- Indlæg: 130
Hjælp karburator problem
Bilen er en mustang fra 66 A code. motor 289 med en Autolite 4V karburator type C6ZF-B.
svømmer højde er justeret WET på primær til 0,940in (23,9mm) sekundær til 0,91in (23,1mm) ifølge shop manual. målt fra kanten.
de to mixture skruer der sidder foran er justeret 1,5 omgang ud. derefter justeret til bedste vakuum. Chokeren er koblet helt fra.
motoren går rimelig godt i tomgang fra kold til varm omkring 700 omdr. +/- 10. Jeg kører så en tur så den er gennem varm.
bilen går stadig i pæn og jævn tomgang. jeg stopper motoren i ca. 10min. starter igen ingen problemer med start, springer i gang.
men tomgangen er meget ujævn for at sige elendig :evil: . indtil den har kørt lidt bliver den mere stabil. Hvad dælen er der galt.
det blev sgu da en længere forklaring :huh: .
Mvh Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses. Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis nu du træder 3 gange på den højre pedal inden start, så fjerner du ca halvdelen af benzinen i dit svømmerhus og der kommer hurtigt nyt frisk og koldt benzin til når du starter bilen. Hvis det ikke er løsningen er der 1000 måder hvor på man køler sin karburator af på. Prøv at søg på nettet, det vil tage 14 dage at skrive dem alle.
Hvilken A/F kører bilen med, har du lavet en co måling under kørsel.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for dit svar. Jeg har prøvet at træde 3 - 4 gange på gas pedalen. det gør at den bliver lidt svære at starte da den drukner.
Den går stadig ujævn tomgang. Jeg har selv spekuleret på varm benzin. Der er spacer plade påmonteret.
Måske er det slet ikke karburatoren men derimod rotor akslen. hvor meget slør må der egentlig være i den sidevers. plantin åbning er justeret til 0,35mm.
Jeg ved ikke hvad du mener med A/F.? co måling er ikke foretaget.
Mvh.
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses. Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
fra karburator og ned i manifold når motoren er slukket.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det med klemmerne lyder interessant, mon ikke de burde være i metal eks. Alu. hvis de skal gøre nogen gavn. Nej den står ikke og drypper benzin ned i manifoldet, det troede jeg også. Efter 5 -6 timer stilstand har jeg taget toppen af karburatoren og tjekket svømmer højde, den var ok. Det er noget der er kommet gradvist. Der har ellers ikke været problemer. Der er ikke andet for end at gå det hele igennem en gang til.
Mvh. Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses. Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den blade du har under din karburator kan være en standart blade hvor der er et vacuum udtag bagpå, den gør ikke meget for dit varme problem, nok nærmere modsat.
Slør i din fordeler er skidt og kommer tit af dårlig vedligeholdelse, jeg tror den skal smøres ved hvert service. Vælger du at køre med platiner så går du ikke så meget op i hvordan din bil kører, men mere at den er org. Undskyld jeg siger det men er som dag og nat den forskel der er på platiner og en mere modernet løsning.
Det er rigtigt tænkt at alt hører sammen og skal virke godt sammen, før man kan få motoren til at køre rigtigt godt. Men din fordeler har ikke noget med dit genstartning problem at gøre, enten laver din fordeler knist eller ikke, så nemt er det.
De 4100 karburatorer jeg har haft kørte alle med fed blandning, og selv acc pumperne på dem gav for meget. Man kan godt justerer dem, men det kan ikke betale sig. I dag kan man få en karburator som gør det meget bedre og som er langt hurtigere og nemmere at justerer på. Jeg ved godt firmaet Pony karburator gjorde meget for at fortælle hvor gode de er Fords egne Autolite, men de levede jo også af at lave dem, mener de gik konkurs?. Men fakta er at der er sket meget indenfor tændning og karburator siden 60erne, som er langt bedre end dengang. Og det sjove er at der stadig bliver lavet forbedringer selv om nye biler ikke bruger det mere og ikke har gjort det siden slut 80erne.
Det at bruge platiner i dag, det svarer til man har et hus fra 1940 og ikke vil have et køleskab eller fryser ind i huset, for det var der jo ikke da det blev bygget, man vil heller ikke skifte de gamle stof ledninger ud eller sætte termo glas i det osv. Sådanne folk skal der også være plads til, men der er bare ikke så mange af dem som går hele vejen. Brug dog det som er lavet bedre til at få en bil der kører bedre og som man kan nyde endnu mere, det var jo derfor man købte den.
Bare min mening, håber det hjælper dig til at få justeret motoren rigtigt, og for den til at køre som en drøm for det kan de nemt komme til, altså langt bedre end de fleste tror.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har fuldstændig misforstået det. klemmerne skal selvfølgelig bruges som isolatorer. (y) (y) .
Hej Peter,
Jeg har haft bilen i ca. et år nu. Den har kørt upåklageligt starter hver gang bruger ingen olie eller vand. lige inden sæsonen start gav jeg den et stort service. Olie, oliefilter, Tændrør etc. Og den har kørt rigtig godt. ingen problemer. Jeg ved godt at platiner er outdated men det har virket upåklageligt. Karburatoren er forholdsvis ny.
da jeg har konstateret at strømfordeleren er slidt vil jeg skifte den i første omgang samt montere pertronix eller lign.
Mvh. Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses. Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen