- Indlæg: 4235
Nyt batteri
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 7 måneder siden #1
af
Nyt batteri blev oprettet af
Kulden får starteren til at vakle lidt - nu er batteriet jo så også 6 år (y)
Har det lidt dårligt med at tage ned i Bilka og købe en fætter med 6 propper ovenpå, når det nu er et vedligeholdelsesfrit batteri, der sidder i den.
Nogen, der har gode forslag HVAD og HVOR ( det er jo en 2008)
mvh
Peter
Har det lidt dårligt med at tage ned i Bilka og købe en fætter med 6 propper ovenpå, når det nu er et vedligeholdelsesfrit batteri, der sidder i den.
Nogen, der har gode forslag HVAD og HVOR ( det er jo en 2008)
mvh
Peter
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 7 måneder siden #2
af 486
Besvaret af 486 på emne Nyt batteri
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #3
af
Besvaret af på emne Nyt batteri
Fedt link
Tror du, jeg skal vælge batteriet til Maverick'en eller Mondeo'en :whistle:
Nå - i nødstilfælde må man jo læse i manualen.
Det er et Motorcraft BXT-96R
Umiddelbart ser det ud som om, det bruges i visse Fiesta og Focus-modeller ?
Det var da godt nok nedtur at skule køre ned til Fordmanden og bede om et Fiesta-batteri.
Så kører jeg i alt fald i Mazda'en !
Tror du, jeg skal vælge batteriet til Maverick'en eller Mondeo'en :whistle:
Nå - i nødstilfælde må man jo læse i manualen.
Det er et Motorcraft BXT-96R
Umiddelbart ser det ud som om, det bruges i visse Fiesta og Focus-modeller ?
Det var da godt nok nedtur at skule køre ned til Fordmanden og bede om et Fiesta-batteri.
Så kører jeg i alt fald i Mazda'en !
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved .
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 7 måneder siden #4
af 921
Besvaret af 921 på emne Nyt batteri
Jeg tror der sidder et varta i min 2006. Kigger når jeg kommer hjem.
Fedt link. (y)
Fedt link. (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
10 år 7 måneder siden #5
af
Besvaret af på emne Nyt batteri
Køb nu noget godt, i stedet for "standard". det bliver du meget mere glad for. Kører selv med sådan en fætter:
www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/13..._PC1230_Batteri.aspx
(Super service fra det firma, i øvrigt (y) )
Bilen kan stå i ½ år, og stadig starte i frost, efter frost mm. Og der er en alarm, der patter lidt strøm hele vinteren
Jeg har aldrig haft en lader på.
Mange hilsener
Terkel
www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/13..._PC1230_Batteri.aspx
(Super service fra det firma, i øvrigt (y) )
Bilen kan stå i ½ år, og stadig starte i frost, efter frost mm. Og der er en alarm, der patter lidt strøm hele vinteren
Jeg har aldrig haft en lader på.
Mange hilsener
Terkel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 7 måneder siden #6
af
Besvaret af på emne Nyt batteri
Terkel -for fa'en !
Du har været her - du har set os
Vi kaldes jyder.
Vi betaler ALDRIG moms !
desuden vil vi også krejle og have rabat - det ved enhver.
Nu vil du så have mig til at betale dobbelt så meget for et batteri, som Ford-manden forlanger for et originalt :woohoo:
NÅ - jeg må lige have tjekket lidt op på Amp timer og sådan noget.
hilsen Peter
Du har været her - du har set os
Vi kaldes jyder.
Vi betaler ALDRIG moms !
desuden vil vi også krejle og have rabat - det ved enhver.
Nu vil du så have mig til at betale dobbelt så meget for et batteri, som Ford-manden forlanger for et originalt :woohoo:
NÅ - jeg må lige have tjekket lidt op på Amp timer og sådan noget.
hilsen Peter
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
10 år 7 måneder siden #7
af
Besvaret af på emne Nyt batteri
Ah, eller Amp timer, som du kalder det, betyder nada, med mindre du skal bruge batteriet til et transportabelt TV
Så længe din generator virker, er der rigeligt i de 55 Ah, der er på dette batteri. Skal jo lige nævne, det passer i min 69'er, men ikke nødvendigvis i din 08'er. Kig på målene i stedet.
Næh, det, der virkelig betyder noget for en vinterbil, er CCA (Cold Cranking Amps). Det er et mål for, hvor mange Ampere, batteriet kan levere ved -18°C
(Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 °F (−18 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). It is a more demanding test than those at higher temperatures. This is the most widely used cranking measurement for comparison purposes.)
Her er bl.a. Odessey ( www.odysseybatteries.com/batteries/pc1230_series.htm ) og andre gel-batterier langt bedre end "gammeldaws" bly-batterier.
Et godt, gammelt russisk trick (hvis man kører med bly-batteri) er, at tænde nærlyset i 2 min. før man prøver at dreje startnøglen. Det bruger tilpas meget strøm til, at der "kommer gang i kemien" i batteriet - og det bevirker, at temperaturen inden i batteriet stiger. Dermed kan det afgive en del flere Ampere, når man drejer nøglen (sluk lige lyset først )
Så længe din generator virker, er der rigeligt i de 55 Ah, der er på dette batteri. Skal jo lige nævne, det passer i min 69'er, men ikke nødvendigvis i din 08'er. Kig på målene i stedet.
Næh, det, der virkelig betyder noget for en vinterbil, er CCA (Cold Cranking Amps). Det er et mål for, hvor mange Ampere, batteriet kan levere ved -18°C
(Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 °F (−18 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). It is a more demanding test than those at higher temperatures. This is the most widely used cranking measurement for comparison purposes.)
Her er bl.a. Odessey ( www.odysseybatteries.com/batteries/pc1230_series.htm ) og andre gel-batterier langt bedre end "gammeldaws" bly-batterier.
Et godt, gammelt russisk trick (hvis man kører med bly-batteri) er, at tænde nærlyset i 2 min. før man prøver at dreje startnøglen. Det bruger tilpas meget strøm til, at der "kommer gang i kemien" i batteriet - og det bevirker, at temperaturen inden i batteriet stiger. Dermed kan det afgive en del flere Ampere, når man drejer nøglen (sluk lige lyset først )
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #8
af
Besvaret af på emne Nyt batteri
OK - så blev jeg jo klogere (y)
Tak for et godt svar
hilsen Peter
Tak for et godt svar
hilsen Peter
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved .
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #9
af
Besvaret af på emne Nyt batteri
Velbekomme, Peter.
Det er det, jeg elsker ved MCD og hjemmesiden - man bliver klogere hver gang, man læser et (seriøst) indlæg eller møder med-tosserne... :biggrin:
Det er det, jeg elsker ved MCD og hjemmesiden - man bliver klogere hver gang, man læser et (seriøst) indlæg eller møder med-tosserne... :biggrin:
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved .
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 7 måneder siden #10
af
Besvaret af på emne Nyt batteri
Fandt en side med Specs for det originale Motorcraft batteri, og sammenlignet med Terkel's Odyssey.
(-18 G. Celcius = 0 G Fahrenheit)
Motorcraft batteriet findes åbenbart i både en CCA 500 Amp og CCA 590 Amp udgave - i alt fald i USA
Ved ikke, hvilken type det er, jeg har fået tilbudt hos Ford - men det finder jeg ud af.
Odyssey batteriet har jo så en CCA på 730 Amp, og er åbenbart et tør-batteri, som USDOT tillader, at man sender med alm. post
Umiddelbart ser det ud til, at højden er 200mm, ( Motorcraft 175 mm), og Odyssey længde 241 mm ( Motorcraft = 228), så batterikassen skal i alt fald tjekkes, inden man køber.
(-18 G. Celcius = 0 G Fahrenheit)
Motorcraft batteriet findes åbenbart i både en CCA 500 Amp og CCA 590 Amp udgave - i alt fald i USA
Ved ikke, hvilken type det er, jeg har fået tilbudt hos Ford - men det finder jeg ud af.
Odyssey batteriet har jo så en CCA på 730 Amp, og er åbenbart et tør-batteri, som USDOT tillader, at man sender med alm. post
Umiddelbart ser det ud til, at højden er 200mm, ( Motorcraft 175 mm), og Odyssey længde 241 mm ( Motorcraft = 228), så batterikassen skal i alt fald tjekkes, inden man køber.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #11
af
Besvaret af på emne Nyt batteri
Hehe, Peter- overså du lige denne sætning: Skal jo lige nævne, det passer i min 69'er, men ikke nødvendigvis i din 08'er. Kig på målene i stedet.?
Husk lige på, at de kan købes herhjemme i mange forskellige størrelser: www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/CatID/273...al_Car_Batterys.aspx (Ja, det er et dansk firma ;) )
(y)
Måske passer en af 1200 PC modellerne bedre? Ring og tal med Thomas, han står på hovedet for dig!
Se evt. min anmeldelse på Trustpilot: www.trustpilot.dk/review/www.hificarfi.dk
Mange hilsener
Terkel
Husk lige på, at de kan købes herhjemme i mange forskellige størrelser: www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/CatID/273...al_Car_Batterys.aspx (Ja, det er et dansk firma ;) )
(y)
Måske passer en af 1200 PC modellerne bedre? Ring og tal med Thomas, han står på hovedet for dig!
Se evt. min anmeldelse på Trustpilot: www.trustpilot.dk/review/www.hificarfi.dk
Mange hilsener
Terkel
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved .
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen