- Indlæg: 288
strøm mangel i instrumentbrædt
Dvs, tank måler og olietryk samt temp, har de en separat sikring eller skal der ledes efter en stel ledning eller lignede? kunne ikke umiddelbart konstatere noget.
efterfølgende er den så også begyndt at dryppe fra gearkasse, er der gået en paknink eller lignende? godt at sæsonen i garagen snart begynder
mvh Klaus.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ind i reolen og find Pony Power nr. 4 fra 2012 eller se det under "Værktøjer". Der er en artikel om instrumenter.
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
tak for svar!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
er der andre umiddelbare fejl jeg skal kikke efter? min Alternator virker så jeg må formode der er strøm i min "print" på bagsiden at instrument brættet.
hjælp
mvh Klaus
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
prøv at se denne video.... den kan måske hjælpe lidt...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
spænding på begge sider af sikringerne. En dårlig
forbindelse i sikringsholder kan også være årsagen.
Du kan også måle på voltregulastor om der er 12v på
den ene side og 5v på den anden. Det kan også være
din tændingslås der ikke virker mere. Måske også dårlig
stelforbindelse et sted. Strøm var nemmere at forstå
hvis man kunne se det med det blotte øje
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
spørgsmål..
1. Hvis jeg sætter multi stikket i inst panelet, og drejer tændings nøglen så er der strøm. er det så der jeg kan måle på 5v regulator?
2. Min tændings lås er ret ny og jeg kan sagtens starte bilen, så jeg behøver ikke kikke der ?
tak for video, havde ikke lige tænkt at der jo er en video til enhver lejlighed på div TUBER :biggrin:
tak igen i hører nærmere
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
spænding på regulator.
2: Selv om bilen kan starte, kan der godt mangle en
forbindelse til instrumenter.
3: Hvis du måler på dine sikringer med en prøvelampe
når nøglen er drejet, skal den lyse på begge sider af
sikringsholderen. Blev engang selv snydt, ved at der
var forbindelse i sikring, men ikke på selve holderen
til sikringen. Der var dårlig forbindelse mellem sikring
og selve sikringsholderen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
har målt alle sikringer igennem og skiftet 2 som som så lidt slidte ud, dog ikke brændte. Der er hul ( strøm ) igennem alle sikrings holdere.
Jeg har stadig ikke liv i, olie, tank og temp. . når jeg har instrument brædtet sluttet til kan jeg stadig ikke måle noget strøm ved min 5v regulator.
Jeg er absolut ingen guru i strøm, men. kan jeg måle 5v regulatoren igennem uden for bilen, evt ved at sætte +/- direkte til og så måle 12v på plus siden og 5v på anden side? bare for at kontrollere om den faktisk virker? eller skal jeg bestille ny?
hvis det kan lade sig gøre så beskriv gerne så udførligt som muligt for som Niels Ole skrev så kan man jo ikke se strøm :evil:
håber som altid på gode indput, det er jo ved at være sidste chance for at komme ud og køre til tiden.. ellers må der Proff hjælp til..
mvh Klaus
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tror nok at dit gule instrument når at vise det som svingene spænding, men det er ok hvis spændingen svinger omkring 3 - 6 volt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1. minuspol til ramme af regulator
2.pluspol til plus på regulator
.
3.målt fra stel til anden pol. og den viser kun 12,15v ingen svingning ned til 5v.
sidste skud, er min regulator defekt? (den er helt ny) eller er jeg en el-klovn og må ty til en professionel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Rødt krokodille næb går til plus pol på batteri.
Sort måler går til stel på støddæmper tårn og rød måler til regulator.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
af instrumenterne, før den går ned på 5v. Jeg har tænkt over om du måske
ikke har en god stelforbindelse til regulatoren når den sidder på bilen.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ikke andre der vil give et skud med inden jeg lukker tråden ?
ellers tak for hjælpen og de mange gode hints, jeg følger op med fejlen når den er fundet, så andre der oplever dette kan læse og finde svar..
mvh Klaus
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen