- Indlæg: 38
3 gear mangler
Problemer/udfordringer med C4 Cruise O matic
Pludseligt igår morges da musse kom ud at køre ville hun ikke skifte til 3 gear.
Dagen før var der ingen problemer. Så vi startede ud med kun 2 fremadgående gear. (n)
Så efter ca 10 min kørsel kunne den pludseligt igen komme i 3 gear.
Jeg antager det har noget med temperaturen på olien at gøre, er dette korrekt ?
Idag efterfyldte jeg med ca 3-4 dl olie, det blev bedre men stadig 2-3 min inden den kom op i 3 gear. Oliestand står nu ved F mærke.
En anden ting nogle gange føler jeg at den køre lidt højt op i omdrejninger inden den skifter. ( ved rolig kørsel )
Har checket vaccum forbindelse, men ikke vaccummodulator, kan denne checkes eller skal man bare skifte den.
Sidst men ikke mindst, hvis det viser sig at der er noget slemt galt, hvem er så god til at fixe gearkasser, nær horsens vejle.
Mvh Henrik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
mvh Peder.
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Peder: netop det med justering af bremsebånd på gearkassen, jeg tror også det er enkelt men har aldrig prøvet det.
Nu prøver vi lige idag igen og ser hvordan det går :blink:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Gearkassen skal have kørt i alle gear inden man tjekker olien, så ud og kør en tur på omkring 20 km og når du kommer hjem så kør gearstangen igennem alle gear og du er nu klar til at måle oliestanden på gearkassen, og den skal stå imellem min og max, og ikke over max eller under min.
Det er gearkassen som skal være driftvarm, motoren er det ligemeget med når man skal måle gearkassen. :huh:
Nu er du sikker på du kører i den nederste grønne prik ved din gearvælger, ellers har du kun to gear ( 2 og 3 gear ). Man har set det masser af gange.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
499 skrev: Det er fint motoren er driftvarm, men her gearkassen kørt.
Gearkassen skal have kørt i alle gear inden man tjekker olien, så ud og kør en tur på omkring 20 km og når du kommer hjem så kør gearstangen igennem alle gear og du er nu klar til at måle oliestanden på gearkassen, og den skal stå imellem min og max, og ikke over max eller under min.
Det er gearkassen som skal være driftvarm, motoren er det ligemeget med når man skal måle gearkassen. :huh:
Nu er du sikker på du kører i den nederste grønne prik ved din gearvælger, ellers har du kun to gear ( 2 og 3 gear ). Man har set det masser af gange.
Ok min skrivefejl mente selfølgelig at gearkassen er driftvarm og den som du beskriver er kørt igennem alle gear først.
Den med kun 2 og 3 gear den er jeg med på, her skifter den kun en gang, men det ville den heller ikke rigtig.
Nå men turen idag gik vist lidt bedre skifter fra 1-2 gear ved ca 11-15 mph og 2-3 ved ca 25-27 mph, Dette er når speeder holdes på samme sted. Jeg syntes dog stadig den køre lidt langt ud inden den skifter 2-3 gear.
Er der noget med at vaccummodulator kan justeres eller skifter man den bare, den er jo trods alt ikke så dyr. :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen