hvad sker der med min mustang
- 1417
- Emne forfatter
- Gæst
Min generator har jeg alligevel planlagt at skifte da den er for lille ( 60A) men kan det være den eller laderelæ der er defekt er der nogen der kan forklare enkelt hvordan det hele virker og hvor stor en generator skal jeg købe når jeg kører med elektrisk benzinpumpe,elblæser,anlæg med forstærker kraftigere forlygter og sommetider køleboks.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 903
- Gæst
Du vil koge vandet af batteriet igen,
og det vil blive defekt.
Vedr. generator kan du bruge Ohms lov.
Spænding x ampere = watt
Din generator er 60A og lader med 14v
60 x 14 = 840w Hvis du har et forbrug
over 750w er din generator for lille.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2397
- Gæst
meget nemt at installere med en enkelt ledning, desværre ingen ledning til ladelampen men det lever jeg med.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2689
- Gæst
Mvh Carsten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1417
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Originalt er generatoren 40A (uden A/C) og det er nok med mindre at man har alt muligt elektrisk ekstraudstyr, som A/C, elbagrude, elvinduer, elsæder, varme i sæderne, kæmpe ekstra rally lygter i fronten og hvad ved jeg.
Men det har det færreste gamle Mustanger.
Konstant forbruget med lys på mens man kører, ligger omkring dette:
Forlygter (halogen) : ca 9A
Alle andre lygter tilsammen : ca 5A
Blæser til varmeapperatet på max styrke : ca 5A
Tænding og diverse motor relateret : ca. 5A
Vinduesviskere : ca. 7A
I alt ca 30A
De sidste 10A bruges til at lade på batteriet og det er nok, med mindre man cruiser i tomgang i flere timer.
Bare mit input....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 903
- Gæst
1417 skrev: tusind tak, det vil jeg overveje. Jeg vil nok vælge at købe 100amp generator med laderelæ ved siden af ,da jeg egentlig syntes at det gamle har virket godt indtil nu, og så skal jeg ikke lave om i mit næsten nye ledningsnet,for nemhedens skyld
Du kan købe en generator + laderelæ af mig for 1875,00 kr.
Jeg skal have din i bytte.
Generator 60A
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 903
- Gæst
075 skrev: Jeg fatter ikke helt, hvad man skal bruge 100A til i en gammel bil? Hvad kan dog trække alt den strøm konstant?
Originalt er generatoren 40A (uden A/C) og det er nok med mindre at man har alt muligt elektrisk ekstraudstyr, som A/C, elbagrude, elvinduer, elsæder, varme i sæderne, kæmpe ekstra rally lygter i fronten og hvad ved jeg.
Men det har det færreste gamle Mustanger.
Konstant forbruget med lys på mens man kører, ligger omkring dette:
Forlygter (halogen) : ca 9A
Alle andre lygter tilsammen : ca 5A
Blæser til varmeapperatet på max styrke : ca 5A
Tænding og diverse motor relateret : ca. 5A
Vinduesviskere : ca. 7A
I alt ca 30A
De sidste 10A bruges til at lade på batteriet og det er nok, med mindre man cruiser i tomgang i flere timer.
Bare mit input....
(y) (y) (y)
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 1417
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen