Skip to main content

Magnaflow potter

Mere
10 år 3 måneder siden #1 af 366
Magnaflow potter blev oprettet af 366
jeg elsker mine Magnaflow lydpottter, de lyder simpelthen godt.

Men problemet er at de larmer alt for meget under 15 - 1600 RPM
Måske resonans eller hvad ?
Potterne rammer ikke vognbund.
Har lyddæmpende materiale under gulvtæppe.
Hvad kan man gøre for at lette lidt på støjen ?

Jeg har ikke H stykke, eller kryds på, ved ikke om det kunne hjælpe ?

Mvh mike

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #2 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Simpelt hold den over 1600 RPM. :biggrin: :woohoo:

Går dine udstødninger ud / eller stopper de under vognen,???? er de hængt i gummi, ophæng.??


366 skrev: jeg elsker mine Magnaflow lydpottter, de lyder simpelthen godt.

Men problemet er at de larmer alt for meget under 15 - 1600 RPM

Hvad kan man gøre for at lette lidt på støjen ??

Mvh mike

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #3 af 366
Besvaret af 366 på emne Magnaflow potter
hænger i gummi.
rør når ud over bagende

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #4 af 749
Besvaret af 749 på emne Magnaflow potter
Og det er 2,5" system ikke ..... Det skal give resonans ! uanset om du har H stykke eller X-over på.
Løsning : 2 små potter mere på !

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #5 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Jeg har det samme med Thunder potter

Det har hjulpet en del at beklæde bund og bagagerum med STP, men det løser ikke det grundlæggende problem

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #6 af 366
Besvaret af 366 på emne Magnaflow potter
hey tommy, faktisk kun 2 " rør.

er der plads til flere potter på en 67 ér ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #7 af 366
Besvaret af 366 på emne Magnaflow potter
Hey, kigger lidt på summits web page

www.summitracing.com/dom/parts/sch-42530/overview/

Hvad siger i til denne ?
Hvis jeg har forstået det rigtigt, monteres den inde i potterne
og dermed sænke lyden. Rigtigt forstået ???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #8 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Jeg havde samme problem med mine 2.5" magnaflow.
Prøvede med mellempotter. De tog noget af lyden men ikke resonansen.
Det endte med at mellempotterne blev demonteret og der blev købt nye potter som Tommy fik tilpasset.
De lyder super i mine ører.
Nu er der kun lidt resonans når man holder helt stille i D. Har jeg gearvælgeren i N eller P eller når jeg kører er der ingen resonans.

I min verden skal en us v8 larme men IKKE havde resonans.

Jeg var på vej ud i lange forsøg for at komme problemet til livs da det ødelagde noget af glæden ved at cruise.

Håber du kommer det til livs.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #9 af 499
Besvaret af 499 på emne Magnaflow potter
Der er mange måder at fjerne resonans på, det er en hel videnskab. Men hvorfor ikke bare lave en udstødning som passer til motoren og resten af bilen, måske det er der problemet er. Måske din motor ikke går rigtigt, jeg synes ikke det er så tit at man har resonans ved så lave omdr. Og ja din motor vil yde bedre med et H rør eller et kryds, alt efter hvilken tuningsgrad motoren er i.

En udstødning skal ikke larme i mine ører, for når noget larmer lyder det ikke godt og så kan det ødelægge det for andre og det er ikke derfor jeg har denne hobby. Der er ikke noget værre end en standart 1,3 Golf med larme udstødning, det lyder bare ikke godt. Men derimod en tunet smallblock hvor der sidder en udstødning på der passer til motoren lyder bedre end god musik i mine øre.
Så kort sagt en udstødning kan kun lyde godt hvis motoren er lavet rigtigt i mine øre.
Det skal være motoren der laver lyden og ikke potterne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #10 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter

2002 skrev: Jeg havde samme problem med mine 2.5" magnaflow.
Prøvede med mellempotter. De tog noget af lyden men ikke resonansen.
Det endte med at mellempotterne blev demonteret og der blev købt nye potter som Tommy fik tilpasset.
De lyder super i mine ører.
Nu er der kun lidt resonans når man holder helt stille i D. Har jeg gearvælgeren i N eller P eller når jeg kører er der ingen resonans.

I min verden skal en us v8 larme men IKKE havde resonans.

Jeg var på vej ud i lange forsøg for at komme problemet til livs da det ødelagde noget af glæden ved at cruise.

Håber du kommer det til livs.


nemlig. der skal være bulder og god lyd - men IKKE resonans

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #11 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Ikke helt et sidespring, men nu skriver du tuningsgrad, hvornår er det kryds, og hvornår er det H rør.

Hilsen
Simon

499 skrev: H rør eller et kryds, alt efter hvilken tuningsgrad motoren er i.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden - 10 år 3 måneder siden #12 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Hej Peter 499

Du skriver;

" Men hvorfor ikke bare lave en udstødning som passer til motoren og resten af bilen, måske det er der problemet er. "

Hvordan vil du - på forhånd - vurdere hvilken udstødning der skal passe til en motor. Det er jo ikke flowet eller diameteren på røret der afgør om der opstår resonans.?
Jeg tænket at der vel ikke er andre muligheder end trail and error.?

Jeg er i hvert fald ikke blevet klogere hvorfor min resonans forsvandt ved at skifte Magnaflows potter ud med andre potter - også med direkte gennemflow -, også i rustfrit materiale, og i 2,5" :blink:
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #13 af 921
Besvaret af 921 på emne Magnaflow potter

2233 skrev: Ikke helt et sidespring, men nu skriver du tuningsgrad, hvornår er det kryds, og hvornår er det H rør.

Hilsen
Simon

499 skrev: H rør eller et kryds, alt efter hvilken tuningsgrad motoren er i.


Se vedhæftede billeder
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #14 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Ellers pænt af dig Bent, men hvordan de forskellige ser ud er jeg klar over, det var mere hvornår der hk messigt er et kryds, eller et H rør, der vælges (y)
Men ellers tak Bent :)

921 skrev:

2233 skrev: Ikke helt et sidespring, men nu skriver du tuningsgrad, hvornår er det kryds, og hvornår er det H rør.

Hilsen
Simon

499 skrev: H rør eller et kryds, alt efter hvilken tuningsgrad motoren er i.


Se vedhæftede billeder

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #15 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter

2002 skrev: HDet er jo ikke flowet eller diameteren på røret der afgør om der opstår resonans.?
Jeg tænket at der vel ikke er andre muligheder end trail and error.?


Hej,

Jeg kører med en komplet JBA rustfri 2½" udstødning, og lever også med resonans ved omkring 2000 O/M. Jeg har læst og undersøgt meget, og det ser ud til at løsningen reelt er en "drone eliminator" - kan med fordel googles, og se på billederne. Det er et rør på en kvart bølgelængde, som fjerner den uønskede frekvens helt.
I går talte talte jeg med en fysiklektor fra universitetet, der ganske vist ikke har speciale i lydbølger, frekvenser mm. Men dog kendte lidt til de grundlæggende fysiske regler for hvordan resonansen opstår.

Resonansen opstår reelt fordi den "rette" mængde luft pustes gennem udstødningen, så det passer med diameter, længde og flow på udstødningen. Det får udstødningen til at virke præcist som en orgelpibe, og det har intet med gummiophæng eller fleksrør at gøre. Det er udstødningen/røret med potter, der vibrerer og laver lyden.

Der er tilsyneladende en tendens til at 2½" rør på en Mustang med small block 289/302 bare passer perfekt til at udvikle en kedelig støjende frekvens ved landevejshastighed, ca. i området 2000-2500 O/M :angry:

Jeg vil prøve at lave nogle optagelser af min egen resonans, og få analyseret hvilken frekvens der er tale om. Mit håb er at jeg kan bygge nogle "drone eliminatorer" i rustfri rør, som kan fjerne den uønskede støj. Hvis det projekt lykkes, så vil I naturligvis høre om det :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #16 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Bernd

Jeg har selv været igennem samme overvejelser.

Men da jeg ikke selv kan Tigsvejse og ikke har lift i garagen, ville det blive noget omkostningsfuldt at kaste sig ud i.

Mener du at der skal foretages flowmåling af udstødningsgassen før beregning af camperstørrelsen?








Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #17 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Hej Anders,

Som jeg har forstået det, så er det ikke nødvendigt at lave sådan et avanceret rør med dæmpning eller lignende - som dem du har på billederne. Min tanke er at lave et rør, der i stil med et støvsugerrør, kan varieres i længden, så det kan justeres lidt i forhold til frekvensen.
Jeg tror de meget kompakte resonansrør er til biler med begrænset plads - fx en Porsche Cayman eller en Nissan Z370 eller lignende. Jeg håber der er lidt bedre plads på Mustangen :biggrin:

Som jeg har forstået det, er det nok at kende resonansens frekvens og temperaturen på udstødningen (gassen) fordi lydenshastighed afhænger af lufttrykket/temperaturen i røret. Jeg regner ikke med at mine stenaldermetoder giver det perfekte resultat - derfor løsningen med justerbar rørlængde ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #18 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Michael, jeg har godt nok en 351W, men dette fungerer perfekt på min:
Hooker Super Comp keramiske headers 1-5/8” til 3” collector til 2.5” udstødning med H-pipe, Magnaflow lyddæmpere.
Ingen resonans, den pludrer venligt og lækkert ved moderat gas.
Får jeg krampe i højre fod, lukker den op for dB'erne - lige efter min smag :biggrin:
Du er mere end velkommen til at kigge på opbygningen - find en lift, så kan vi mødes (y)

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden - 10 år 3 måneder siden #19 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter

2519 skrev: Hej Anders,

Som jeg har forstået det, så er det ikke nødvendigt at lave sådan et avanceret rør med dæmpning eller lignende - som dem du har på billederne. Min tanke er at lave et rør, der i stil med et støvsugerrør, kan varieres i længden, så det kan justeres lidt i forhold til frekvensen.
Jeg tror de meget kompakte resonansrør er til biler med begrænset plads - fx en Porsche Cayman eller en Nissan Z370 eller lignende. Jeg håber der er lidt bedre plads på Mustangen :biggrin:

Som jeg har forstået det, er det nok at kende resonansens frekvens og temperaturen på udstødningen (gassen) fordi lydenshastighed afhænger af lufttrykket/temperaturen i røret. Jeg regner ikke med at mine stenaldermetoder giver det perfekte resultat - derfor løsningen med justerbar rørlængde ;)


Og så justerer du rørlængden med snoretræk gennem vinduerne, Bernd? Den grundlæggende teori er i orden - men rørlængden skal nok justeres løbende mht. o/min, belastning mm. Det er trods alt ikke en orgelpibe, vi taler om - de har jo samme tryk hele tiden...

P.S.
Tak for sidst :) (y)
Jeg undrede mig dog noget, da hverken din søde kæreste/kone eller søn var blå? :biggrin:
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #20 af 366
Besvaret af 366 på emne Magnaflow potter
FANTASTISK. JUBIIII.
Min mekanikker satte et H stykke på mine rør
og wupti er al unødig larm / støj / resonans væk.
( måske lige de mislyde der kan komme fra fruen ) :biggrin: :biggrin: ;)

Potterne gir stadig lyd fra sig når man beder dem om det, men ellers holder de sig i ro.
Måske buldrer de en smule mindre ved belastning end før, desværre, men alt i alt,
er det en god løsning. Meget tilfreds.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden - 10 år 3 måneder siden #21 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
(y) Dejligt, det lykkedes at finde en løsning, Elvis - øh, Mikael ;)
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #22 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter

2243 skrev: Og så justerer du rørlængden med snoretræk gennem vinduerne, Bernd? Den grundlæggende teori er i orden - men rørlængden skal nok justeres løbende mht. o/min, belastning mm. Det er trods alt ikke en orgelpibe, vi taler om - de har jo samme tryk hele tiden...

P.S.
Tak for sidst :) (y)
Jeg undrede mig dog noget, da hverken din søde kæreste/kone eller søn var blå? :biggrin:


Terkel, du giver mig nogle glimrende ideer. Mon ikke jeg kan koble håndbremsekablet på, så de justerer længden på røret, så jeg bare skal hive i håndtaget når Mustangen skal i "Whisper-mode". :woohoo:

Spøg til side. Jeg er godt klar over at flowet i en orgelpibe er konstant og det ikke helt gælder for min Mustang. Alligevel tror jeg på løsningen - jeg har mit personlige støjhelvede mellem 2100-2400 o/m, hvor flowet åbenbart ca. er som i et orgel. Og det er sgu næsten ikke til at holde ud at køre i den omdrejningsområde, som desværre ligger ved ca. 90-104 km/t :evil:

Forøvrigt var det ikke tanken, at jeg skulle justere længden på røret mere end en gang, hvorefter de vil blive svejset fast.

God dag
Bernd

PS. Tak for sidst også herfra - det var godt at møde dig.
Jeg prøver at begrænse min trang til blåt en lille bitte smule :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #23 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter

2519 skrev:

2243 skrev: Og så justerer du rørlængden med snoretræk gennem vinduerne, Bernd? Den grundlæggende teori er i orden - men rørlængden skal nok justeres løbende mht. o/min, belastning mm. Det er trods alt ikke en orgelpibe, vi taler om - de har jo samme tryk hele tiden...

P.S.
Tak for sidst :) (y)
Jeg undrede mig dog noget, da hverken din søde kæreste/kone eller søn var blå? :biggrin:


Terkel, du giver mig nogle glimrende ideer. Mon ikke jeg kan koble håndbremsekablet på, så de justerer længden på røret, så jeg bare skal hive i håndtaget når Mustangen skal i "Whisper-mode". :woohoo:

Spøg til side. Jeg er godt klar over at flowet i en orgelpibe er konstant og det ikke helt gælder for min Mustang. Alligevel tror jeg på løsningen - jeg har mit personlige støjhelvede mellem 2100-2400 o/m, hvor flowet åbenbart ca. er som i et orgel. Og det er sgu næsten ikke til at holde ud at køre i den omdrejningsområde, som desværre ligger ved ca. 90-104 km/t :evil:

Forøvrigt var det ikke tanken, at jeg skulle justere længden på røret mere end en gang, hvorefter de vil blive svejset fast.

God dag
Bernd

PS. Tak for sidst også herfra - det var godt at møde dig.
Jeg prøver at begrænse min trang til blåt en lille bitte smule :biggrin:


Whisper-mode... GENIALT! :woohoo:
Nu er det mig, der får ideer... :biggrin:
Filmen "Blue Thunder" er en af mine klare favoritter (y) - der mangler lige den detalje, at i whisper-mode styrter de med et hyl som en WWII bombe... :lol:
Men sjovt eksperiment, du lægger an til, Bernd - det bliver interessant at læse om dine erfaringer.
Mikael fik jo løst hans problemer ret enkelt, så kan du jo evt. prøve det bagefter ;)

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 timer siden #24 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Hej Bernd
Efter her ca 1 års tid, vil jeg lige høre om du er kommet længere med dit projekt "resonans" ?
Vh. Chr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #25 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Hej Chr. (Christian?)

Jeg er blevet distraheret af et andet projekt, som jeg håber vil gøre en forskel på udstødningslyden også.

Jeg har indtil da tillært mig denne sætning, "if it's too loud - you're too old" (ved ikke helt om den holder :biggrin: )

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #26 af
Besvaret af på emne Magnaflow potter
Jeg havde resonans ved 65 mph. Så satte jeg en mindre gearing på og vupti, så er resonansen overgået af rystelser, men nu tænker jeg ikke mere over resonansen :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum