- Indlæg: 126
Renovering af 1969 Coup
Jeg troede jeg havde købt en ganske udmærket bil... Det har jeg for så vidt også, den er bare blevet samlet for hurtigt. Hvilket kommer til udtryk i de mange små fejl, og knap så kønne detaljer. Derfor er det endt med at næsten hele bilen er blevet skilt ad.
Motoren er røget op, da den ikke fungerede rigtigt. Så den skal renoveres og jeg tænker på at give den en gang maling.
Desuden skifter jeg ledningsnet i hele bilen, da det gamle var i meget dårlig stand.
Motorrummet er tomt...
Og får en gang kærlighed så rust og andre pletter forsvinder og erstattes af ny spartel og maling, samt lidt rustbeskyttelse.
Spørgsmålet til Jer alle: Hvad glemmer jeg?? :huh:
Jeg er helt grøn på renoveringsområdet, og har også kun haft bilen i et halvt års tid.
Heldigvis har jeg min morfar til at hjælpe mig, han er ret dygtig til at skrue...
Med venlig hilsen Jeppe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil montere en Export Brace hvis det ikke allerede er monteret, på billederne ser det lidt ud som om det ikke er monteret ?
Tjek den her video og tilsæt evt. lige et grant salt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men jeg er ikke så glad for min motor
Nogen har forsøgt at renovere motoren. De har desværre sat for små stempler i, eller honet den for meget. Samlet set giver det dette resultat: :sick:
Desuden er tændingen ødelagt da den er blevet banket i og timeingcover blevet "spist" af vandpumpe hjulet som var monteret forkert.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nej nu til nogle gode råd.
Før du begynder at sætte strammere undervogn på så er det en god ide at give de nye dele de aller bedste arbejdsbetingelser, ved at gøre dit chassis mere stift, en Mustang som din kan sammenlignes med en våd karklud for at sige det pænt. Der er mange måder at gøre det på, så søg lidt på nettet og du for hurtigt nogle gode ideer.
Når du er nået til at sætte delene på, så brug meget tid på at alle dele skal kunne bevæge sig så nemt som muligt så langt som muligt. Og efter min mening skal du passe på din undervogn ikke bliver hård, det behøver den ikke med de rigtige dele.
Sådan en Mustang som din kan komme til at køre som en drøm, uden man behøver at bruge en formue på dele, hvis du selv kan nogle tricks og kan lave lidt selv. Men bilen skal kunne klare det, ellers vil undervognen aldrig komme til sin ret og det hele kan være lige meget. Så brug tiden rigtigt og lav det rigtigt første gang, og start med at lave bilen klar først, der er alt for mange som ikke gør det og det er synd for din køreoplevelse.
Dette var første råd og et af de vigtigste, jeg har mange flere hvis du vil have dem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil meget gerne have så mange gode råd som muligt. Men der går nok lige lidt inden jeg skal begynde at samle bilen igen.
Lige pt er jeg igang med kabinen, nu hvor jeg er igang skal den have hele turen.
Jeg startede med at fjerne de gamle lydisoleringsplader, da jeg synes jeg kunne se lidt rust i kanterne.
Jeg har desværre fundet ud af at bunden har været rusten.
Bunden under pedalerne ender nok med at skulle skiftes.
Men nu skal det hele lige slibes først, også må jeg have fat i en plade smed.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg står i nogenlunde samme projekt med min 69'er og er akkurat også lige så langt som dig dvs lige begyndt Bilerne er altid værrer når man får dem skilt ad, men de fortjener jo alle at blive reddet.. Heldigvis kan jeg selv lave rust.
Mht. pladesmed - check Danishhotrodequipment.dk - han er seriøs.
Jeg er frisk på at dele erfaringer og ideer ! Det er vel det vi har klubben til.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Rust i "Toeboard" og bund er helt vanlige 69 problemer (og for så vidt mange andre årgange også), det kommer som oftest af at der er hul oppe i og omkring de store huller i "Cowl`en" hvor der kommer frisk luft ind i V side og luft til varmeapperatet i H side - for guds skyld check dette område grundigt, for eller har i vand i bunden af bilen og rust i bunden igen om føje år !
Sådan ser et rep stykke til det område ud:
www.npdlink.com/store/products/mustang_c...made-101794-478.html
I er velkommen til at slå på tråden for flere "tips og tricks" - har renoveret "et par" 69`ere......
Hilsen Bo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
409 skrev: Hej Jannick og Jeppe.
Rust i "Toeboard" og bund er helt vanlige 69 problemer (og for så vidt mange andre årgange også), det kommer som oftest af at der er hul oppe i og omkring de store huller i "Cowl`en" hvor der kommer frisk luft ind i V side og luft til varmeapperatet i H side - for guds skyld check dette område grundigt, for eller har i vand i bunden af bilen og rust i bunden igen om føje år !
Sådan ser et rep stykke til det område ud:
www.npdlink.com/store/products/mustang_c...made-101794-478.html
I er velkommen til at slå på tråden for flere "tips og tricks" - har renoveret "et par" 69`ere......
Hilsen Bo
Det viste link er så ikke til en 69'er.
Det er kun højre side der er luftindtag til varmeapp.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
409 skrev: Hej Jannick og Jeppe.
Rust i "Toeboard" og bund er helt vanlige 69 problemer (og for så vidt mange andre årgange også), det kommer som oftest af at der er hul oppe i og omkring de store huller i "Cowl`en" hvor der kommer frisk luft ind i V side og luft til varmeapperatet i H side - for guds skyld check dette område grundigt, for eller har i vand i bunden af bilen og rust i bunden igen om føje år !
Sådan ser et rep stykke til det område ud:
www.npdlink.com/store/products/mustang_c...made-101794-478.html
I er velkommen til at slå på tråden for flere "tips og tricks" - har renoveret "et par" 69`ere......
Hilsen Bo
Hej Bo og Jeppe
Jeg skulle lige til at sige det ! Jeppe det ser godt ud - men jeg vil også råde dig til at chekke din cowl meget meget grundig, for der er stor chance for at den er rusten eller er lappet til med glasfiber som min var.
Min så nogenlunde pæn ud udefra og fra under instrumentbordet, men da jeg fik upper cowl panelet revet af, da burde jeg faktisk have bestilt en komplet ny cowl eller have købt endestykkerne ligesom dem Bo linker til. Jeg endte dog med at reparerer den originale lower cowl ret intensivt, og så købe en ny upper cowl panel ved Trimo. Sandblæsning, epoxyprimer, sealer i samlingerne og så blank sort autolak.
Jeg skal selvfølgelig snart få taget mig sammen til at starte en projekttråd og Bo - jeg kommer til at slå på tråden, især hvis du har lavet Fastbacks?
Det er er en forholdvis stor opgave at skille cowlen ad, men det er 4 gange så stor en opgave når bilen er samlet og malet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kigger min crowl godt igennem. Vi har et inspektionskamera på arbejde, så kan jeg få luret alle kroge af.
Hvis den ikke fejler det vilde, får hulrummene en omgang tyndt penetrerende dinetrol.
Glæder mig til at læse din projektråd Jannick.
Med hensyn til pladesmed fik jeg hjælpe af min Morfar (y) Han har valset nye pladedele til passagerside, og hjulpet med at udskifte føre siden til den nye "reservedel plade" som kan ses på billedet. Han er ikke professionel men resultatet bliver fint.
Hvordan opdagede du at din crowl var dårlig?
Til Bo; (ikke at jeg forventer at du har tid og lyst) men hvis det er, så holder mit projekt i midtjylland, hvis du altså kunne tænke dig at kigge forbi en eftermiddag :silly:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg ved godt at det viste billede ikke er et rep. stykke til en 69/70 (for det findes ikke), billedet skulle kun tjene som illustration !
Bo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2780 skrev: Hej
Jeg troede jeg havde købt en ganske udmærket bil... Det har jeg for så vidt også, men
Motorrummet er tomt...
Med venlig hilsen Jeppe
Jeppe: Du er blevet snydt ...
(Arh kunne ik' la' vær' - det er næsten stadig 1. april :lol: )
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2243 skrev:
2780 skrev: Hej
Jeg troede jeg havde købt en ganske udmærket bil... Det har jeg for så vidt også, men
Motorrummet er tomt...
Med venlig hilsen Jeppe
Jeppe: Du er blevet snydt ...
(Arh kunne ik' la' vær' - det er næsten stadig 1. april :lol: )
Hehe.. Ja det er jeg vist
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Landets fineste bliver det nok ikke. Men håber på den bliver flot (y)
Her i påsken er den blevet grundet og malet i både kabine og bagagerum. :woohoo:
Jeg har haft cowl'en kigget efter og også ned langs siderne, den er heldigvis rigtig pæn med kun lidt overflade rust, ikke noget som lidt dinetrol ikke kan passe på.
Grundet
Malet og lakeret
Motorrum
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nye ledningsnet er klar, motorrum mangler snart kun en motor.
Der er blevet lavet plader til bagagerum
med sider der kan åbnes
og motoren er blevet samlet, nu en 8ens og nye stempler (før kørte den på 3 forskellige modeller, som ikke passede ordentligt i hullerne :sick:, man skal passe på når man køber bil)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen