange forstår jeg det bare ikke.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvorfor kører du i en gammel 66er, køb dog en ny.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg gætter forsigtigt på at når Guldbillen står med åben motorhjelm på næste sommers træf, så er der flere end mig der siger : Respekt, mand (y)
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg forstår egentlig godt din pointe. Når det så er sagt, så synes jeg du misser hele den del der handler om følelser og ikke mindst sjæl. For mig ville dette projekt ikke være det samme hvis jeg blot byggede en ny motor af nye dele. Intet ville være lettere - og det ville nok også være billigere - men den dag bilen ruller ud på vejen så er en meget væsentlig del af totaloplevelsen - i hvert fald for mit vedkommende - at jeg er så tæt på "the real thing" som det for mig har været muligt .....
Der er reelt ingen helt ægte Trans Am biler tilbage - og de få der findes er uden for enhver økonomisk rækkevidde - og mange af de "originale" er desuden bygget op fra døde lig da racerbiler ikke var noget man gemte på dengang ..... så en replika er reelt eneste farbare vej.
At jeg sætter en Boss 302 i bilen er jo ikke engang korrekt i forhold til bilen dengang - da den helt tricky motor fra 68 er den famøse G-kode der spang i luften for et godt ord .... altså er min opsætning en personlig fortolkning på hvordan den kunne have været sat op i 1970 og årene efter.
At bilen i øvrigt er bygget helt efter FIA homologeringen og med motor/transmissions skift kan gå direkte på banerne som korrekt vintage racer er så en anden ting ....
Med denne Boss 302 vil jeg glæde mig hver gang jeg ruller ud - at vide at motoren i 1971-72 blev brugt af Moore familien til test af Fords Cross Boss setup. Jeg vil også vide at da de var færdige med dette, så sad motoren efterfølgende i en ombygget Jaguar E som blev brugt til gadekørsel i en perioden - inden motoren med dele blev pakket ned i containere og ikke så dagens lys før alle deres ejendele blev solgt ca. 40 år senere .... for mig er der noget udefinerbart historisk lækkert over det!
Går den i stykker hvis jeg bruger den lidt frisk ?? .... måske, men oplevelsen vil vare resten af mine dage
Anders
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen