- Indlæg: 1710
Nyt medlem! :) Påtænker ny bil.
Dyhring skrev: Hej Folkens!
Syntes jeg ville sige dav til denne klub, som jeg også gjorde med Subaruklubben dengang jeg købte mig sådan en svend.
Lidt kort om mig:
Bosat på Stevns, sydsjælland.
20 år gammel, bliver 21 foråret 15'.
Faglært landmand med planter & maskiner, arbejder nu dagligt som entreprenør.
Biler: L200 4x4, derefter 2007 Subaru Impreza. Snart, en mustang måske?
Har nu haft min Subaru i 1½ år nu, og min forsikring falder snart drastisk i det jeg bliver 21. Så derfor er jeg begyndt at kigge efter en ny racer, da der skal mere krudt i den end hvad jeg har i min nuværende Impreza.
Så jeg har kigget lidt på sådan en sag her:
www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mustang/46-gt-coup/2237399
En 2006 4,6 GT V8.
V8 motorer er nu en sag for sig selv, vi har haft flere V8 4x4 før i familien og der var jeg helt solgt med lyden og når klampen røg i bund, og er nu faldet lidt på den Mustang her.
Har i noget godt/dårligt at sige om den? Kører ca, 30.000km om året (mange vil nok tænke at det vil være dyrt i brændstof. Men, det er der råd til), er den dyr af holde ved lige og sådan? Er prisen som den skal være? Har med vilje fundet en med manuelt gear.
Det er jo så også den første bil jeg påtænker mig at få uden 4x4, så kørestilen skal nok lægges lidt om. Eller kan man ligge med 140 rundt i kurverne med en Mustang? (kan den holde til banekørsel egentligt?)
Hvordan er køregenskaberne i sådan en, nu jeg kommer fra en rallyvogn?
300 heste er måske ikke det helt store på sådan en stor V8 (Men kontra en turbomotor, er der jo heller ikke meget der skal renoveres), men kan da se man kan få et hav af performance dele, selv til den 4,6 sugemotor. Og at det interne skulle holde sikkert til en 450 heste. Kompressor/turbo montering er jo desværre ikke lovligt i Danmark, så andre knaster, chip og lign. som man ikke rigtigt kan se i synshallen er måske mere anvendt hos jer? Det er dog i min mening ret dyrt kontra udbytte at tune en N/A motor, men kan se flere har hentet 120 heste mere på hjulene, med knaster, chip, indsugning, udstødning, vpower osv.? Passer dette? Er der nogle amerikaner tunere herhjemme?
Min plan er lidt at Mustangen sådan set kun skal være på plader og afgift fra 1. marts til 1. November, så deraf kun bruges som sommerbil. (Så vil jeg have en lille Polo/Lupo diesel til de sidste 4 måneder af året hvor der er sne, salt osv., som jo koster næsten ingen ting at have). Hvordan opbevare man bedst Mustangen om vinteren?
Nu siger i jo nok at jeg skal ud og prøve den, og det skal jeg da også, og har også snakket med forhandleren. Men det er nu lige at finde en efterårsdag som er værd at prøve bilen i.
Ja, alternativet er en '07 Subaru 2,5 4-Boxer STI 400 heste som koster ca. det samme, som jo har et gear mere end GT'eren, kan kører året rundt og er ligeglad med sne og vand på vejene for at komme frem, har xenon lygter og turbo. Lidt mere plads på bagsæderne også, men det er sjældent jeg bruger dem.
Kom meget gerne med indput på den bette Mustang her!
Det kan vist siges meget kort.
Du skal "kun" købe Mustangen, hvis designet, og V8 lyden er nok i sig selv. (y)
På alle andre af dine spørgsmål vinder rallyvognen
Måske meget forenklet, men nok tæt på alligevel.
mvh Peder.
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Er fuldstændig solgt på designet på de nyere Mustanger. Dertil er det jo endnu bedre at der er en V8 i! Tænker også en stor N/A V8 måske holder bedre driftøkonomisk, end en hårdt pumpet Cosworth STI 4 cylindret Boxer motor, de km jeg vil kører taget i betragtning
Nok også lidt for at prøve noget nyt, og andet end 4x4. Det kræver jo lidt mere teknik at rive en Mustang rundt end en Impreza, har jeg ladet mig fortælle Mustangen (selvom en Subaru ikke er et stort syn op de danske veje) ser man jo heller ikke så tit. Det er jo sjovere at have noget andet end alle andre har.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dyhring skrev: Det er jo sjovere at have noget andet end alle andre har.
Det må man sige, og der nok ikke mange der har en plæneklipper som din
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Mustangen vil føles som en flyder til sammenligning - i hvert fald indtil der modificeres på den.
Standard er en 300hk GT doven - men dog magtfuld når den får noget at leve af. Den skal have en kompressor før den bliver decideret hurtig - men så kan den også blive rigtig brutal. Det ændrer dog ikke på at den fortsat vil være en "flyder" sammenligner med den rally vogn du sammenligner den med.
Den orange Parnelli Jones du spurgte ind til i en anden tråd havde langt over 500 hk og markant modificeret undervogn, bremser m.v. fra fabrikken - og den ville kunne skræmme livet af dig .... på godt og ondt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Kompressor kan købes for 5000$ for et komplet kit. Men så total ulovligt og svært at gemme til syn??
Kører den ikke std. en 0-100 tid på 5,5 sek?
Ved så også udemærket godt at Imprezaen er lidt hurtigere på alle kanter, og at det er lidt synd for den GT at sammenligne dem. Det er dog lige de to jeg har på bordet. Mustangen var lidt out of the box, da jeg egentligt havde sagt til mig selv at jeg ville have en STI næste gang. Men faldt som sagt lige over den GT her.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har sendt dig en mail.
Mv Torben
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Har sendt en mail retur
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Hvis du er en djævel bag rattet og er til banekørsel og seriøs acceleration må du have en STI. :evil:
Og er du vant til en STI, vil en GT være direkte kedelig.
Hvis jeg har forstået det rigtigt - og den viste Subaru har 400hk - vil du have langt større problemer med at få din Subaru igennem en synshal end en Mustang påmonteret ALT der findes af NA tuning :biggrin:
Næ, køb en STI og derefter en rustfri gammel Mustang med stor motor og veteran afgift, så får du noget fra begge verdener og smil både om sommeren og om vinteren. Det har jeg selv gjort (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Tjaa. Org. render en '07 STI med 300 heste, og den Cosworth blok den har i er typegodkendt med Subaru Garanti i deres UK400 modeller i england. Desuden, med 2. programmer i motorstyringen, opdager en synsmand aldrig der er pillet 100 heste mere ud af dem. Pt. er render den "kun" med 360 heste, 500NM, og en 0-100 på 4,5. Men med mindre synsmanden i vil have den på rullefelt, og lige har sådan et 4WD rullefelt. Finder de nu aldrig ud af det. Kender rigtig mange der ingen problemer har med deres Impreza turbo motore
Syntes dog nu altid, man bliver fældet mere i synshallerne, hvis man montere tryk på en sugemotor. End hvis man optimere sin motor der fra fabrikken har godkendt tryk på. Derfor, jeg også godt kunne tænke mig at hører hvor mange heste man kan presse ud af den 4,6 V8 med N/A tundele. American Muscle i USA har sku alt hvad man kan få til sådan en, og der bliver omtalt at 4,6 kan holde til 450-470 heste std., før den tager lejer m.m., og at man nok skulle kunne hive 120 mere ud af den uden kompressor?? (isåfald det er rigtigt, så begynder det jo at blive sjovt)
Mustangen har dog lædersæder, og STI har stofsæder, heheh.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Mht. STI skal man upgradere turbo og have ny motorstyrring samt større IC og dysser og pumpe for at opnår seriøse og holdbare 400 hk.
VF48 turboen som 07-08 eren har kan normalt ikke trække mere end maks 350hk. ud. Og det er højt sat. (Har haft den) (y)
Mht. tuning af 4.6eren har jeg desværre ikke kendskab til.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Og en Sub med større turbo render alligevel ikke meget mere pr. dråbe benzin (y) :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Den er indkørt af Mark fra Holland, og hans arbejde bliver meget veltalt af Subaru folkene. Std. topmonteret IC skulle gerne være god for de 360, men ja, skal der mere ud af den skal den have en stor sort FMIC i fronten, større dyssere og brændstofpumpe. Pt. skulle man dog kunne få den til at gå ca. 10 på literen med det 6 gear. Det gjorde han sidst den var på Nürburgringen
Den står til 320.000, men har snakket med ham flere gange, også ud over hans bil. Mener han sagde jeg kunne få den til 250-280 til foråret hvis ikke den var solgt
Lige Lars's STI er nok den eneste new age 2,5 STI som man kan hive 400 heste ud af sikkert. De har jo et godt ry for at tage blokken, selv ved std. 300 heste. Subaru har ikke været heldig med deres nye 2,5 blok kontra den gamle 2,0 blok. Ud af de 3 Hawkeye der er i Danmark, er hans den eneste med Cosworth blok i. Alene motoren koster jo 75.000 fra England
Uha, den ser da godt nok lækker og rå ud den sorte Mustang der! Men må nok krybe til korset og sige jeg er mere forelsket i de nyere Mustanger end de gamle, som der desværre kører lidt flere af. Hvad mht. synshallen på den. Går den lige igennem?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Hvad skulle prisen være for den sorte sag der for nysgerrighedens skyld?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Men, har ikke rigtigt råd på bundlinjen til at beholde min nuværende Subaru, og så den sorte der. som eks. Subaruen har kostet mig for mange penge, bare at have holdende til de 4 vintermåneder. Så væk skal den, og så skal jeg have en lille diesel bil som ingen ting skal koste mig (næsten), hvor jeg er ligeglad med rust, km osv.osv., hvis jeg skulle vælge en Mustang (sommer) kontra STI (helårs)
Så kan de resterende penge jo bruges på sommerbilen
Hvis jeg kigger på opgraderinger til den GT, uden brug af tryk/kompressor, så har American Muscle jo alt til sådan en, så gik for sjov amok igår aftes. Så man kan da nok proppe penge i den et år, eller 4.
imageshack.com/a/img673/5635/pIWe1L.png
imageshack.com/a/img912/844/ziZCy4.png
imageshack.com/a/img674/384/dKqBdJ.png
imageshack.com/a/img537/2136/UdUmfX.png
Den store manifold kontra Shaker system? Prisen er ca. det samme, men hvad yder den bedst med?
De sender jo Internationalt. Spørgsmålet er hvad det vil koste i sidste ende, heheh.
Og så må jeg lige revurdere om jeg kan forelske mig i sådan en som Rolf's Bigblock. Hvad skal der til for at hive 500 ud af den? Og hvad går den med nu?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Haha.. Kommer dét fra en Juke Nismo ejer :whistle: :biggrin: ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Den arbejder i et andet felt og får oftere sved på panden :evil: . Men den er også sjovere :lol:
Jeg kender ikke Lars og har ikke set hans bil, men mit indtryk er at den er velholdt og plejet godt. Men den er også kørt som en Subaru. :biggrin:
Prisen på Cossi short blokken semi-closed, har flere gange været billigere, Omkirng 30K men selvfølgelig hvis det er inkl. montage mv. så passer de 75000 vel meget godt.
Men synsmæssigt er Mustangen fedest!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Ja, tror nu den store N/A V8 motor bliver billigere i rent vedligehold, end den "bette" STI motor. Men jeg skal snakke med Erling (GT forhandleren) imorgen, så må vi jo se hvad han siger.
Godt nok har Rolf's en stor bigblock og er nyrestaureret. Men hånden på hjertet, uden at træde nogle over tæerne, så er det nu kun en Eleanor Mustang af den gamle klasse jeg syntes er egentligt fed. Så må der bare komme opgraderingsstumper i den GT, så den for over 400 på baghjulene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2002 skrev:
Haha.. Kommer dét fra en Juke Nismo ejer :whistle: :biggrin: ?
Juke Nismo rule :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Dyhring skrev: Virkelig, sådan en her?? :woohoo:
Så ville jeg nok tage en GTR istedet, hvis man endelig skal have en Nissan Er sådan en 211 hestes turbo ikke en sjov radiobil at trille rundt i?
Hvis man har brug for en lille sjov by bil med masser af sjæl og køreglæde så synes jeg Juke Nismo var det bedste valg ... og jeg må sige at det er den første nye bil jeg har haft jeg ikke har haft lyst til at skifte ud efter kort tid ..... kan virkelig anbefales. Men var budgettet uden begrænsning så kunne man jo nok finde noget der var endnu sjovere Min er rullet til 216 hk hvilket faktisk gør den ganske underholdende (y) Den har desuden markedets bedste og lækreste sæder og rat .... men 300 hk ville have været endnu bedre :evil: :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Det er da lidt af et spring fra de Mustang'er du også har og har haft
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
- sportsudstødning (så den lyder hurtigere)
- sportsfjedre/let sænkning (så den ikke opfører sig som en gyngehest)
- lavere bagtøjsgearing, minimum 3.73 (så den bliver kvik ud af hullet)
- Cold air intake + chip (realistiske 25 nye hk)
- 9 for /10 bag tommer fælge så skærmkasserne bliver fyldt ud
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Den Ford Racing sports manifold, og et Shaker System koster stort set det samme. Hvad yder bedst, hvis der da er forskel?
De anbefaler 4.10 gear rigtigt mange steder i USA, også til normal kørsel også. De skulle tage ½ sek af tiden alene dem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Dyhring skrev: Ja okay. Hvad står sådan en i, på dansk kurs? Troede egentligt ikke der var kommet sådanne Nismo biler til Danmark endnu
Det er da lidt af et spring fra de Mustang'er du også har og har haft
Det var som sagt fordi jeg SKULLE have en lille kompakt by bil. Kriterier var sjov & ballade, sidde lidt højt og lækker at køre i .... mener listeprisen med udstyr var omkring 330K. Jeg ved ikke hvor mange Juke Nismo der er men tror nu der er mindst 20.
Trods det jeg primært har leget med US biler så kan jeg jo lide alle sjove biler ... incl Subaru´erne :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Dyhring skrev: Okay. Jamen jeg havde egentligt tænkt mig at (med tiden) få monteret det jeg havde lagt i kurven hos AM. (De 4. billeder der).
Den Ford Racing sports manifold, og et Shaker System koster stort set det samme. Hvad yder bedst, hvis der da er forskel?
De anbefaler 4.10 gear rigtigt mange steder i USA, også til normal kørsel også. De skulle tage ½ sek af tiden alene dem.
Jeg har den komplette power pack upgradering på min FR500S racer og den leverer 384 hk på hjulene, dvs. lige omkring 100 hk mere end standard 4.6 motoren. Den indeholder knastaksler, alutoppe, indsuget som du har linket ti + diverse andre småting. Jeg tror du skal samle hele sættet før du får noget væsentligt ud af den. Mener også det samlet koste ca. 10000 dollars - og så er det så mange penge at man skal overveje andre veje til hk ..... ihvertfald på en gadebil.
Ændrer du de ting jeg har nævnt ovenfor så får du for meget rimelige penge de kræfter og køreegenskaber som Shelby GT & Hertz har - og det er en rigtig fin combp. 4.10 gear vil jeg nok også vælge hvis det er en automat gear bil.
Den lille whipple kompressor give dig 400 sikre hk uden stort besvær - fantastisk meget bedre end standard.
Den gule bil skal du sørge for at få billigt!! - den bliver meget svær at sælge videre i den farve.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Hvis du kigger på den kurv jeg har lavet, hvad vil jeg så mangle hvis jeg skulle undgå en kompressor? (Tænker den ikke er så sjov i synshallen eller hvis man bliver stoppet, kontra N/A upgrades man kan snakke sig fra). En GT er vel slet ikke muligt at få godkendt i Danmark med tryk på?
Vil 4.10 gear være for meget til man. gear? Det har jeg trods alt set flere GT med fra USA, hvor de snakker godt om det.
Jeg syntes det er mægtigt at rende og skrue og optimere, så der vil helt sikkert komme opgrades i lige meget hvilken bil jeg anskaffer mig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Dyhring skrev: Okay. Hvad er billigt? Den står jo som sagt til 289.000.-?
Hvis du kigger på den kurv jeg har lavet, hvad vil jeg så mangle hvis jeg skulle undgå en kompressor? (Tænker den ikke er så sjov i synshallen eller hvis man bliver stoppet, kontra N/A upgrades man kan snakke sig fra). En GT er vel slet ikke muligt at få godkendt i Danmark med tryk på?
Vil 4.10 gear være for meget til man. gear? Det har jeg trods alt set flere GT med fra USA, hvor de snakker godt om det.
Jeg syntes det er mægtigt at rende og skrue og optimere, så der vil helt sikkert komme opgrades i lige meget hvilken bil jeg anskaffer mig.
Forudsat at bilen er i fejlfri stand ville jeg nok helst ikke betale mere end 225000 Cash for en bil som denne .... i disse flexleasing tider så er der ingen købere til biler med afgift når man kan få neget mere sjovt på leasing til samme eller billigere penge. Dertil kommer at du skal bruge penge på fælge og diverse power mods ....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Men ja, har selv kigget på leasing også. Men syntes nu jeg bedre kunne få en billigere månedsydelse til bil, hvis jeg lånte 100.000 i banken istedet for
Findes der en nem kompressor, som er rimelig at bolte af og på? Så jeg slipper for knastaksler osv.? Er en programerbar chip nødvendig med tryk på også?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Dyhring skrev: Okay! :ohmy: Jeg havde selv tænkt max 250, men okay. 225 kan jeg da godt prøve at tale ham ned i (Ville da også være et langt sjovere beløb).
Men ja, har selv kigget på leasing også. Men syntes nu jeg bedre kunne få en billigere månedsydelse til bil, hvis jeg lånte 100.000 i banken istedet for
Findes der en nem kompressor, som er rimelig at bolte af og på? Så jeg slipper for knastaksler osv.? Er en programerbar chip nødvendig med tryk på også?
enig .... men der kommer en dag du skal af med den igen ....
De eneste kompressorbiler jeg har haft har vi afgiftet og fuld dataerklæring incl kompressor ved importen ..... eftermontering er nok en besværlig sag at få godkendt.
Den lille 400 hk Whipple pakke er rigeligt - den bør køres ind på rullefelt og bilens computer programmeres tilsvarende
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Ja, skal jo nok af med bilen en dag, så jeg vil da holde ham på omkring 225. så. Ellers kommer der jo nok en anden, det er jo ikke forår endnu
De henter da lidt alene på den chip med 3. preprogrammerede indstillinger. Så kommer der jo knaster og sårn oven i også. Alu toppe, er det noget der giver noget??
Tænker jeg størst vil have 18" dæk på, er der nogle størrelser som er mere og bedre anvendelige end andre?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Det kunne det da være absolut sjovere at få 100 mere ud af den. Selvom prisen også er derefter kontra en kompressor som jeg nok ikke helt tør.
Men kan ikke finde noget data på, om et Shaker system:
www.americanmuscle.com/2005-gt-shaker-system.html
Er bedre end Ford Racing manifolden:
www.americanmuscle.com/ford-racing-intake-manifold.html
?
Og hvad er det her: www.americanmuscle.com/snow-performance-...e2-boost-cooler.html
Større dysere er jo nok nødvendigt med knaster osv., men hvilke kan anbefales? Skal den have en større pumpe også?
Var de disse alu toppe du snakkede om? www.americanmuscle.com/frpp-highflow-rh-head-0510gt.html
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Saleen hævede på PJ modellen fra 300 til 400 ved at stroke til 5.0, knastet, toppe, indsug og tune
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Men ellers en yderst interessant tråd.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Ja, pt. er der for 15.000$ i indkøbskurven for performance dele til en GT hos American Muscle (så kommer der jo fragt, told og moms oven i desværre). Så kan man dog heller ikke få mere i den, og det skulle gerne give 400 hypper på baghjulene (hvis ikke mere), og en bil der sagtens kan tage sving med lidt fart og sådan.
Ellers også mange penge, så det må sku' nok fordeles og købes ind i små dele ad gangen, hehe. :biggrin:
Men så er der jo også bil til længere tid.
Så er alternativet jo en kompressor eller en turbo. Begge tunmuligheder er jo ulovligt ligesom N/A tuningen er ulovlig, men turboen/kompressoren er sku svær at snakke sig ud af kontra en optimeret sugemotor, hvoraf hverken betjent eller synsmand nok ved hvordan en std. V8 motor ser ud. Og med forskellige chip muligheder, kan den pumpet N/A motor vel skrues ned så den kan synes.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Dyhring skrev: Personligt er jeg selv helt skudt i den gule farve og de sorte striber
Husk - jeg sagde ikke at jeg ikke selv kan lide gule biler, men det ændrer ikke på at markedet for netop denne bil er MEGET smalt .... derfor skal prisen være lav med mindre du selv vil hænge på "regningen" senere.
Jeg tror faktisk jeg selv importerede den første Canary Yellow tilbage i 2000
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Overraskende, så kan man få en sprit ny Coyote 5,0 V8 motor til 6.500$ hos American Racing også, ca. det samme som et kompressorkit vil koste, og væsentligt billigere end at opgradere den 4,6.
Men er det et stort projekt mon? Den gamle er 3V og SOHC, og de nye type GT motor er 4V og DOHC.
Hmm... :blink:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det virker som om du er meget optaget af, hvad og hvor meget man kan "gemme" for syn og politi,
Hvilket jo er meget forståeligt.
MEN bare du så også er klar til at betale prisen når/ hvis du sku være uheldig at ryge ind i et uheld, for så får du problemer,
Men så kan du jo altid tage et extrajob hos smeden på Gjorslev :biggrin:
Mvh Peder.
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Den eneste grund til at jeg jagter flere heste, er at jeg har prøvet sådan en turbo Impreza før. Og ved fra andre af mine kammerater, som har prøvet sådan en 4,6 GT, at de mente den var sløv som bare pokker. Det siger i også selv herinde.
Så for at opveje Mustangen over Subaruen, så skulle den gerne kunne trække lidt hurtigere end Brian i hans Seat Leon. Som eks. Ellers er det da lidt kedeligt at have en så rå bil på ydresiden, hvis den er lige så langsom som Karls Golf 2 TD som er skruet i pumpen :woohoo:
Ja altså både og. Kommer man uheldigvis ud i et uheld. Håber ikke det sker, hvor ansvaret ligger hos mig, så må man da håbe at motorrumet er så uigenkendeligt at de ikke kan se den har fået 100 mere.
Eller, er der nogen Mustang som er typegodkendt, med et 06 karos og 4,6 motoren med mere end de 300 som den har std.? Så må man jo bide i det sure æble og få lavet den lovlig på papir
Smeden i Gjorslev? Har da været markelev på Gjorslev Gods for nogle år siden :lol:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Bruger sætninger som " Brian i hans Seat Leon."og så set i sammenhang med hele tråden her :woohoo: :lol: :lol: :biggrin: :biggrin:
God prøvetur (y)
Dyhring skrev: Nej, jeg har ikke prøvet den endnu. Desværre, men Mandag d. 17 skal jeg nok forbi Gentofte og se på den
Den eneste grund til at jeg jagter flere heste, er at jeg har prøvet sådan en turbo Impreza før. Og ved fra andre af mine kammerater, som har prøvet sådan en 4,6 GT, at de mente den var sløv som bare pokker. Det siger i også selv herinde.
Så for at opveje Mustangen over Subaruen, så skulle den gerne kunne trække lidt hurtigere end Brian i hans Seat Leon. Som eks. Ellers er det da lidt kedeligt at have en så rå bil på ydresiden, hvis den er lige så langsom som Karls Golf 2 TD som er skruet i pumpen :woohoo:
Ja altså både og. Kommer man uheldigvis ud i et uheld. Håber ikke det sker, hvor ansvaret ligger hos mig, så må man da håbe at motorrumet er så uigenkendeligt at de ikke kan se den har fået 100 mere.
Eller, er der nogen Mustang som er typegodkendt, med et 06 karos og 4,6 motoren med mere end de 300 som den har std.? Så må man jo bide i det sure æble og få lavet den lovlig på papir
Smeden i Gjorslev? Har da været markelev på Gjorslev Gods for nogle år siden :lol:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Men vi kender det vel alle sammen. Man køber en bil, og selvom den er forholdsvis hurtigt, så vil man gerne have mere efter noget tid. Sådan er det også med Brian i hans Leon, Karl i hans Golf, Alibaba i hans BMW og kebabministeren i en Mercedes :woohoo:
Derfor, er det jo ikke en dårlig ting at tjekke, hvad man kan hive ud af sådan en, uden man bliver bustet i synshallen.
Kender nu ingen fra Subaru verdenen, som kører en std. turbo bil længere. De har 2. ECU programmer, et til syn, og så et til dagligdagen. Har nu aldrig hørt om nogle af dem, der er blevet taget af lovens lange arm
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Kort fortalt om bilen:
Den har 2. sæt fælge med, et org. GT sæt, og et org. GT500 Shelby staggered sæt (som sidder på nu).
Bilen ser rigtigt pæn ud, Shelby front, Shelby røv, Shelby hækvinge (som dog er i en tydeligvis anden gul end selve bilen), og Borla potter. (Lyder drøngodt).
Efter et kig under på bilen, virker den faktisk ret rusten, taget i betragtning af de 77.000km.
Den har ingen servicebog eller what so ever, selvom den er importeret fabriksny til Danmark i 06.
Har eftersigende fået 40 heste af andet filter og bagpotten (tror jeg dog ikke på, kunne ikke sige om det var med eller uden chip)
Den havde det store Shaker lydsystem. Vi hørte det dog ikke fordi det hele skulle gå så hurtigt.
Den skulle være undervognsbehandlet, men det var der ikke spor at se af.
Sælgeren:
Har aldrig oplevet noget lignende, at man som forholdsvis seriøs køber, møder en sælger der er mere optaget af at komme af med en og ud at gå med hunden end at vise bilen. Han er en sælger som man nok mest kan kalde privat, selvom han dog kalder sig forhandler. Tror vi kiggede og hørte på bilen, i 10-15min, så kørte jeg og min kammerat hjem igen. (selvom turen op nordpå tog betydeligt meget længere tid).
Fik IKKE et ord indført, og jeg tror egentligt jeg kendte mere til selve motoren, og de småproblemer de skulle have, end Erling gjorde. Blev konstant, selvom jeg prøvede at fører en fornuftigt samtale, afbrudt hele tiden, med dit og dat org. på den bil. (Like a give a f**k, ved jo godt hvordan den ser ud). Har aldrig oplevet en mand lukke så meget ligegyldigt nonsense ud på så kort tid, som ikke havde ret meget med bilen at gøre.
Det virkede meget som om man ikke rigtigt måtte få lov til så meget, andet end at kigge i den, og sidde i den i 5min med motoren slukket.
Bilen var fuldstændig kold, og blev startet op i 3. korte træk af Erling og fik fuld gas for at få den til at sige noget. Fik ikke lov til at prøve den, Erling ville ikke engang give en tur med ham bag rattet, for den måtte ikke komme ud og kører nu det var regnvejr.
Mest af alt elsker han nok den bil for meget, da det er hans egen private sammen med hans SRT8 Jeep (som også er til salg), til at sælge den. Og så alligevel ikke, for noget under fuld pris vil han absolut ikke af med den for! Måske han ville gå af med den for en højere pris end den egentligt står til! :blink:
Syntes egentligt det hele virkede som om at Erling var en gammel "richkid" med for mange fede biler i indkørslen, end en bilsælger. Måske, fordi jeg ikke stod med pengene i hånden, eller jeg bare har haft for mange forhåbninger efter vores telefonsamtale...
Opsummering:
Er solgt på både designet, lyden, farven m.m.
Men, jeg kan langt fra bruge den som dagligdagsbil i sommerperioden, hvis man ikke engang kan tage den på vejen når det har regnet lidt. Har ikke prøvet at kører den, og ved ikke om det bliver nødvendigt selvom jeg gerne ville. Men en ting er sikkert, jeg skal ihvertfald ikke have den gule (alt for dyr pris, dårligt vedligeholdt, dårlig sælger - Skal ikke have en jante fra mig)
Så det var nok den korte Mustang drøm, og så bliver det nok bare den STI. Der ved jeg trods alt hvad jeg har med at gøre, og der kender jeg ejeren af bilen, og stoler på ham. Det gør jeg bestemt ikke med Erling, desværre. :ohmy:
Men vil slutte af med at sige mange tak for alle indput her i tråden, og tak for en god velkomst her i klubben Ellers kan det jo være jeg skal besøge en rigtigt forhandler næste gang, hvis der bliver sådan en. Man skulle tro han troede vi begge for to dumme og naive mennesker, bestemt ikke en god måde at behandle evt. kunder på! :huh:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Men ja, har fandme aldrig oplevet noget lignende. Så ville jeg da hellere have sparet den tur nord til København, og holdt tidligere weekend. (n)
Hvordan kan det være at de potter på din 68'er render direkte ned mod asfalten? Skal den ikke have et par crome rør under bagkofangeren, så man kan se dem lidt?
Men ja, må se om jeg kan finde en rigtig Mustang forhandler. Sku surt, for den gule havde nu alle de dele jeg ville have, Shelby udstyr kontra en std. Men vedligeholdt ville nok være synd og sige :dry:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Men men, som Erling sagde:
"Den bremser som den skal nu. Det vil være absolut spild af penge at bruge på bremser, for det bliver de alligevel ikke bedre af!" :huh:
Nå ja. For da jeg monterede STI bremser på min egen, og gik 2. stempler mere op foran, og 1. mere bagved og 50mm større skiver med Brembo klodser, så kan jeg da kun bremse bilen ned 4-5 gange hurtigere!
Men det er vel fløjtende, for det hjælper jo ikke alligevel. Det er jo org.! Hahahahaha. :woohoo:
Men ja, kan godt se det du siger med det clean look der. Men jeg kan nu bedre lide sådan et par 4½" Chrome rør der bare skriger bagved
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Som andre skrev her, så er det nok ikke fart og køreegenskaber, der skal få dig til at vælge en Mustang, også selvom den er meget bedre end sit ry, men derimod at have en sjov bil, der skiller sig ud og som er sjov og upraktisk på den fede måde.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Der står nemlig hverken en... Impreza STI... Eller en... Mustang i indkørslen nu :dry:
Jeg har dog fået mig en amerikaner, bare i truckstørrelsen! En 2004 Dodge RAM 2500 5,7 V8 HEMI. Nok den eneste i Danmark med manuelt gear. Og istedet for at lege racerkører, så starter jeg som selvstændig entreprenør med maskinservice her i det nye år, og skal bla. grave jordvarme for min fars firma, og grave haveprojekter i min brors firma.
Kommer der kunder nok i butikken, kunne det jo være der skulle en Mustang eller STI på tegnebordet igen. God bag(h)jul & godt nytår folkens.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2194 skrev: Sådan Der!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen