- Indlæg: 933
C4 Vacuum modulator
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Hvis det er juletræet du tænker på - så ser de ud som at de andre udtag er blændet af og det er jo fint nok.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Slangen er sat på modulatoren !
Denne modulator har 2 studser, i forhold til den gamle, hvor der kun var 1 studs.
Den skifter egentlig ok, lige bortset fra når den skifter fra 2 til 3 gear, hvor den har lidt "betænkningstid" inden den skifter.
Men om det så skyldes noget andet ??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Har ikke før set en modulator med 2 vacum tilslutninger.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har også oplevet tøven i en C4 da oliestanden var for lav, så din løsning kan være alt fra en liter olie til en komplet renovering :whistle:
Jeg synes gearkasseproblemer (bortset fra oliestanden) er ude over mit garage-mekaniker-niveau, så jeg er fan af at lade en prof. Mustang-mekaniker fixe den, hurtigst muligt glemme regningen, og så hygge sig resten af sommeren. En ting er i hvertfald sikkert : din "nye" brugte C4 går ikke i orden af sig selv når den har det som du beskriver.
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Har rodet rundt på nettet, men kan ikke finde ud af hvad den anden studs på modulatoren skal være til !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
og nej jeg er ikke milionær jeg er førtids pensionist så der blev sparet længe før jeg bestilte den og nej jeg vil ikke finde mig en anden hobby på grund af en c4 der driller der for mit valg
med mustang hilsen lasse
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
At din gearkasse er længe om at skifte op kan værre fordi den fedter, hvilket kan skyldes flere ting, men det har ikke noget at gøre med din modulator hvis den ikke er utæt og ellers virker som den skal.
Hvis du har en justerbar modulator så skal du aldtid huske udgangspunktet, man må aldrig skrue mere end 4 omgange ind eller ud, så gør man mere skade end gavn og gearkassen bliver nemt for varm med de problemer det giver, (tit en stille død). Har man ikke opnået det man ville med at justere 2 omgange så er fejlen et andet sted.
En modulator skal kun justeres når man sætter den på gearkassen, derefter glem alt om den. Man justerer den efter motorens vacuum ved at køre en tur og så er den sag ude af verden, hvis man ellers har købt den rigtige modulator så den passer til motorens vacuum målt i Hg.
Folk der står og skuer på en modulator uden at have skiftet gearkasse eller modulator, eller justere uden et vacuumur, er folk der ikke ved hvad de laver. Det er så skægt at se og man ser det stadig af og til.
Held og lykke med din gearkasse.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Og selve skiftet mellem 2 og 3 gear er der også.
Så nu vil jeg prøve at justere modulatoren i ugens løb.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen