- Indlæg: 1885
Dobbelt udstødning
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg vil have gerne have lidt mere sprød lyd på Mustangen, der er kun enkelt udstødning på lige nu og det skal fordobles :silly:
Det er en 65 HT med 289 motor og automat gear.
Hvad skal man? hvor stort skal det være, skulle gerne kunne holde ud at være i bilen
Skal det man montere forrør af X type eller H type?
Hvor køber man
Håber der er nogen derude med lidt gode råd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
- 2,5" må forventes at støje noget. Deres dimension og udstødningens længde passer præcist sådan, at de laver resonans og virker som "orgelpiber". Altså mindre lig mindre støj.
- Som jeg læste det ville en X-pipe være bedre til højere omdrejninger, mens H-pipe er god til mellem omdrejninger.
- Du skal også afgøre med dig selv om du er til rustfri eller alm. stål. Materialet har også betydning for lyden.
- Der findes udstødninger der er kopieret fra de originale. Fx hos Virginiaclassicmustang.com
- Nogle mærker laver et forrør som passer på de originale udstødningsmanifolde. Magnaflow, JBA-exhaust....
Jeg endte selv med en komplet 2,5" rustfri JBA-exhaust bestående af shorty headders, H-pipe/forrør og et rør bagud til hver side. Det hele kunne skrues sammen, og passede lige på bilen uden at skulle skære eller lignende.
Jeg er meget tilfreds - fruen synes den larmer lidt :biggrin:
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men en erfaring jeg har gjort mig er, at potter fra Flowmaster er noget s.... og det er min mening
I mit tilfælde gav de en frygtelig resonans i kabinen omkring de 80 km/t de var 2 1/4" og jeg kørte med H-rør
Har så hørt mange rost Magnaflow potter, har ikke selv erfaring med dem.
Kan da fortælle mit setup. Tri-Y hedders, efterfulgt af et 2½" X-rør 2½" resten af vejen bagud, hvor der sidder 2½" Thrush glasspacks.
I mine øre lyder det heeeeeeelt fantastisk, specielt, når man ramme de høje rpm. :biggrin:
Men som Bernd skriver, syntes konen her i huset også den støjer for meget :whistle:
Måske du skulle prøve at smug lytte på lidt forskellige, hen over sommeren før du bestemmer dig.
Rene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ALLE de veninder, som jeg kørte tur med i sommers, syntes også, at min dejlige Musse larmede lidt, hvorimod alle drengene sad med et bredt smil på læben ligeså snart, at nøglen blev drejet :biggrin:
Jeg er vild med lyden, som min leverer, men jeg aner desværre ikke, hvad det er for en udstødning :pinch:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når jeg cruiser med normal landevejs fart er det ikke specielt højt.
Vedlagt videoklip af sønnens første tur i Musse sommeren 2011
Ja det virker self ikke suuuuuk.
Prøver igen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er rigtig godt tilfreds med lyden. (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
www.mustangmonthly.com/howto/mump_0707_dual_exhaust_system/
Det kan da give lidt inspiration, og afklaring om du vil have noget der minder om factory original, eller om noget 2,5" uoriginalt er lige sagen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Af erfaring har jeg lært, at der er mange forskellige ting der spiller ind, alt efter hvilken lyd man ender op med.
Jeg startede selv med shorty headders og 2,5" magnaflow resten af vejen. (X pipe.)
Suuuper fed lyd, men resonansen var så gennemgående, at den faktisk var umulig at køre i. - Læs resonans og decibel er IKKE det samme.! Elsker jo fed og gerne høj V8 lyd.
Selvfølgelig er der også forskel på i hvilke områder af omdrejningsskalaen det forekommer. Men da jeg har monteret C4 gearkasse, og en anelse højere stallspeed converter end standard, lå resonansen konstant i motorens arbejdsområde.. :blink:
Jeg fik derfor tilpasset nogle glaspipes lige før potten.
Det tog lidt af resonansen, men desværre meget af lyden.
Så gik Tommy 749 ellers amok med at få tilpasset nogle nye spændende potter med spjæld monteret som jeg er edderspændt på at få testet af når sæsonen starter.
Jeg tror vist rigtig at han hyggede sig med at få dem tilpasset..!! :whistle: :whistle: :biggrin:
Så er der både en kone/børn mode og så en V8 mode.. :evil:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg overvejede det kraftigt, men kom så i tanke om unger på bagsædet :whistle:
Der er måske lidt fiskekutter over det i tomgang, men tror det er pga manglende H eller X stykke.
Men for dælen det lyder godt med en manuel gearkasse. Får helt lyst til at prøve sådan et sæt, nogen der har erfaringer lige med det her sæt.?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2519 skrev: Lækker lyd i den video, men det er jo ikke de der side exiting GT-350 exhausts på billedet. De må da lyde endnu vildere :biggrin:
Enig. Lad os lige få det på det rene, at det er ikke de to rør på billedet, man hører i Arvinode videoen. Arvinode udstødningen er noget anderledes. Jeg løb på den bordeaux K-kode fastback på Birmingham, Alabama træffet i 2009. Meget spændende. Der har de sidste tre år ligget et Arvinode-sæt og ventet i garagen på at Ørkenrotte-projektet en dag kom så vidt. Håber det bliver i år :dry:
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2002 skrev: Det med udstødninger er stort set umuligt at forudsige.
Af erfaring har jeg lært, at der er mange forskellige ting der spiller ind, alt efter hvilken lyd man ender op med.
Jeg startede selv med shorty headders og 2,5" magnaflow resten af vejen. (X pipe.)
Suuuper fed lyd, men resonansen var så gennemgående, at den faktisk var umulig at køre i. - Læs resonans og decibel er IKKE det samme.! Elsker jo fed og gerne høj V8 lyd.
Selvfølgelig er der også forskel på i hvilke områder af omdrejningsskalaen det forekommer. Men da jeg har monteret C4 gearkasse, og en anelse højere stallspeed converter end standard, lå resonansen konstant i motorens arbejdsområde.. :blink:
Jeg fik derfor tilpasset nogle glaspipes lige før potten.
Det tog lidt af resonansen, men desværre meget af lyden.
Så gik Tommy 749 ellers amok med at få tilpasset nogle nye spændende potter med spjæld monteret som jeg er edderspændt på at få testet af når sæsonen starter.
Jeg tror vist rigtig at han hyggede sig med at få dem tilpasset..!! :whistle: :whistle: :biggrin:
Så er der både en kone/børn mode og så en V8 mode.. :evil:
Se, det lyder (hehe) vældigt interessant, Anders. Især, fordi jeg kender Tommy godt nok til at vide, han går "All-in" på projekter (y)
Frode, der er rigtig mange producenter af "potter", der lægger videoer op på deres hjemmesider. Søg, kig og lyt :woohoo:
Min egen lille dyt (351) har vel også en slags "kone/børn mode", idet der er den lækre, dybe rumlen op til godt og vel halv pedal - derefter går lyden i hardcore :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Har Hooker Super Comp keramiske headers 1-5/8” til 3” collector til 2.5” udstødning med H-pipe og Magnaflow lyddæmpere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2243 skrev:
2002 skrev: Det med udstødninger er stort set umuligt at forudsige.
Af erfaring har jeg lært, at der er mange forskellige ting der spiller ind, alt efter hvilken lyd man ender op med.
Jeg startede selv med shorty headders og 2,5" magnaflow resten af vejen. (X pipe.)
Suuuper fed lyd, men resonansen var så gennemgående, at den faktisk var umulig at køre i. - Læs resonans og decibel er IKKE det samme.! Elsker jo fed og gerne høj V8 lyd.
Selvfølgelig er der også forskel på i hvilke områder af omdrejningsskalaen det forekommer. Men da jeg har monteret C4 gearkasse, og en anelse højere stallspeed converter end standard, lå resonansen konstant i motorens arbejdsområde.. :blink:
Jeg fik derfor tilpasset nogle glaspipes lige før potten.
Det tog lidt af resonansen, men desværre meget af lyden.
Så gik Tommy 749 ellers amok med at få tilpasset nogle nye spændende potter med spjæld monteret som jeg er edderspændt på at få testet af når sæsonen starter.
Jeg tror vist rigtig at han hyggede sig med at få dem tilpasset..!! :whistle: :whistle: :biggrin:
Så er der både en kone/børn mode og så en V8 mode.. :evil:
Se, det lyder (hehe) vældigt interessant, Anders. Især, fordi jeg kender Tommy godt nok til at vide, han går "All-in" på projekter (y)
Frode, der er rigtig mange producenter af "potter", der lægger videoer op på deres hjemmesider. Søg, kig og lyt :woohoo:
Min egen lille dyt (351) har vel også en slags "kone/børn mode", idet der er den lækre, dybe rumlen op til godt og vel halv pedal - derefter går lyden i hardcore :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Har Hooker Super Comp keramiske headers 1-5/8” til 3” collector til 2.5” udstødning med H-pipe og Magnaflow lyddæmpere.
Sprød sprød lyd Jagthunden har i kabinen.. (y) :biggrin: Videoen nåede at køre 3 gange på repeat med god lydstyrke før konen brokkede sig. :biggrin: :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2002 skrev: Sprød sprød lyd Jagthunden har i kabinen.. (y) :biggrin: Videoen nåede at køre 3 gange på repeat med god lydstyrke før konen brokkede sig. :biggrin: :biggrin:
Send hende til svigermor, og skru så HELT op, Anders :lol: :lol: :lol:
18" Cervin Vega kan anbefales...
P.S. Alle ruder var nede - som altid! Og det bedste: Klippet er optaget med mit "fotoapparat"... Konica Dimage Z5 :ohmy:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen